Κατασκευάζοντας το σασσί του Locost. Βήμα-βήμα...
  • ex_hustler
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 182
    Εγγραφή: Σάβ 04 Αύγ, 2007 16:40
    Τοποθεσία: Αιγάλεω
    Επικοινωνία:

    Κατασκευάζοντας το σασσί του Locost. Βήμα-βήμα...

    από ex_hustler » Τρί 31 Ιούλ, 2007 23:53

    Έφτασε η μέρα τελικά που εκτός από όνειρα και σχέδια αρχίζω να εμπλέκομαι ενεργά με την όλη διαδικασία κατασκευής μιας ρέπλικας lotus - seven. Μέσω του κουνιάδου μου παράγγειλα 35 μέτρες στραντζαριστές τετράγωνες σωλήνες 25*25mm *1,6mm πάχος (σε τεμάχια των 5μέτρων).

    Η μόνη παρεκτροπή από τα είναι για το ότι οι σωλήνες είναι γαλβανισμένες και κατά τη συγκόληση παράγουν επικίνδυνες αναθυμιάσεις. Στο αγγλικό locostbuilders που ρώτησα προτείναν να συνεχίσω με πολύ προσοχή και για να περιορίσω τις αναθυμιάσεις από το καμένο γαλβάνι να τρίβω με το τροχό ένα τις άκρες των σωλήνων σε απόσταση 30mm. Το δεύτερο μέτρο ασφαλείας είναι να έχω ένα ανεμιστήρα να φυσάει αέρα στο σημείο της κόλλησης για να φεύγουν οι αναθυμιάσεις από κοντά μου.

    Τη Κυριακή που μας πέρασε τις έκοψα τις σωλήνες στα μέτρα του βιβλίου. Οι μισές είναι απλές γιατί έχουν κάθετα κοψίματα. Υπάρχουν και κάποιες που έχουν κάτι περίεργα φάλτσα 17, 23, 46,5 μοίρες κλπ. Με το χέρι είναι πολύ απίθανο να τις πετύχεις. Ευτυχώς στη δουλειά του κουνιάδου μου έχουν κοπτική κορδέλα που κόβει και φάλτσα.
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ex_hustler την Κυρ 19 Αύγ, 2007 23:48, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
  • Άβαταρ μέλους
    Ace
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 4
    Εγγραφή: Δευ 06 Αύγ, 2007 00:53

    από Ace » Δευ 06 Αύγ, 2007 01:11

    Καλη επιτυχια στο ολο Project !
    Το κολημα στο γαλβανιζε μην σε ανυσηχει γιατι μια η αλλη στην αρχη μεχρι να γινει ολοκληρωμενο ολο το πλαισιο πρεπει (για να εχεις το κεφαλι σου ησυχο οτι θα βγει ολοισιο και δεν θα στρεβλωσει απο θερμοκρασιες) να το κανεις πονταριστο και μετα οι κολησεις μικρες και αραιες η μια απο την αλλη οποτε δεν θα απελευθερωνει πολυ αεριο με την μια.

    Επισης πολυ σημαντικο ειναι οι γωνιες να ειναι ολοσωστες για να σου 'κατσουν΄ ολα προσωπο κοιταξε η κορδελα να εχει μεγαλη ακριβεια
    Το οτι πηρες γαλβανιζε εχει τα θετικα μεν αλλα δεν κραταει και παρα πολυ καλυτερα θα ηταν να το περναγες αργοτερα με αυτα τα σπρευ που εχουν και primer και zinc (ασταρι και στοιχεια που γαλβανιζουν ελαφρα)
  • ex_hustler
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 182
    Εγγραφή: Σάβ 04 Αύγ, 2007 16:40
    Τοποθεσία: Αιγάλεω
    Επικοινωνία:

    από ex_hustler » Δευ 06 Αύγ, 2007 02:03

    Ετοίμασα και το τραπέζι στο οποίο θα φτιάξω την "καλίμπρα" για να στηθεί το κάτω μέρος του σκελετού. Σύντομα θα ανεβάσω φωτογραφίες με τη πρόοδο μου :wink:
  • ex_hustler
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 182
    Εγγραφή: Σάβ 04 Αύγ, 2007 16:40
    Τοποθεσία: Αιγάλεω
    Επικοινωνία:

    από ex_hustler » Τετ 08 Αύγ, 2007 13:58

    Να μερικές σημερινές φωτογραφίες από τον πάγκο (από τραπέζι πινγκ πονγκ) με τα σιδερικά απλωμένα πάνω. Μέχρι στιγμή έχω ποντάρει το ορθογώνιο παραλληλόγραμο του χώρου επιβατών και τώρα είμαι στη τελική φάση να ποντάρω το τραπέζιο που θα βρίσκονται τα πόδια οδηγού-συνοδηγού. Αλλά ξέχασα δυστηχώς να προμηθευτώ ένα μοιρογνωμόνιο... και όπως λέει ο νόμος του Μέρφυ όλα αυτά τα απρόοπτα συμβαίνουν στη χειρότερη ώρα και μόνο.
    Επειδή το κοντινότερο βιβλιοπωλείο είναι κλειστό από μέρες (λόγω διακοπών) έπρεπε να βρώ μια λύση....

    Εικόνα
    Εικόνα
    Εικόνα


    Και έτσι κατέφυγα να σε ένα "εκτάκτης ανάγκης μοιρογνωμόνιο τύπου Low Cost". Κατέβασα τη φωτογραφία από το internet και το τύπωσα σε ένα χαρτί. Αν τυχόν είχα και διαφανή χαρτί τότε θα ήταν και πιο πρακτικό... Στη πράξη
    αν έχει κοπεί ολόισια η κάτω του πλευρά τότε κάνει μια χαρά τη δουλειά του με ελάχιστο ως καθόλου σφάλμα.
    locost-moirognomonio.jpg
  • ex_hustler
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 182
    Εγγραφή: Σάβ 04 Αύγ, 2007 16:40
    Τοποθεσία: Αιγάλεω
    Επικοινωνία:

    από ex_hustler » Σάβ 11 Αύγ, 2007 12:38

    Η κάτω βάση του σασσί είναι σχεδόν έτοιμη. Λείπουν να πονταριστούν οι σωλήνες G1 και G2 στο στενότερο μπροστά ορθωγώνιο τραπέζιο του σασσί οι οποίες χρειάζονται για τη στήριξη του κινητήρα.

    Το μόνο κακό μέχρι στιγμής είναι ότι τελικά το τραπέζι του πινγκ πονγκ δεν είναι κατάλληλο για αυτή τη δουλειά γιατί το κόντρα πλακέ λυγίζει εύκολα.
    Μου τράβηξαν κάποιες σωλήνες κατά τη συγκόληση και δεν είναι εντελώς επίπεδη η βάση. Οπότε θέλει καλίμπρα πριν συνεχίσω με τα υπόλοιπα σίδερα...
    :lol:

    sassi5.jpg sassi4.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ex_hustler την Κυρ 19 Αύγ, 2007 23:50, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
  • Άβαταρ μέλους
    Ace
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 4
    Εγγραφή: Δευ 06 Αύγ, 2007 00:53

    από Ace » Δευ 13 Αύγ, 2007 12:53

    Πολυ flex το τραπεζι,,, :?
    Και με το δικο μου το καλυμπροτραπεζο τα ιδια ειχα και το εχω αλλαξει ιδη 3 φορες και δεν ειμαι 100% ικανοποιημενος για να αρχισω
    Διαβασα και οτι σου 'πηρε' καπου - Αμα εκανες μονο ποντες δεν θα επρεπε να γινει αυτο. :roll:
  • Άβαταρ μέλους
    Ace
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 4
    Εγγραφή: Δευ 06 Αύγ, 2007 00:53

    από Ace » Δευ 13 Αύγ, 2007 13:12

    Μπορεις και επισης να πεις ποσο σου κοστισε η αγορα του σιδιρου και ποσο εκτπωση ειχες και που υπαρχει διαθεσιμη . Ευχαριστω!
  • ex_hustler
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 182
    Εγγραφή: Σάβ 04 Αύγ, 2007 16:40
    Τοποθεσία: Αιγάλεω
    Επικοινωνία:

    από ex_hustler » Τετ 15 Αύγ, 2007 18:11

    Διαβασα και οτι σου 'πηρε' καπου - Αμα εκανες μονο ποντες δεν θα επρεπε να γινει αυτο. :roll:
    Μπορεις και επισης να πεις ποσο σου κοστισε η αγορα του σιδιρου και ποσο εκτπωση ειχες και που υπαρχει διαθεσιμη . Ευχαριστω
    Τα στραντζαριστά (35 μέτρα στραντζαριστές τετράγωνες σωλήνες 25*25mm *1,6mm πάχος σε τεμάχια των 5μέτρων) κοστίσαν 65 ευρώ. Αλλά επειδή τα αγόρασε η εταιρία που δουλεύει ο κουνιάδος μου δε ξέρω αν είναι χονδρική τιμή. Ο προμηθευτής εδρεύει στο Μενίδι (δεν έμαθα όνομα ακόμη).

    Εκτός από αυτά τα σίδερα βέβαια θα χρειαστούν και κάποια ακόμη (λιγότερα) σε άλλες διαστάσεις για κάποιες τριγωνοποιήσεις και για το χώρο μετάδοσης στο κέντρο.

    Λοιπόν τα σημεία που πήρε είναι στο σημείο που ενώνονται οι σωλήνες A1-D1 και A2-D2. Η αλήθεια είναι ότι αφού πόνταρα τις κάτω σωλήνες επιχείρησα να τα κολήσω κανονικά εκείνα τα σημεία γιατί σε αυτά θα συγκοληθούν οι κάθετες σωλήνες "H" στην επόμενη φάση πριν ξεκινήσει το ποντάρισμα των σωλήνων του πάνω επιπέδου. Από ότι λένε στο αγγλικό site οι περισσότεροι κολλάνε κανονικά τις συνδέσεις αυτές αυτά πριν προχωρήσουν να κολλήσουν τις κάθετες "H" γιατί αλλιώς θα πρέπει με μια κόλληση να κολλήσουν 3 σωλήνες D1-Η-A1, D2-H-A2, B2-H-A1, B2-H-A2 στο σημείο που τέμνονται.

    βάζω και μια εικόνα για να δεις τα σημεία στο σχέδιο
    Εικόνα
  • Άβαταρ μέλους
    TheodoreSavvidis
    Administrator
    Administrator
    Δημοσιεύσεις: 200
    Εγγραφή: Τρί 31 Ιούλ, 2007 23:40
    Τοποθεσία: ΣΕΡΡΕΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Επικοινωνία:

    από TheodoreSavvidis » Τετ 15 Αύγ, 2007 19:27

    Γιώργο εγώ πρώτα πόνταρα καλά και τις 3 πλευρές ( όχι την κάτω που πατάει στο τραπέζι γιατί δεν θα κάθετε καλά μετά ) όλων των ενώσεων στο κάτω μέρος ώστε να γίνει το πλαίσιο, μετά κώλυσα καλά τις 2 κάθετες πλευρές κάθε ένωσης, μετά
    τις πάνω πλευρές και τέλος τις από κάτω.

    Έτσι δεν έφυγαν σχεδόν καθόλου.
  • ex_hustler
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 182
    Εγγραφή: Σάβ 04 Αύγ, 2007 16:40
    Τοποθεσία: Αιγάλεω
    Επικοινωνία:

    L section μπροστινό τραπέζιο και καλίμπρα

    από ex_hustler » Κυρ 19 Αύγ, 2007 23:47

    Λοιπόν, το θρίλερ με το τραπέζι του πινγκ πόνγκ τελείωσε. Αρκετό κρύο ιδρώτα είχα εξαιτίας του... Θα το καταναλώσει το τζάκι στα πρώτα κρύα...

    Οπότε τοποθέτησα ως βάση για τη συνέχιση του project δυο χοντρές ορθωγώνιες χοντρές στρανζοσωλήνες που είναι άκαμπτες σε μικρά μήκη (230cm) πάνω στα καβαλέτα και με κάποιο αλφάδιασμα τα έφερα ώστε να είναι παράλληλα και επίπεδα μεταξύ τους.

    To επόμενο βήμα ήταν να φτιάξω το μπροστινό τραπέζιο τμήμα του σασσί (γνωστό και ως L section στο "βιβλίο") το οποίο είχε μεγάλη δυσκολία γιατί έπρεπε να φτιάξω μια μικρή καλίμπρα προκειμένου να επιτευχθούν οι σωστές κλίσεις των LA, LB και η παραλληλότητα των LC και LD.
    Τελικά χάνοντας αρκετές ώρες έφτιαξα κάτι σαν καλίμπρα χρησιμοποιώντας όλους τους σφιχτήρες που είχα. Και ξεκίνησα να κόβω τις σωλήνες σύμφωνα με το... βιβλίο??? Όχι φυσικά, το βιβλίο δε γράφει τις μοίρες των φάλτσων που πρέπει να κόψεις τις LA και LB προκειμένου να ταιριάξουν τέλεια στις ανισόπεδες LC και LD.

    Τελικά έχω αρχίσει να πιστεύω ότι το βιβλίο ήθελε και άλλες διευκρινήσεις ως προς τα σχέδια γιατί είναι η δεύτερη φορά που βρίσκω ελλείψεις στα σχέδια.

    Ευτυχώς όμως ασχολήθηκε με τα σχέδια ο mcsorley και "έσωσε τη μέρα από πολύ πονοκέφαλο" Mc Sorley Web page με ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΑ ΔΩΡΕΑΝ σχέδια για όλες τις κυριότερες εκδόσεις σασσί Locost που υπάρχουν

    Έτσι σήμερα το πρωί πόνταρα με τη βοήθεια ενός φίλου το μπροστινό τραπέζιο έχοντας φάει ΠΟΛΥ ώρα ξύνοντας και λειαίνωντας τα φάλτσα έτσι ώστε να ταιριάξουν τέλεια οι σωλήνες LA και LB στις ανισόπεδες LC και LD. (στην εικόνα με το σκελετό φαίνοντας ακριβώς ποιές σωλήνες είναι).


    Οπότε μένουν άμεσα να πονταριστούν οι 4 "H" σωλήνες και μετά το τραπέζιο αλφαδιασμένο ως προς το σασσί για να πατήσουν πάνω τους οι σωλήνες J1 και J2 και να αρχίσει να μετατρέπεται "οπτικά" το project από σκάλα σε "κασόνι"...... :lol:

    Και πριν σταματήσω και αφήσω τις εικόνες να μιλήσουν να πω ότι κάποιες στιγμές ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ένα επιπλέον άτομο προκειμένου να κρατάει τα σίδερα σταθερά πριν το ποντάρισμα. Οπότε καλό είναι να μη πρήζουμε φίλους και
    γνωστούς με το παραμικρό αλλά να τους καλούμε για βοήθεια στα δύσκολα.
    (εκτός κι αν θέλουν να είναι παρών να βοηθάνε...)

    sassi6.jpg sassi7.jpg sassi8.jpg sassi9.jpg sassi10.jpg sassi11.jpg sassi12.jpg sassi13.jpg sassi14.jpg sassi15.jpg sassi16.jpg
  • Άβαταρ μέλους
    TheodoreSavvidis
    Administrator
    Administrator
    Δημοσιεύσεις: 200
    Εγγραφή: Τρί 31 Ιούλ, 2007 23:40
    Τοποθεσία: ΣΕΡΡΕΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Επικοινωνία:

    από TheodoreSavvidis » Τετ 29 Αύγ, 2007 15:56

    Γιώργο σε αυτήν την φάση που είσαι θα σου συνιστούσα να βρεις το
    Donor car σου ή έστω τα μηχανικά μέρη που θα χρησιμοποιήσεις ώστε
    να προσαρμόσεις κατευθείαν το σασσι σου πάνω στα μ. μέρη αυτά.

    Όπως σου είπε και ο Βαγγέλης μια καλή λύση είναι να χρησιμοποιήσεις
    ένα ΜΧ-5 σαν donor. Σκέψου το, δες αν μπορείς να κάνεις κάτι καλό
    από την αρχή γιατί μετά πίστεψέ με είναι πολύ δύσκολο να κάνεις
    αλλαγές αφότου τελειώσεις την κατασκευή.

    Με το Ford Escort σαν Donor πιστεύω δεν θασε και πολύ ευχαριστημένος.
  • Άβαταρ μέλους
    ligos
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 30
    Εγγραφή: Τρί 28 Αύγ, 2007 19:38

    από ligos » Σάβ 01 Σεπ, 2007 09:36

    man ti diataksi tha valeis stin piso anartisi?
  • ex_hustler
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 182
    Εγγραφή: Σάβ 04 Αύγ, 2007 16:40
    Τοποθεσία: Αιγάλεω
    Επικοινωνία:

    από ex_hustler » Σάβ 01 Σεπ, 2007 09:53

    Ακόμη δεν έχω αποφασίσει γιατί δεν έχω καταλήξει σε donor car. Υπάρχει μια περίπτωση και για Miata MX-5 οπότε σε αυτή τη περίπτωση θα είναι ανεξάρτητα διπλά ψαλίδια πίσω. Αλλιώς θα πάω στη πιο απλή λύση με ενιαίο διαφορικό από Escort με 4 συνδέσμους και 1 αντιστρεπτική...
    Θα ενημερώσω για ότι νεότερο στη κατασκευή.
  • Άβαταρ μέλους
    Vangelis7
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 12
    Εγγραφή: Παρ 17 Αύγ, 2007 08:24
    Τοποθεσία: Δασος χαιδαριου

    από Vangelis7 » Σάβ 01 Σεπ, 2007 17:40

    Ακόμη δεν έχω αποφασίσει γιατί δεν έχω καταλήξει σε donor car. Υπάρχει μια περίπτωση και για Miata MX-5 οπότε σε αυτή τη περίπτωση θα είναι ανεξάρτητα διπλά ψαλίδια πίσω. Αλλιώς θα πάω στη πιο απλή λύση με ενιαίο διαφορικό από Escort με 4 συνδέσμους και 1 αντιστρεπτική...
    Θα ενημερώσω για ότι νεότερο στη κατασκευή.
    Γιωργο και ΜΧ-5 μηχανη με σασμαν να βαλεις, δεν ειναι απαραιτητο να πας σε σπαστο διαφορικο, απο την αποψη οτι γινεται πιο πολυπλοκη η δουλεια πισω.
    Ενα διαφορικο απο escort, cortina, capri ειναι μια καλη λυση,οπως κανω στο δικο μου και το ειδες, δεδομενου οτι η ford εχει πολλες επιλογες στις σχεσεις του διαφορικου, οποτε δεν θα εχεις προβλημα.
  • Άβαταρ μέλους
    ligos
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 30
    Εγγραφή: Τρί 28 Αύγ, 2007 19:38

    από ligos » Κυρ 02 Σεπ, 2007 02:15

    kai mploke exei i ford ama laxei

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες