Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 16 Οκτ, 2010 18:57

    παιδια εχω να κανω μια ερωτηση!!οπως εχω πει με πεπερασμενα στοιχεια θα μετρησω την στρεπτικη ακαμψια του πλαισιου που εχω σχεδιασει!!η στρεπτικη ακαμψια ειναι το πηλικο δυναμης προς μετατοπιση...οταν λοιπον εγω εφαρμοσω δυναμεις κλπ και τα αποτελεσματα μου δωσουν μεγιστες μετατοπισεις εγω για να βρω την στρεπτικη ακαμψια το μονο που εχω να κανω ειναι να διαιρεσω το φορτιο που εβαλα με την μεγινστη μετατοπιση για να βρω το συνολικη ακαμψια η με αυτη τη λογικη θα βρισκω την ακαμψια σε εκαστοτε σημειο ξεχωριστα!!!αν εχετε επισης καποια αποψη για το πως πρεπει να ειναι η μοντελοποιηση του προβληματος οσον αφορα τα φορτια και που μπαινουν και τι τιμες εχουν συνηθως ευχαριστως να τις ακουσω!!
    Η ακαμψία μετριέται όπως είπες:
    Πακτώνεις τα 3 άκρα του σασί στα σημεία που πιάνουν τα αμορτισέρ επάνω του και εφαρμόζεις την δύναμη στο τέταρτο. Μετράς μετατόπιση και αυτό είναι.
    Μπορείς να μετρήσεις και πιό απλά πακτώνοντας τις 3 άκρες του σασί και εφαρμόζοντας την δύναμη στην τέταρτη αλλά αυτό δεν είναι και τόσο ακριβές.
    Δεν έχει νόημα να μετρήσεις σημείο σημείο αφού στον δρόμο έτσι παραμορφώνεται το σασί.
    Ίσως είναι μιά καλή ιδέα να μετρήσεις με το βάρος του κινητήρα/σασί/διαφορικού και των επιβατών ώστε να προσεγγίσεις καλύτερα τις συνθήκες κίνησης. (Στην βιομηχανία αυτοκινήτου δεν μετριέται σχεδόν ποτέ αυτό, αλλά ίσως σε μία εργασία για πανεπιστήμιο να έχει κάποιο νόημα...)
    Η δύναμη που πρέπει να εφαρμόσεις πρακτικά δεν έχει σημασία.
    Η ακαμψία όπως καλύτερα από εμένα γνωρίζεις είναι λόγος άρα δεν υπάρχει πρόβλημα.
    Αν θες μια ιδέα για τις δυνάμεις που αναπτύσσονται θα πρέπει να σκεφτείς ότι σαφώς εξαρτάται από το είδος του αυτοκινήτου. Για αυτοκίνητα δρόμου 1g είναι μία δυνατή λακκούβα ενώ 2g είναι το μέγιστο που θα δουν πριν ... διαλυθούν. Τα 4g είναι το maximum που θα δει ένα αγωνιστικό WRC μετά από άλμα και προσγείωση με τον ένα τροχό πρώτο. Βέβαια όλα αυτά είναι θεωρητικά από βιβλία, δεν τα έχω μετρήσει ο ίδιος.

    ΠΡΟΣΟΧΗ! όταν λέμε 1g εννοούμε ίση δύναμη με το βάρος που βλέπει ο τροχός στο συγκεκριμένο σημείο. Αν το σύνολο του βάρους του οχήματος είναι 10kN (1 τόνος) και έχει ιδανική κατανομή βάρους (50-50 εμπρός πίσω και δεξιά αριστερά) 1g είναι 2.5kN
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Σάβ 16 Οκτ, 2010 19:23

    Να σου πω την αληθεια μεχρι στιγμης απο οτι εχω δεισ το ιντερνετ η μοντελοποιηση εχει ως εξης..
    πακτωνεισ τα δυο πισω αμορτισερ οπως ειπες και στα μπροστα στο ενα δινεισ φορτιο θετικο με τιμη F και στο αλλο αρνητικο δηλαδη -F...οποτε στα αποτελεσματα παιρνεισ 2 μετατοπισεις οπως επισης και μια γωνια Θ που δημιουργειται μεταξυ του καθετου αξονα του αρχικου και του τελικου..

    ενδιαφερον αυτο παντως..
    επισης στον υπολογισμο παιζει ρολο και το μετατροχιο εμπρος η καποια αποσταση τελοςπαντων εκει που μπανουν τα φορτια....

    η διπλωματικη μου δεν εχει δυναμικη αναλυση αλλα μονο στατικη οποτε τα βαρη οδηγου κλπ δε χρειαζονται..
    static analysis only..
    θα γινει επισης και ελεγχος καμψης..

    γνωριζει καποιος κατι αλλο???
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 16 Οκτ, 2010 22:00

    να σου πω την αληθεια μεχρι στιγμης απο οτι εχω δεισ το ιντερνετ η μοντελοποιηση εχει ως εξης..πακτωνεισ τα δυο πισω αμορτισερ οπως ειπες και στα μπροστα στο ενα δινεισ φορτιο θετικο με τιμη F και στο αλλο αρνητικο δηλαδη -F...οποτε στα αποτελεσματα παιρνεισ 2 μετατοπισεις οπως επισης και μια γωνια Θ που δημιουργειται μεταξυ του καθετου αξονα του αρχικου και του τελικου..ενδιαφερον αυτο παντως..επισης στον υπολογισμο παιζει ρολο και το μετατροχιο εμπρος η καποια αποσταση τελοςπαντων εκει που μπανουν τα φορτια....η διπλωματικη μου δεν εχει δυναμικη αναλυση αλλα μονο στατικη οποτε τα βαρη οδηγου κλπ δε χρειαζονται..static analysis only..θα γινει επισης και ελεγχος καμψης..γνωριζει καποιος κατι αλλο???
    ναι το ίδιο είναι και αυτό. θα πάρεις 2πλάσια μετατόπιση με διπλάσια δύναμη. άρα ο λόγος είναι ο ίδιος.
    Ο τύπος λαμβάνει υπόψη του την απόσταση μεταξύ των σημείων που εφαρμόζεται η δύναμη ( ή μεταξύ σταθερού σημείου και σημείου εφαρμογής της δύναμης ).
    Επίσης λαμβάνεται υπ'όψη και η γωνία καθώς το αποτέλεσμα είναι σε δύναμη ανά μοίρα συστροφής.

    Αν δεν έχεις τον τύπο μπορώ να τον βρω και να στον δώσω.
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Κυρ 17 Οκτ, 2010 11:51

    να σου πω την αληθεια μεχρι στιγμης απο οτι εχω δεισ το ιντερνετ η μοντελοποιηση εχει ως εξης..πακτωνεισ τα δυο πισω αμορτισερ οπως ειπες και στα μπροστα στο ενα δινεισ φορτιο θετικο με τιμη F και στο αλλο αρνητικο δηλαδη -F...οποτε στα αποτελεσματα παιρνεισ 2 μετατοπισεις οπως επισης και μια γωνια Θ που δημιουργειται μεταξυ του καθετου αξονα του αρχικου και του τελικου..ενδιαφερον αυτο παντως..επισης στον υπολογισμο παιζει ρολο και το μετατροχιο εμπρος η καποια αποσταση τελοςπαντων εκει που μπανουν τα φορτια....η διπλωματικη μου δεν εχει δυναμικη αναλυση αλλα μονο στατικη οποτε τα βαρη οδηγου κλπ δε χρειαζονται..static analysis only..θα γινει επισης και ελεγχος καμψης..γνωριζει καποιος κατι αλλο???
    ναι το ίδιο είναι και αυτό. θα πάρεις 2πλάσια μετατόπιση με διπλάσια δύναμη. άρα ο λόγος είναι ο ίδιος. Ο τύπος λαμβάνει υπόψη του την απόσταση μεταξύ των σημείων που εφαρμόζεται η δύναμη ( ή μεταξύ σταθερού σημείου και σημείου εφαρμογής της δύναμης ). Επίσης λαμβάνεται υπ'όψη και η γωνία καθώς το αποτέλεσμα είναι σε δύναμη ανά μοίρα συστροφής.

    Αν δεν έχεις τον τύπο μπορώ να τον βρω και να στον δώσω.
    ναι δωσε μου τον τυπο για να βεβαιωθουμε οτι λεμε το ιδιο πραγμα...οι δθναμεις που θα εφαρμοσω δεν πρεπει να εχουν ενα νοημα τι τιμες να βαλω τελικα???100 N 200 N?????????????
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Κυρ 17 Οκτ, 2010 12:00

    να σου πω την αληθεια μεχρι στιγμης απο οτι εχω δεισ το ιντερνετ η μοντελοποιηση εχει ως εξης..πακτωνεισ τα δυο πισω αμορτισερ οπως ειπες και στα μπροστα στο ενα δινεισ φορτιο θετικο με τιμη F και στο αλλο αρνητικο δηλαδη -F...οποτε στα αποτελεσματα παιρνεισ 2 μετατοπισεις οπως επισης και μια γωνια Θ που δημιουργειται μεταξυ του καθετου αξονα του αρχικου και του τελικου..ενδιαφερον αυτο παντως..επισης στον υπολογισμο παιζει ρολο και το μετατροχιο εμπρος η καποια αποσταση τελοςπαντων εκει που μπανουν τα φορτια....η διπλωματικη μου δεν εχει δυναμικη αναλυση αλλα μονο στατικη οποτε τα βαρη οδηγου κλπ δε χρειαζονται..static analysis only..θα γινει επισης και ελεγχος καμψης..γνωριζει καποιος κατι αλλο???
    ναι το ίδιο είναι και αυτό. θα πάρεις 2πλάσια μετατόπιση με διπλάσια δύναμη. άρα ο λόγος είναι ο ίδιος. Ο τύπος λαμβάνει υπόψη του την απόσταση μεταξύ των σημείων που εφαρμόζεται η δύναμη ( ή μεταξύ σταθερού σημείου και σημείου εφαρμογής της δύναμης ). Επίσης λαμβάνεται υπ'όψη και η γωνία καθώς το αποτέλεσμα είναι σε δύναμη ανά μοίρα συστροφής.

    Αν δεν έχεις τον τύπο μπορώ να τον βρω και να στον δώσω.
    ναι δωσε μου τον τυπο για να βεβαιωθουμε οτι λεμε το ιδιο πραγμα...οι δθναμεις που θα εφαρμοσω δεν πρεπει να εχουν ενα νοημα τι τιμες να βαλω τελικα???100 N 200 N?????????????
    1000Ν 2000Ν????1000Ν =1κΝ
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Δευ 25 Οκτ, 2010 12:21

    sorry για την καθυστέρηση, έχω πήξει για διάφορους λόγους τελευταία ...

    Ο τύπος για τον τρόπο που θες να μετρήσεις είναι ο εξής :

    TorsionalStiffnes in lbs*ft/Degree = (Torque in lbs*ft * SpreadDistance in Inches) / (57 Degrees * MeasuredDeflection in inches)

    Το τύπο τον πήρα από αμερικάνικο βιβλίο εξ' ου και οι περίεργες μονάδες.
    Η λογική είναι ότι βάζεις μία σιδερόβεργα που να περνάει από εκεί που πιάνουν τα μπροστινά αμορτισέρ με τις τρεις γωνίες του σασί να ακουμπούν σε σταθερά σημεία και μετράς στο τέταρτο την μετατόπιση. Αν η σιδερόβεργα είναι 10 πόδια (ft) και το βάρος που βάζεις είναι 200 λιβρες (lbs) τότε η ροπή είναι 2000 lbs*ft (Torque). Αν μετράς κάθετη μετατόπιση 0.68 inch (MeasuredDeflection) σε μία απόσταση 20inch από το στήρηγμα (SpreadDistance) τότε η στρεπτική ακαμψία σου είναι κάτι παραπάνω από 10000 lbs*ft/Deg. Σημείωση οι 57 μοίρες είναι για να μετατρέψουμε την κάθετη μετατόπιση σε μέτρηση γωνίας, δηλαδή θα μπορούσες να βάλεις κατευθείαν γωνία αντί για 57Deg*κάθετη μετατόπιση.

    Όσον αφορά στην δύναμη δεν παίζει ρόλο όπως ξαναείπαμε γιατί απλώς
    όση δύναμη βάζεις τόση μετατόπιση παίρνεις. Άρα αρκεί να βάλεις αρκετή δύναμη για να καταγράψεις με ακρίβεια κάποια μετατόπιση και είσαι ΟΚ. Μία λογική τιμή δύναμης θα ήταν 1kN σε απόσταση 2 μέτρων, δηλαδή 2 kNm ροπής.

    Έκανα ένα γρήγορο τεστ στο FEA. Να τα αποτελέσματα :
    1493907751_torsionalstiffness.jpg
    Έχω ακολουθήσει την παραπάνω διαδικασία με τα εξής δεδομένα

    Torque: 900Nm = 663.72 lbft
    MeasuredDeflection = 8.6mm = 0.339 inch
    SpreadDistance= 450mm = 17.72 inch

    Torsional stiffness = 608 lb ft / degree
    Το αποτέλεσμα είναι πολύ λογικό καθώς το δικτύωμα που έφτιαξα έχει τα χάλια του από μηχανικής άποψης και οι σωλήνες που έχω βάλει είναι μαύρες 1mm πάχος τοιχώματος και 4cm διάμετρο.
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Τρί 11 Οκτ, 2011 11:32

    παιδια γεια σας και παλι...εχουν προκυψει καποια θεματα και θα ηθελα βοηθεια αν γνωριζετε...εχω ψαξει στο ιντερνετε και εχω βρει καποια ενδιαφεροντα στοιχεια...βλεπω οτι πολλοι οταν θελουν να κανουν FEA τοτε αντι να περασουν ολο το 3d σασι κανουν κατι αλλο...το περνανε με keypoints και μετα βαζουν δυναμεις κλπ και λυνουν το προβλημα...εμενα η προσεγιση μου ηταν διαφορετικη σχεδιαζοντας το σασι 3d και μετα κανοντας το import οπως ειναι κανω την αναλυση μου....μηπως ειναι λαθος η προσεγγιση μου και πιο σωστη η αλλη???
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

    από JohnL » Τετ 12 Οκτ, 2011 18:24

    Καλημέρα.

    Η λογική να φτιάξεις το 3d μοντέλο και να κάνεις επ' αυτού τις δοκιμές δεν είναι λάθος. Δεν ακολουθείται συχνά γιατί σε πολλά προγράμματα δημιουργεί προβλήματα με το meshing και τους υπολογισμούς. Θεωρητικά και υποθέτοντας ότι έχεις κάνει καλή δουλειά στην σύνθεση του μοντέλου τα αποτελέσματα που θα πάρεις είναι ελαφρά ακριβέστερα από την άλλη μέθοδο που αναπαριστά το σασί με beams και σημεία ένωσής τους.
    Για εσένα που κάνεις θεωρητική μελέτη νομίζω δεν υπάρχει ιδιαίτερη διαφορά.
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Τετ 12 Οκτ, 2011 18:56

    να ρωτησω κατι αλλο??το σχεδιασες εσυ το πλασιο τελικα????σε τι προγραμα σχεδιασες και πως το εσωσες ωστε να το περασεις στα πεπερασμενα στοιχεια??με ενδιαφερει αν μπορεσες να περασεις τη γεωμετρια σωστα χωρις προβληματα γιατι υπαρχει θεμα οταν κανεις mesh αν δε το κανεις σωστα....
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

    από JohnL » Πέμ 13 Οκτ, 2011 14:47

    Το σασί δεν το έχω τελειώσει. Το φτιάχνω και το δοκιμάζω σε Solidworks που είναι ενιαίο πακέτο.
    Δεν το περνάω στα πεπερασμένα στοιχεία μόνος μου, περνάει αυτόματα.
    Εγώ απλώς φτιάχνω σωστά τα meshing options.

    Γενικά το SolidWorks είναι το ευκολότερο πακέτο που έχω δει για τέτοια θέματα και από πειράματα που έχω κάνει σε απλές κατασκευές είναι και αρκετά ακριβές

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες