To Locost Or not to Locost ? (μεγάλη δημοσίευση)
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τρί 29 Ιουν, 2010 12:22

    ήρθαν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τα άκρα από το Prelude...

    Χριστούλη μου ! ζυγίζουν ένα τόνο... θα πρέπει να κατασκευάσω μόνος μου και πίσω τελικά (ήλπιζα ότι θα χρησιμοποιούσα τα μπροστινά για πίσω με κάποιες μετατροπές, αλλά μπα ...)
    Τουλάχιστον θα πάρω τα hubs και τα ρουλεμάν.
    Ίσως και κάποια joints να χρησιμοποιηθούν κάπου ...

    Μίλησα για την ανάρτησή μου με έναν product manager της Hoosier που μίλησε με τεχνικό(κούς?) της εταιρείας και μου είπε την γνώμη του.
    Θα εκθέσω αναλυτικά την συζήτηση μόλις βρω καιρό γιατί αυτή τη στιγμή πνίγομαι.
  • Άβαταρ μέλους
    westy turbo
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 210
    Εγγραφή: Τετ 27 Αύγ, 2008 00:15

    από westy turbo » Τρί 29 Ιουν, 2010 22:55

    EDO EIMAI,MHN FONAZETE :lol: :lol: :lol: apla proxoraei arga....kalos ta dextikes ta kaloudia sou kai kala compresorasmata :wink: kai kalh dynamh kai propanton ypomonh!!!!!!!
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τετ 30 Ιουν, 2010 07:25

    Oso varos mporeis na glutwseis twra kanto. Mhn valeis ta varia psalidia kane dika sou oso pio elafria ginete mhn varetheis. Unspung weight!!!
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 03 Ιούλ, 2010 18:54

    Oso varos mporeis na glutwseis twra kanto. Mhn valeis ta varia psalidia kane dika sou oso pio elafria ginete mhn varetheis. Unspung weight!!!
    Δεν υπολόγιζα να χρησιμοποιήσω τα ψαλίδια, μόνο τα μπροστινά uprights αλλά είναι τόσο βαριά που δεν γίνεται. Θα κρατήσω μόνο τα hubs και τα ρουλεμάν σε uprights ιδιοκατασκευή. (μμμμ ... μάλλον πρέπει να μαζεύω λεφτά και για τόρνο ...) Όσο για το unsprung weight δες παρακάτω.
    Γιάννη, εγώ κατέληξα στη λύση της 13άρας με βασικό γνώμονα τη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Μια custom 13x8 motorsport ζάντα ζυγίζει περίπου στα 4-5 κιλά το πολύ. Μιλάμε για πολύ χαμηλό βάρος αν φαντατείς ότι 4.5 κιλά ζυγίζει μονάχα ο solid δίσκος της Wilwood (o οποίος σίγουρα θα πάρει πόδι).
    Αν υποθέσουμε ότι έχουμε ζαντα 5 κιλών, δίσκο 3.5 κιλών, δαγκάνα 1 κιλού, ελαστικό (τα στοιχεία σύμφωνα με την Hoosier) 7 κιλών, άκρο 3 κιλών (το άκρο του Sierra ζυγίζει 5.5 κιλά!), τότε το συνολικό βάρος της μη αναρτώμενης μάζας φτάνει τα 19.5 κιλά. Δεν υπολόγισα το βάρος των ψαλιδιών, ελατηρίων και αμορτισέρ το οποίο ας θεωρήσουμε πως είναι κοινό και στις 2 περιπτώσεις. Τα παραπάνω ισχύουν για την περίπτωση της 13άρας.
    Από το site της Superlite, μια ζάντα cast 16x8 ζυγίζει 8.24 κιλά, οπότε ας πούμε ότι μια αντίστοιχη 17άρα στην καλύτερη περίπτωση θα ζυγίζει 9 κιλά. Λογικά, για να εκμεταλλευτείς και το διαθέσιμο χώρο, θα βάλεις και μεγαλύτερους δίσκους, ας πούμε ότι θα έχει ένα βάρος 4.5 κιλών, δαγκάνα αναγκαστικά μεγαλύτερη, περίπου 1.5 κιλό. Το βάρος του ελαστικού θα είναι οπωσδήποτε 9 κιλά (τη στιγμή που το 13άρι ζυγίζει 7). Άκρο ας πούμε ότι είναι το ίδιο στα 3 κιλά. Το σύνολο δίνει βάρος μη αναρτώμενης μάζας 27 κιλά! Κι αυτό με την προυπόθεση ότι όλα είναι custom και full racing λύσεις.
    Η διαφορά είναι 7.5 κιλά μη αναρτώμενης μάζας, κάτι που θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό για τη συμπεριφορά του συστήματος ανάρτησης. Αν το πολλαπλασιάσεις δε επί το 4 θα βγει μια αύξηση της τάξης των 30 κιλών.
    Δηλαδή όχι μόνο προσθέτεις πολύ βάρος εκεί που δεν πρέπει, το βάρος αυτό είναι και αρκετά μεγάλο σαν συνολική μάζα για το αυτοκίνητο ως σύνολο.
    Ο υπολογισμός μου για τις 18αρες που είχα υπόψη μου έβγαινε στα 28.3kg.
    Η μη αναρτόμενη μάζα δεν είναι κάτι φοβερό και τρομερό και δεν υπάρχει λόγος να την δαιμονοποιούμε. "Απλώς" χαμηλώνει το cps της ανάρτησης και εξαναγκάζει να χρησιμοποιήσουμε σκληρότερα ελατήρια και (πιθανώς) σκληρότερες αντιστρεπτικές. Αν έχουμε σχεδιάσει για αυτό το βάρος τότε απλώς δεν έχουμε και πρόβλημα. Αυτός είναι και ο λόγος που το wheel rate μου έβγαινε τόσο μεγάλο (300kg/cm). Όσο για το συνολικό βάρος δεν υπήρχε πρόβλημα γιατί χώραγε στο budget των 600κιλών (γεμάτο) που είχα όποτε No problem. Επιμένω ότι όταν σχεδιάζεις κάτι, μπορείς να δώσεις ένα μέγεθος για να πάρεις κάτι άλλο. Θεωρώ ότι η σχεδίαση ήταν σωστή. Τι κρίμα να μην υπάρχουν κατάλληλα λάστιχα για να μάθουμε ...
    Άλλος παράγοντας είναι βεβαίως και το κόστος. Για μια τετράδα 13άρια full soft slicks της Hoosier αρκούν 600 δολλάρια (!), ενώ για μια τετράδα 18άρια (μιλάω για 18άρια γιατί σε αυτά αναφέρει η εταιρεία μια οικονομική προσφορά, δεν έχω τιμές για 17άρια) περίπου στις διαστάσεις που τα θέλεις, θα χρειαστούν 1500 δολλάρια!
    Ναι το κόστος είναι σημαντικό. Εφόσον θα χρησιμοποιήσω τελικά 15άρια τουλάχιστον θα έχω χαμηλότερο κόστος χρήσης.
    Το μόνο αρνητικό με τους τροχούς 13 ιντσών ειναι οι περιορισμοί όπως λες στην ανάρτηση που προκαλούν. Κάτι το οποίο λύνεται με full custom ζάντες (sto offset που θέλεις) και custom άκρα (ούτως ώστε τα outboard points τους να έρθουν πιο έξω, αλλά και για να παίξεις γενικότερα με τη γεωμετρία όπως εσύ θέλεις).
    Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το πόσο κοντά είναι τα ψαλίδια μεταξύ τους.
    Χαλάει πολλά πράγματα από την συμπεριφορά της ανάρτησης μέχρι την αεροδυναμική. 13άρες no no ...
    Όσο για την "ελαστικότητα" των slick 13 ιντσών, απλά να αναφέρω ότι είναι πολύ σκληρά (παρά το υψηλό προφίλ), μιλάμε για spring rate που ξεκινά από τις 1000 λίμπρες και φτάνει και τις 1400 λίμπρες (αναλόγως αν μιλάμε για radial ή crossply). Δηλαδή κατά πολύ σκληρότερα από τα ελατήρια ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου.
    Ναι τα νούμερα που αναφέρεις είναι σωστά και αποδεικνύουν ότι θα είχα προβλήματα. 1000lbs/inch σημαίνει 453.6kg/inch δηλαδή 453.6kg/2.54cm δηλαδή 178.58kg/cm. Με 300kg/cm που είχε η ανάρτησή όπως την είχα σχεδιάσει, η ανάρτηση δεν θα δούλευε καθόλου, τα λάστιχα θα απορροφούσαν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και στις στροφές θα είχαν τρομερές παραμορφώσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που με bias ply (cross ply) ελαστικά και 15άρες ζάντες σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς που έχω κάνει η παραμόρφωση των ελαστικών είναι οριακά ανεκτή.
    Τα 15άρια bias έχουν περίπου 2400lbs/inch λόγω χαμηλότερου προφίλ και το wheel rate λόγω χαμηλότερης μη αναρτόμενης μάζας μπορεί να κατέβει περίπου στα 200kg/cm. 2400lbs/inch = 429kg/cm άρα για κάθε εκατοστό που θα συμπιέζεται η ανάρτησή μου το ελαστικό θα συμπιέζεται περίπου 47 χιλιοστά (στην αρχή τουλάχιστον γιατί μετά δεν πάει αναλογικά)
    Η κλίση του οχήματος δηλαδή θα είναι 47% περισσότερη από την θεωρητική. Αυτό είναι οριακά αποδεκτό και θα πρέπει να βρω τρόπο να χαμηλώσω το το wheel rate, χωρίς όμως να χαλάσω (πολύ) τα λοιπά χαρακτηριστικά της ανάρτησης.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    And now for something completely different ....

    Γκάλοπ ποιές θα παίρνατε ?

    Rota Slipstream 5.4kg 600E new 1493907846_rotaslipstream.jpg OZ Racing / RallyArt WRC magnesium ??kg 500E used 1493907792_ultralight.jpg Ultralite D1 6.05kg 550E new 1493907768_speedline.jpg Speedline / Toyota WRC magnesium ??kg 500E used 1493907714_ozrallyart.jpg
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Σάβ 03 Ιούλ, 2010 20:11

    Τι διαστάσεις έχουν οι υποψήφιες;
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 03 Ιούλ, 2010 23:28

    15x7
    για λάστιχα slick 23.0 x 9.5-15 (ίσως μπροστά βάλω 23.0 x 8.5-15 αλλά δεν έχω υπολογίσει ακόμα...)
  • Άβαταρ μέλους
    ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 49
    Εγγραφή: Τρί 06 Απρ, 2010 14:11

    από ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ » Κυρ 04 Ιούλ, 2010 14:33

    εγω λεω Ultralite D1
  • Άβαταρ μέλους
    westy turbo
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 210
    Εγγραφή: Τετ 27 Αύγ, 2008 00:15

    από westy turbo » Κυρ 04 Ιούλ, 2010 17:05

    an then kano lathos,kamia apo ths parapano,den bgenei sths diastashs pou thes,opote pare mia 4da na pathseis kai meta paragelneis tis sostes,
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Δευ 05 Ιούλ, 2010 10:44

    westy και οι 4 είναι ακριβώς στις διαστάσεις που θέλω :

    15x7, 4x114.3 PCD και offset ET38 - 40 (ανάλογα για ποια συζητάμε)

    Στο site της Hoosier για τα λάστιχα που επέλεξα λέει ζάντες 15x7.
    Το μόνο που με προβληματίζει όμως, αλλά δεν έχω καταφέρει να βρω πληροφορίες, είναι ότι έχω ακούσει πως τα slicks θέλουν ζάντες που να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Ισχύει κάτι τέτοιο ? Ξέρετε κάτι ?

    Οι δύο "άσπρες" είναι από αυτοκίνητα WRC, οπότε {μάλλον} δεν έχουν πρόβλημα για slicks, είναι κράματος μαγνησίου και πολύ ελαφρές ίσως και κάτω από 5 κιλά,αλλά ως μεταχειρισμένες δεν ξέρω σε τι κατάσταση είναι.

    Οι καινούριες είναι ... καινούριες και μάλιστα οι Rota είναι και αξιοπρεπώς ελαφρές (5.4kg) αλλά είναι πιο ακριβές από τις άλλες και δεν ξέρω αν παίρνουν με ασφάλεια slicks ...
  • Άβαταρ μέλους
    ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 49
    Εγγραφή: Τρί 06 Απρ, 2010 14:11

    από ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ » Δευ 05 Ιούλ, 2010 10:55

    δεν υπαρχει θεμα με τις ζαντες
    ακομα και σε σιδερενιες μπορεις να βαλεις slick
    ποσα peugeot rally κυκλοφορουν με τις μαμα λευκες σιδερενιες και ειναι λαστιχομενα..
    αρκει να εχει το καταλληλο φαρδος η ζαντα για να παρει και το φαρδη
    λαστιχο που θες..
    οποτε περνα σε καινουργιες.. γνωμη μου
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Δευ 05 Ιούλ, 2010 14:10

    δεν υπαρχει θεμα με τις ζαντες
    ακομα και σε σιδερενιες μπορεις να βαλεις slick
    ποσα peugeot rally κυκλοφορουν με τις μαμα λευκες σιδερενιες και ειναι λαστιχομενα..
    αρκει να εχει το καταλληλο φαρδος η ζαντα για να παρει και το φαρδη
    λαστιχο που θες..
    οποτε περνα σε καινουργιες.. γνωμη μου
    Ωραία. Αφού δεν υπάρχει θέμα με τα slicks τα πράγματα είναι πιο απλά.

    Ως προς το πλάτος είναι οκ γιατί τα συγκεκριμένα λάστιχα είναι "ειδικά" υπό την έννοια ότι είναι αρκετά φαρδιά αλλά φτιαγμένα για στενές (7άρες) ζάντες. Υπάρχουν ακριβώς ίδια και για 8άρες και 10άρες αλλά στα συγκεκριμένα η παραμόρφωση του ελαστικού από τις πιο μικρές ζάντες έχει υπολογιστεί και δεν υπάρχει πρόβλημα.

    Να πω την αλήθεια μου θα ήθελα να πάρω τις WRC για λόγους βάρους.

    Το θέμα μου είναι μαγνήσιο vs αλουμίνιο. Το μαγνήσιο είναι πολύ ελαφρύ και οι συγκεκριμένες ζάντες χρησιμοποιούνταν Off-Road άρα είναι και πολύ ελαφρές και πολύ γερές ΑΛΛΑ το μαγνήσιο είναι χειρότερο από το αλουμίνιο σε αντοχή στην κόπωση και κάνει ρωγμές. Ρωγμές σημαίνει καταστροφική αστοχία και το μαγνήσιο όταν αστοχεί δεν σπάει απλώς αλλά γίνεται κομματάκια και πετάγεται. Και off-road σημαίνει κόπωση ...

    Από την άλλη οι καινούριες είναι βαρύτερες και ακριβότερες. Για αυτό ρωτάω γνώμες. Έχει κανένας εμπειρία με αντίστοιχες αγωνιστικές ζάντες ? ξέρει κάποιος αν έχουν κάποιο κύκλο ζωής και πρέπει να πετάγονται ?
    Μπορούν να ελεγχθούν με την κλασική μέθοδο με το ειδικό χρώμα ?
  • Άβαταρ μέλους
    ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 49
    Εγγραφή: Τρί 06 Απρ, 2010 14:11

    από ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ » Τρί 06 Ιούλ, 2010 02:06

    οπως γραφτηκε και πριν οι καινουργιες ειναι καινουργιες
    και θα σου ελεγα να παρεις και 5 για να εχεις και τη ''ρεβερζα''
    ιδια ή εγινε μια στραβη και εσπασε μια σε καποια εξοδο απο τη πιστα,
    ετσι δεν μπαινεις παλι στο λουκι να αγορασεις 4 αδα αλλη
    εχεις μια ιδια και κανεις τη δουλεια τσαμπα..

    παντως αν θες να σε συνεχισεις με τις 18αρες που ελεγες εχω βρει κατι
    BBS CH απομιμηση και σε 8 αρες και 8,5 και 9αρες
    κατι λιγοτερο απο 400 λιρες
    και σε ασημι και σε μαυρες υπαρχουν..
    τσεκαρε..

    http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... Categories
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Τρί 06 Ιούλ, 2010 19:11

    Το θέμα μου είναι μαγνήσιο vs αλουμίνιο. Το μαγνήσιο είναι πολύ ελαφρύ και οι συγκεκριμένες ζάντες χρησιμοποιούνταν Off-Road άρα είναι και πολύ ελαφρές και πολύ γερές ΑΛΛΑ το μαγνήσιο είναι χειρότερο από το αλουμίνιο σε αντοχή στην κόπωση και κάνει ρωγμές. Ρωγμές σημαίνει καταστροφική αστοχία και το μαγνήσιο όταν αστοχεί δεν σπάει απλώς αλλά γίνεται κομματάκια και πετάγεται. Και off-road σημαίνει κόπωση ...
    Γιάννη εμπειρία δεν έχω, αλλά φτιάχνεις ένα απόλυτο και πολύ γρήγορο αυτοκίνητο. Η λογική λέει καινούριες.
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τετ 07 Ιούλ, 2010 13:40

    οπως γραφτηκε και πριν οι καινουργιες ειναι καινουργιες
    Γιάννη εμπειρία δεν έχω, αλλά φτιάχνεις ένα απόλυτο και πολύ γρήγορο αυτοκίνητο. Η λογική λέει καινούριες.
    Ναι. better safe than sorry ...
    και θα σου ελεγα να παρεις και 5 για να εχεις και τη ''ρεβερζα''
    ιδια ή εγινε μια στραβη και εσπασε μια σε καποια εξοδο απο τη πιστα,
    ετσι δεν μπαινεις παλι στο λουκι να αγορασεις 4 αδα αλλη
    εχεις μια ιδια και κανεις τη δουλεια τσαμπα..

    παντως αν θες να σε συνεχισεις με τις 18αρες που ελεγες εχω βρει κατι
    BBS CH απομιμηση και σε 8 αρες και 8,5 και 9αρες
    κατι λιγοτερο απο 400 λιρες
    και σε ασημι και σε μαυρες υπαρχουν..
    τσεκαρε..

    http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... Categories
    Η συμβουλή σου είναι σωστή για την 5η ζάντα και θα την ακολουθήσω.
    Όχι οι 18αρες δεν παίζουν πλέον γιατί δεν υπάρχουν λάστιχα για να κάνουν αυτό που θέλω.

    Επίσης αφού θα πάρω 15άρες θα κάνω ότι μπορώ για να είναι όσο ελαφρές γίνεται. Προς το παρόν έχω βρει στα 6 κιλά με 350Ε αλλά θα έδινα εύκολα μέχρι 500 για κάτι στα 5 κιλά
  • Άβαταρ μέλους
    westy turbo
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 210
    Εγγραφή: Τετ 27 Αύγ, 2008 00:15

    από westy turbo » Τετ 07 Ιούλ, 2010 15:32

    Palia eixa thn 5zigen se 16,den thimame omos an bgenoun se 15...

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες