Project "Echidna"
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Πέμ 03 Ιουν, 2010 14:35

    Κύριε καθηγητά,

    Έχω πολύ δουλειά ακόμη για το σχεδιασμό του σασί. Θα πρέπει να ξεκινήσω με ένα αρχικό μοντέλο, το οποίο στη συνέχεια να το βελτιστοποιήσω στο FEA όσον αφορά το λόγο στρεπτικής ακαμψίας/βάρους.
    Μετά από συμβουλές από τον Doug Milliken αρχικά θα πειραματιστώ θεωρητικά με χαμηλότερο λόγο wheelbase/track, κάτι που ούτως ή άλλως θα κάνει το αυτοκίνητο ταχύτερο αφού η μεταφορά πλευρικών φορτίων μειώνεται με τη μείωση του λόγου αυτού. Δηλαδή με χαμηλό λόγο τα ελαστικά πλέον φορτίζονται περισσότερο ομοιόμορφα κάτι που μόνο θετικά προσφέρει στη συμπεριφορά. Σε ερώτησή μου για το αν ο χαμηλότερος του 1.6:1 λόγος (είναι σχεδόν ο ίδιος με μιας Ferrari 360 Modena για παράδειγμα) θα κάνει το αυτοκίνητο ασταθές στις γρήγορες στροφές, η απάντησή του είναι πως εάν έχεις αρκετό downforce πίσω, η σταθερότητά σου θα είναι εγγυημένη.
    Αυτός ο πειραματισμός θα επηρεάσει ταυτόχρονα και το offset των ζαντών που θα χρειαστώ και αυτό επίσης θα εξαρτηθεί και από τη γεωμετρία της ανάρτησης, τουλάχιστον μπροστά.
    Όσο για το Άκερμαν, θα ήθελα να το κάνω ρυθμιζόμενο, κάτι που γίνεται μόνο με ρυθμιζόμενα steering arms στα άκρα. Οπότε μάλλον θα πρέπει να καταφύγω σε δικής μου σχεδίασης άκρα.
    Ο δρόμος που έχω διαλέξει είναι δύσβατος, όπως καταλαβαίνεις! :P

    Και μια εικόνα από το τελευταίο update στο σχέδιο..

    Εικόνα
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Παρ 04 Ιουν, 2010 07:43

    Den mporw na parakolouthisw thn suzhthsh giati einai peran twn gnwsewn mou. Exw omws na kanw mia parathrhsh oso anafora to sassi.
    Auto pou vlepw egw sto image pou exeis anevasei einai ena seven pou prospathei na ginei formulaki, mou fenetai san ena seven (dithesio, me to moter mprosta kai diaforiko pisw ktl) na mphke kai na sfinwse mesa se ena formulaki (aerotomes, flat floor, inboard anarthsh ktl). Dekta ola auta alla uparxoun ena swro kataskeves apo formulakia (exw kai kana duo vivlia gia know how kai kataskeuh tetoiwn alla kai ta exw dei se anavaseis se agglia ktl) monothesia, BEC, me moter sto kentro, inboard anarthsh kai metadosh alusidas ta opoia an apofasizes na ftiaxeis ena tetoio (katholou eukolo omologw) tha sou elune ola ta problhmata pou dhmiourgises esu me to na parakleineis apo to seven.
    Mporei na kanw kai lathos apla htan mia skepsh pou mou hrthe koitazontas to image pou ekanes post.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Παρ 04 Ιουν, 2010 12:11

    Σύμφωνα με τας γραφάς, το 1.5~1.6 είναι όντως η αναλογία που θεωρείται ιδανική και χρησιμοποιείται κατά κόρον, σε οχήματα με φυσιολογική αεροδυναμική. Αν μπορείς να αυξήσεις το downforce και εμπρός και πίσω, μπορείς να κατέβεις μέχρι το 1.2~1.3 αλλά δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει αυτό με βάση το σασί και το γενικότερο σχήμα του 7. Πάντως το 1.6 φαίνεται να είναι safe bet και μάλιστα με προσανατολισμό προς τη σχετική σταθερότητα. Εγώ προσπαθώ να κατέβω κι άλλο (~1.25) αλλά φτιάχνω κάτι που δεν περιορίζεται από το 7 ...
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 04 Ιουν, 2010 18:03

    Den mporw na parakolouthisw thn suzhthsh giati einai peran twn gnwsewn mou. Exw omws na kanw mia parathrhsh oso anafora to sassi.
    Auto pou vlepw egw sto image pou exeis anevasei einai ena seven pou prospathei na ginei formulaki, mou fenetai san ena seven (dithesio, me to moter mprosta kai diaforiko pisw ktl) na mphke kai na sfinwse mesa se ena formulaki (aerotomes, flat floor, inboard anarthsh ktl). Dekta ola auta alla uparxoun ena swro kataskeves apo formulakia (exw kai kana duo vivlia gia know how kai kataskeuh tetoiwn alla kai ta exw dei se anavaseis se agglia ktl) monothesia, BEC, me moter sto kentro, inboard anarthsh kai metadosh alusidas ta opoia an apofasizes na ftiaxeis ena tetoio (katholou eukolo omologw) tha sou elune ola ta problhmata pou dhmiourgises esu me to na parakleineis apo to seven.
    Mporei na kanw kai lathos apla htan mia skepsh pou mou hrthe koitazontas to image pou ekanes post.
    Γιώργο, η μαγεία είναι στα εμπόδια που παρουσιάζονται, τα οποία όταν τα ξεπεράσεις γίνεται πλουσιότερος (σε γνώσεις και φτωχότερος σε λεφτά). Εγώ ξεκίνησα το project μου σαν ένα απλό seven το οποίο στην πορεία όμως ήθελα να το βελτιώσω και να του δώσω τη μορφή που ήθελα εγώ.
    Το ότι θα γίνει μπροστομήχανο δεν είναι απαραίτητα μειονέκτημα. Εσύ ξέρεις καλύτερα από όλους ότι αυτός ο τύπος αυτοκινήτων είναι πολύ διαδεδομένος στις αναβάσεις στην Αγγλία. Kαι το 99% αυτών, βασίζονται σε σασί seven.

    Εικόνα 1493907807_panoz-bc5.jpg Εικόνα
    Εικόνα

    Επίσης να μην ξεχνάμε και τη θρυλική Panoz με το που έχει γράψει πολλές επιτυχίες στο Le Mans και σε αγώνες αντοχής γενικότερα.
    Το συνημμένο 1493907730_panoz03b.jpg δεν είναι πλέον διαθέσιμο Το συνημμένο 1493907807_panoz-bc5.jpg δεν είναι πλέον διαθέσιμο Το συνημμένο 1493907763_panoz_lmp1.jpg δεν είναι πλέον διαθέσιμο
    Συνημμένα
    1493907835_10176-18129-71069.jpg
    1493907763_panoz_lmp1.jpg
    1493907730_panoz03b.jpg
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Παρ 04 Ιουν, 2010 20:47

    Den mporw na parakolouthisw thn suzhthsh giati einai peran twn gnwsewn mou. Exw omws na kanw mia parathrhsh oso anafora to sassi.
    Auto pou vlepw egw sto image pou exeis anevasei einai ena seven pou prospathei na ginei formulaki, mou fenetai san ena seven (dithesio, me to moter mprosta kai diaforiko pisw ktl) na mphke kai na sfinwse mesa se ena formulaki (aerotomes, flat floor, inboard anarthsh ktl). Dekta ola auta alla uparxoun ena swro kataskeves apo formulakia (exw kai kana duo vivlia gia know how kai kataskeuh tetoiwn alla kai ta exw dei se anavaseis se agglia ktl) monothesia, BEC, me moter sto kentro, inboard anarthsh kai metadosh alusidas ta opoia an apofasizes na ftiaxeis ena tetoio (katholou eukolo omologw) tha sou elune ola ta problhmata pou dhmiourgises esu me to na parakleineis apo to seven.
    Mporei na kanw kai lathos apla htan mia skepsh pou mou hrthe koitazontas to image pou ekanes post.
    Γιώργο αυτό που λέμε σήμερα seven, επιφανειακή ομοιότητα έχει με το seven της Lotus του Colin Chapman. Το Lotus seven έχει πολύ πιό ντελικάτο και ελαστικό σκελετό, πράγμα λογικό αφού είχε μπαλόνια λάστιχα και μερικές φορές ακτινωτές ζάντες και πολύ λιγότερους ίππους από το πιό αδύναμο σύγχρονο επτάρι.
    Το επτάρι εξελίσεται και πολλές φορές όχι προς τη σωστή κατεύθυνση, πχ η τοποθέτηση αμερικάνικων V8 είναι παραφωνία με την λογική του αρχικού σχεδίου.
    Η άποψη του Θόδωρου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
    ΥΓ. Θόδωρε κόψε το κ. καθηγητά, εκτός και αν το συνδιάζεις με κανένα χιουμοριστικό εικονίδιο.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 04 Ιουν, 2010 20:57

    Σύμφωνα με τας γραφάς, το 1.5~1.6 είναι όντως η αναλογία που θεωρείται ιδανική και χρησιμοποιείται κατά κόρον, σε οχήματα με φυσιολογική αεροδυναμική. Αν μπορείς να αυξήσεις το downforce και εμπρός και πίσω, μπορείς να κατέβεις μέχρι το 1.2~1.3 αλλά δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει αυτό με βάση το σασί και το γενικότερο σχήμα του 7. Πάντως το 1.6 φαίνεται να είναι safe bet και μάλιστα με προσανατολισμό προς τη σχετική σταθερότητα. Εγώ προσπαθώ να κατέβω κι άλλο (~1.25) αλλά φτιάχνω κάτι που δεν περιορίζεται από το 7 ...
    Όσο μικρότερος ο λόγος τόσο το καλύτερο για τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλά αυτό δεν αποτελεί πανάκεια. Το γεγονός ότι με την ολοένα μεγαλύτερη μείωση του μεταξονίου (γιατί το μετατρόχιο θα πρέπει να σταματήσει να αυξάνει σε κάποιο λογικό και πρακτικό όριο) η αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ασθμαίνει, ίσως η υπερβολή στη μείωση αυτού του λόγου να αποβεί και μπούμερανγκ. Πρόσεξε στην παρακάτω φωτογραφία πόσο μεγαλύτερο είναι το μεταξόνιο της φετινής McLaren σε σχέση με τα άλλα αυτοκίνητα. Αυτό της δίνει το πλεονέκτημα η ροή του αέρα που καταλήγει στην πίσω πτέρυγα να έχει το χρόνο να εξομαλυνθεί με αποτέλεσμα αυτή να είναι περισσότερο αποδοτική. Στοιχηματίζω πως αυτή η υπερβολική διαφορά της McLaren σε σχέση με τους άλλους έγινε με γνώμονα το F-Duct ώστε αυτό να λειτουργεί πιο αποδοτικά. Τόσο η Sauber όσο και η Ferrari και Mercedes δεν έχουν καταφέρει ακόμη να κάνουν τα δικά τους "F-Duct" το ίδιο efficient όσο της McLaren παρόλο που η λειτουργία και οι λεπτομέρειες του συστήματος είναι ήδη γνωστές.

    Εικόνα

    Mε όλα αυτά θέλω να πω ότι ίσως το να υπερβάλλουμε σε ένα τομέα που δείχνει πως μόνο θετικά έχει να προσφέρει, ίσως να μας χαλάσει έναν άλλο παράγοντα που να είναι εξίσου σημαντικός.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 04 Ιουν, 2010 21:02

    ΥΓ. Θόδωρε κόψε το κ. καθηγητά, εκτός και αν το συνδιάζεις με κανένα χιουμοριστικό εικονίδιο.
    Δε φταίω, εσύ επέμενες.. :lol: :lol:
    1493907792_frustrated_teacher_1379554c.jpg
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Σάβ 05 Ιουν, 2010 08:00

    Λοιπόν συμφωνώ με αρκετά διαφωνώ όμως εξίσου και με κάποια αλλα. Το seven ναι ήταν ριζοσπαστική καινοτομία το 1957 και από εκεί εξελίχτηκε αρκετά. Τώρα αν είναι προς την σωστή η την λάθος κατεύθυνση δεν ξέρω αυτό που ξέρω ότι είναι κατά πολύ ποιο γρήγορο από το original super seven. Το γρήγορο καλο μου φαίνεται εμενα πάντως... xexe
    Τα αυτοκίνητα που μου παραθέσατε παραπάνω μπορεί να ξεκίνησαν στα σχέδια σαν seven (κάποια από αυτά δηλαδή, τα πιο αποτυχημένα, τα υπόλοιπα ξεκινήσανε από λευκη κολλα χαρτί) αλλα εξελίχτηκαν σε πρωτότυπα τύπου λεμάνς και το μονο που έχουνε κοινό με το seven είναι ότι και τα δυο έχουνε σωληνωτό πλαίσιο. γιατί δεν εξελίσσεις λίγο ακόμα λοιπόν το σχέδιο σου ώστε να "παρακλεινεις" αρκετά από το seven και να φτιάξεις ένα αγωνιστικό σαν αυτά που σωστά είπες τρέχουν στις αναβάσεις στην αγγλία? Όταν "ξαναερθεσι" θα σου βγάλω φωτοτυπίες ένα βιβλίο που έχω για σωληνωτά πλαίσια σε "φορμουλακια" αναβάσεων με μοτέρ από μηχανή και θα καταλάβεις τι εννοώ. Διαβάζοντας το βιβλίο όλο εσύ μου ερχόσουν στο μυαλό....
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 05 Ιουν, 2010 09:06

    Όσο μικρότερος ο λόγος τόσο το καλύτερο για τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλά αυτό δεν αποτελεί πανάκεια. Το γεγονός ότι με την ολοένα μεγαλύτερη μείωση του μεταξονίου (γιατί το μετατρόχιο θα πρέπει να σταματήσει να αυξάνει σε κάποιο λογικό και πρακτικό όριο) η αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ασθμαίνει, ίσως η υπερβολή στη μείωση αυτού του λόγου να αποβεί και μπούμερανγκ.
    Σωστά. Όλο το παιχνίδι παίζεται στο πόσο είναι αυτό το "λογικό και πρακτικό όριο" του μετατροχίου. Το σύνηθες είναι γύρω στο 1,6 μέτρα. Πόσο είναι όμως το maximum και γιατί ? Ένα από τα σχέδιά μου έχει φτάσει στα 1,9 μέτρα και κάπου εκεί αρχίζω να περιορίζομαι από την μεγάλη κίνηση των ελαστικών με ταυτόχρονες αρκετά μικρές γωνίες των ψαλιδιών. Προς το παρόν δεν βλέπω άλλο περιοριστικό παράγοντα. Που κάνω λάθος ? :D
    Mε όλα αυτά θέλω να πω ότι ίσως το να υπερβάλλουμε σε ένα τομέα που δείχνει πως μόνο θετικά έχει να προσφέρει, ίσως να μας χαλάσει έναν άλλο παράγοντα που να είναι εξίσου σημαντικός.
    Συμφωνώ απολύτως. Η σχεδίαση ενός όχήματος είναι ένα σετ από συμβιβασμούς και κερδίζει αυτός που κάνει τους καλύτερους ... Νομίζω ότι με μεταξόνιο 2.4 μέτρα και μετατρόχιο 1,8 μέτρα ( = 1.333 ) τα πράγματα δεν θα είναι και τόσο άσχημα στο δικό μου σχέδιο. Μπορεί φυσικά να βγει ... μουλάρι, αλλά ακόμα και έτσι θα είμαι μόλις ένα σασί μακριά από την επιτυχία. :-D
    Όταν "ξαναερθεσι" θα σου βγάλω φωτοτυπίες ένα βιβλίο που έχω για σωληνωτά πλαίσια σε "φορμουλακια" αναβάσεων με μοτέρ από μηχανή και θα καταλάβεις τι εννοώ.
    Σε ποιό βιβλίο αναφέρεσαι ? ( αν δεν το έχω να το πάρω δηλαδή ... :D )
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Σάβ 05 Ιουν, 2010 09:22

    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 05 Ιουν, 2010 09:32

    Thanx το έχω. Αυτό μου έβαλε ιδέες ... :-D
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Σάβ 05 Ιουν, 2010 09:58

    Και μένα μου έβαλε πολλές ιδέες μπορώ να πω.... Έχω λοιπόν κάποιο δίκιο κύριε καθηγητά?? η όχι? Το σασί που περιγραφει το βιβλίο δεν είναι βασισμένο σε seven και απαιτεί αρκετές ικανότητες για να το κατασκευάσεις. Γιατί λοιπόν να μην πάρει κάτι τέτοιο υπόψη του ο θοδωρής η και εσείς και να αποτελέσει αυτό την βάση της εξέλιξης και όχι το seven που κατά κάποιο τρόπο έχει "παλιώσει" λιγάκι και εξελιχτεί ήδη.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 05 Ιουν, 2010 10:12

    Αυτό το βιβλίο είναι ένας από τους λόγους που σχεδιάζω σασί από την αρχή (καμία σχέση με seven) με mid engine. Αλλά αυτό είναι δική μου απόφαση, ο Θοδορής θέλει να κάνει ένα "ultra" seven. Άλλο πράγμα αυτό. Άλλωστε και τα Radical υποτίθεται ότι είναι seven clones ... Η σχεδίαση έχει πολλά περιθώρια εξέλιξης / μετάλλαξης.
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Σάβ 05 Ιουν, 2010 12:00

    Ωραία δέχομαι ότι ο θοδωρής θέλει ένα seven clone development όπως θα το ονόμαζα. Αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και το σωστό (μάλλον δεν υπάρχει σωστό και λάθος εννοώ εύκολο η δύσκολο, αλλα μάλλον ο θοδωρής θέλει τα δύσκολα...) Στο σχέδιο ο του αναγνωρίζω το seven με αρκετά extra κομμάτια εκτος του πίσω μέρους που είναι σχεδόν αυτούσιο. Κοινώς αλλαγές στην ανάρτηση (inboars πολύ σωστά συμφωνώ και επαυξάνω) αλλαγές στα πλαγια φαρδύτερο με μεγαλύτερη ακαμψία αλλα πίσω σχεδόν αυτούσιο. Είναι η ερευνα ημιτελές η απλά δεν τον ενδιαφέρει η συμπεριφορά πίσω? Η κάτι χάνω? Και αν ισχύει οτιδήποτε από αυτά γιατί η κατασκευή να μην γίνει με γνώμονα ένα σωληνωτό πλαίσιο που κουβαλάει ανάρτηση μοτέρ και αεροδυναμικά βοηθήματα παρα ένα seven που θέλει να γίνει κάτι άλλο από αυτό που προσδιορίζεται??
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Σάβ 05 Ιουν, 2010 14:32

    Η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο μαζόχας.. :lol:
    Γιώργο, το συγκεκριμένο βιβλίο το έχω. Eίναι περισσότερο ένας οδηγός που σου περιγράφει τον τρόπο σκέψης για την όλη διαδικασία, παρά λεπτομερειακός οδηγός κατασκευής ενός συγκεκριμενου σασί ή αυτοκινήτου.
    Με συγχωρείς αλλά στο σασί του Marengo2 στη σελίδα 39 (εικόνα 7.5) δε βρίσκεις καμία ομοιότητα με το σασί ενός seven; Με την έννοια που δίνεις εσύ στη λέξη ομοιότητα εννοώ.
    Από τη στιγμή που επιτυγχάνεις τα επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας και την γεωμετρία ανάρτησης που θέλεις, ποιό είναι το πρόβλημα; Στο ότι το σασί θυμίζει seven; Ας θυμίζει και κολοκύθα, από τη στιγμή που είναι αποτελεσματικό (θεωρητικά πάντα). Και μη μου πεις ότι το MK Midi δεν είναι ένας κεντρομήχανος κλώνος του δικού σου Indy. Ή μήπως αυτό το σασί και γενικότερα αυτό το layout είναι προτιμότερο του δικού μου μόνο και μόνο επειδή είναι κεντρομήχανο;

    1493992963_caterham_seven-l.jpg
    Άλλο παράδειγμα το Pulsar. Δες ομοιότητες στο σασί του σε σχέση με ένα σασί Caterham.

    Pulsar
    Εικόνα
    Εικόνα

    Caterham
    Εικόνα Το συνημμένο 1493992963_caterham_seven-l.jpg δεν είναι πλέον διαθέσιμο Το ότι ένα σασί μπροστομήχανου αγωνιστικού μοιάζει ή απορρέει από το σασί ενός seven, αυτό από μόνο του δεν είναι απαραίτητα κακό. Το χωροδικτύωμα για να είναι σωστά δομημένο πρέπει να εκπληρώνει ορισμένους βασικούς κανόνες. Στους επιστημονικούς αυτούς κανόνες δεν υπάρχει κάποιος που να λέει ότι "δεν πρέπει να μοιάζει με seven chassis". Aπό τη στιγμή που εκπληρώνει τις προδιαγραφές του σωστού χωροδικτυώματος είναι αποδεκτό.

    To σασί του Marengo1 του Tony Pashley δε μοιάζει καθόλου με seven.

    Εικόνα

    Όμως στοιχηματίζω ότι η ακαμψία του δικού μου θα είναι κατά πολύ ανώτερη. Επομένως επιλέγω το δικό μου σχέδιο εφόσον καλύπτει τις δικές μου ανάγκες. Το σασί του Pashley σίγουρα είναι ελαφρύτερο από το δικό μου γιατί οι προτεραιότητά του ήταν το ελάχιστο δυνατό βάρος. Για το λόγο αυτό έφτιαξε και μονοθέσιο. Εγώ δεν ήθελα μονοθέσιο, ήθελα αμάξι σε στυλ sportscar (τύπου le mans). Ούτε ήθελα να κάνω εκπτώσεις σε στρεπτική ακαμψία έναντι του απόλυτα χαμηλού βάρους. Το ποιά άποψη είναι αποτελεσματικότερη είναι άλλο ζήτημα. Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι η φιλοσοφία του καθένα. Εγώ προσωπικά ένα σασί βάρους 30 κιλών και στρεπτική ακαμψίας 10.000Nm/degree το θεωρώ κατώτερο από ένα σασί 60 κιλών και 20.000Nm/degree, παρόλο που ο λόγος ακαμψίας/βάρους είναι ο ίδιος.

    Το σασί του MK Midi είναι κεντρομήχανο. Το δικό μου μπροστομήχανο. Κρίνεις φιλοσοφίες και οπτικές γωνίες και επιλέγεις.
    Αυτό που δεν μπορείς εσύ να καταλάβεις είναι ότι όπως σχεδιάζω εγώ το αυτοκίνητο, το σασί παύει πλέον να είναι seven. Εκτός κι αν θεωρείς ότι και το Pulsar έτσι όπως είναι, είναι κλώνος seven.

    To σασί της εικόνας που δημοσίευσα δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένο 100%. Κατ'άρχάς δεν έχω ακόμη σχεδιάσει τις βάσεις των εμπρός και πίσω rocker arms των αναρτήσεων (κάτι που θα εξαρτηθεί από την τελική γεωμετρία των αναρτήσεων). Αυτές οι βάσεις όπως είναι φυσικό θα χρειαστούν γερή στήριξη. Και θα προσπαθήσω να συνδυάσω αυτή την ευκαιρία για μια περαιτέρω αύξηση της ακαμψίας του σασί. Δηλαδή το μπροστινό και πίσω κομμάτι όπως τα βλέπεις είναι σχεδόν απείραχτα σε σχέση με τα σχέδια του βιβλίου.

    Όπως και νά'χει το πράγμα, εγώ αυτό το project το θεωρώ άσκηση γνώσεων και εμπειρίας και τίποτα περισσότερο. Αν βγει αποτελεσματικό έχει καλώς, αν όχι τότε σίγουρα θα έχω κερδίσει πολύ περισσότερα από το να συναρμολογούσα 10 έτοιμα seven μαζί.
    Συνημμένα
    1493907872_dscf1085.jpg

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 13 επισκέπτες