Υπολογισμός steering ratio
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    Υπολογισμός steering ratio

    από Echidna » Παρ 03 Οκτ, 2008 18:11

    Ο αριθμός στροφών από άκρη σε άκρη (lock to lock) δε σημαίνει σχεδόν τίποτα για την ταχύτητα και αμεσότητα του τιμονιού. Κι αυτό γιατί ναι μεν μια κρεμαγιέρα μπορεί να έχει λίγες στροφές από άκρη σε άκρη, όμως η συνολική της γραμμική διαδρομή να είναι μικρή, οπότε μια γωνιακή μετατόπιση του τιμονιού να μεταφράζεται σε σχετικά μικρή γωνία στροφής για τον τροχό.

    Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι μια περιστροφή του τιμονιού πώς μεταφράζεται σε γωνιακή μετατόπιση στον τροχό. Αυτό ονομάζεται steering ratio και είναι ο λόγος της γωνιακής περιστροφής του τιμονιού προς την αντίστοιχη του τροχού.

    Εξαρτάται από 2 παράγοντες. Τη γραμμική μετατόπιση της κρεμαγιέρας (ή του ημίμπαρου) για μία πλήρη περιστροφή του πινιόν (ή του τιμονιού, το ίδιο είναι) και το μήκος του steering arm.

    Steer ratio = sin^-1 (c-factor / steering arm length)/360

    c-factor = travel (in) / 360deg pinion rotation

    Αρχικά υπολογίζεις το c-factor το οποίο ισούται με τη γραμμική μετατόπιση του ημίμπαρου για μια πλήρη περιστροφή του πινιόν. Αν γνωρίζεις ότι η κρεμαγιέρα σου είναι π.χ. 2.4 στροφές lock to lock τότε μετράς τη συνολική γραμμική μετατόπιση από lock σε lock και διαιρείς με το 2.4. Ή ακόμη καλύτερα κάνεις μια πλήρη περιστροφή στο πινιόν (360 μοίρες) και απλά μετράς τη μετατόπιση του ημίμπαρου.

    Μετράς και το μήκος του steering arm στο άκρο σου (απόσταση από το βασιλικό πείρο έως το μπαλάκι του ακρόμπαρου), λύνεις την πρώτη εξίσωση και είσαι έτοιμος. Προσοχή όμως γιατί το αποτέλεσμα που θα βγάλεις θα είναι γωνία τροχού προς γωνία τιμονιού. Φυσιολογικά θα πρέπει να το αντιστρέψεις ώστε να πάρεις το συνηθισμένο λόγο γωνίας τιμονιού/τροχού.
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Δευ 02 Νοέμ, 2009 12:55

    Wraia einai ola auta teo alla egw 3erw oti h dikh mou pou einai 2.2 strofes apo akrh se akrh exei kanei terastia diafora sthn odhghsh mou apo thn palia pou htan 4 strofes!! Alla na pw th nalh8eia thn h8ela ligo pio konth akoma peripou 1.9 strofes h kati tetoio giat ito timoni pou einai polu mikro den voh8aei sta anapoda kai mia pio konth kremariera 8a ekane thn diafora pou xreiazomai na mazepsw to 8hrio sta polla...
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Τρί 03 Νοέμ, 2009 16:35

    1493907849_3e3db906.jpg Για την αμεσότητα του τιμονιού παίζει ρόλο και η κρεμαγιέρα και το μήκος του βραχίωνα. Δείτε πως έλυσε ένας ομοιοπαθής με Volvo το πολύ αργό του τιμόνι. Μου φαίνεται πολύ δύσκολο να τρυπηθούν στην ίδια απόσταση οι τρύπες δεξιά και αριστερά, άσε που ούτε Άκερμαν δεν σχηματίζεται. Γι' αυτό ψάχνομαι για μπροστινά με πιό κοντό μπράτσο.
  • Άβαταρ μέλους
    DUKE
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 375
    Εγγραφή: Κυρ 28 Οκτ, 2007 22:30
    Τοποθεσία: Kifisia

    από DUKE » Κυρ 14 Μαρ, 2010 17:59

    Thodorh mias k to exeis psaxei to thema, apo pou na paroume konth kremagiera kai giati?
    Shedding tears

    7 Rulez - Keep Drifting

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης