To Locost Or not to Locost ? (μεγάλη δημοσίευση)
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Sorry No President :-(

    από JohnL » Κυρ 06 Σεπ, 2009 15:43

    Δεν θα σας κουράσω με λεπτομέρειες αλλά δυστυχώς ο πρόεδρος δεν θα περάσει ποτέ στην κατοχή μου. Το αυτοκίνητο ήρθε αλλά οι Ιάπωνες δεν το είχαν κόψει (όπως είχε συμφωνηθεί) και παρ' όλο που το τιμολόγιο ήταν
    για ανταλλακτικά αυτοκινήτου και όχι για πλήρες αυτοκίνητο, για να το πάρω το κόστος ταξινόμησης ήταν γύρω στα 7000 ευρώ + το λάδωμα για να μην πάει σε επιτροπή αξιολόγησης(επιτροπή=15000 euro κόστος ταξινόμησης).

    Προφανώς δεν θέλω να δώσω τόσα χρήματα και έτσι έμεινε στα αζήτητα.

    Αυτή η εξέλιξη ήταν αρκετά ψυχοφθόρα (μέχρι τώρα το πάλευα με άμεσους ή εμμεσους τρόπους) και πραγματικά με έριξε αλλά guess what :

    δεν το βάζω κάτω.

    Όλο αυτό το διαστημα έκανα διάφορες αγορές εξοπλισμού και δοκιμές / εξάσκηση στις κολλήσεις μου και πλέον μπορώ να είμαι 100% βέβαιος οτι ξέρω να κολλάω αξιοπρεπώς.
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Plasma Cutter.

    από JohnL » Κυρ 06 Σεπ, 2009 17:13

    Ένα από τα πολλά που αγόρασα τελευταία και μάλλον έχει αρκετό ενδιαφέρον (για αυτό και σας το δείχνω) είναι αυτό :
    1493907829_newtigsickplasma.jpg Πρόκειται για τρία σε ένα μηχάνημα (όπως τα σαμπουάν) που
    δίνει 180Α σε κλασσική ηλεκτροσυγκόλληση (stick) αλλά τόσα
    σε TIG και 50Α ως plasma cutter. Κόστος από USA 650Euro με
    πληρωμένα τα πάντα (μηχάνημα - αποστολή - τελωνείο)
    3 χρόνια εγγύηση, manual στα αγγλικά (αρκετά καλό για αρχή),
    τσιμπίδα γείωσης (πολύ ενισχυμένη 300Α), Panasonic p80 torch
    για το Plasma που αντέχει μέχρι 80Α, wp17 torch για TIG,
    Κασετίνα με όλα τα παρελκόμενα και 10 ηλεκτρόδια θορίου (ελαφρώς
    ραδιενεργά, τα πετάτε και παίρνετε με λανθάνιο που δεν είναι).
    Αλλά το καλύτερο είναι το foot pedal. όση ισχύς θες όποτε την θες.
    Το Tig είναι καλιτεχνία , τρελή κόλληση αλλά αρκετά αργό ...

    Με 50Α plasma cutter (και αργή ταχύτητα κίνησης στο χέρι) κόβεις
    25mm ατσάλι ...

    άν ενδιαφέρεται κάποιος το πήρα από ebay:

    PlasmaDyn Cutter
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Κυρ 06 Σεπ, 2009 17:31

    Ο πρόεδρος μάλλον θα καταλήξει στον ΟΔΔΥ. Παρακολούθησέ τον. Πιθανόν να τον πάρεις εύκολα και φτηνά
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    ΟΔΔΥ - Μετά τον πρόεδρο.

    από JohnL » Δευ 07 Σεπ, 2009 10:33

    Ναι αγαπητέ γκ,

    το ξέρω αλλά μάλλον θα βγει ως ΟΤΚΖ και θα πρέπει να είναι κάποιος αδειοδοτημένος ανακυκλωτής για να το πάρει. Είναι μη κοινοτικό και λογικά δεν θα βγει για κυκλοφορία. Η ακόμα χειρότερα θα βγει για επανεξαγωγή οπότε δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Παρακολουθώ τι γίνεται. Αν βγεί για κυκλοφορία θα προσπαθήσω να το πάρω. Αν βγει ΟΤΚΖ (το πιθανότερο είναι τεράστιο, μη κοινοτικό και μοντέλο 95) τα πράγματα είναι σκούρα γιατί δεν έχω κάποιον δικό μου ή γνωστό που να μπορεί να το πάρει. Αν βγει επανεξαγωγή το ξεχνάω τελείως. Οπότε προς το παρόν θεωρώ ότι το αυτοκίνητο έχει χαθεί και σχεδιάζω χωρίς αυτό. Αν τύχει να το καταφέρω έχει καλώς...

    Από εκεί και πέρα έχω σκεφτεί πολύ πάνω στο project μου. Μετά την απώλεια αυτών των χρημάτων έχω προσανατολιστεί στην σμίκρυνσή του τόσο από φυσικής όσο και από χρηματικής απόψεως. Έχω ξανακάνει τους υπολογισμούς μου από την αρχή με διάφορα πιθανά σενάρια και αυτή τη στιγμή τείνω να καταλήξω σε τετρακύλινδρο με εγκάρσια τοποθέτηση πίσω από τον οδηγό. Ο κινητήρας πρέπει να είναι < 175kg με όλα τα παραφερνάλια και να δίνει γύρω στους 300Hp. Οπότε συζητάμε για κάποιο δίλιτρο ή λίγο μεγαλύτερο μοτέρ με turbo. Μέσα σε αυτή την περιοχή πέφτει και κάποιο μεγαλύτερο V6 χωρίς turbo αλλά το βάρος σε όσα έχω δει μέχρι τώρα δεν βγαίνει... Οριακά χωράει στο spec επίσης κάποιος κινητήρας από 'Busha ή ZZR1400 λόγω πολύ χαμηλού βάρους (και με τις ανάλογες δίαιτες σε όλα τα υπόλοιπα μέρη) αλλά όπως έχω ξαναπεί δεν είμαι αρκετά καλός για ένα πραγματικά superlight project (το επόμενο ίσως ...) και οι τιμές που έχω βρει είναι αστείες.

    Έχω βρει μια πολύ καλή περίπτωση κινητήρα κιβώτιο με όλα τα παρελκόμενα από Ford Escort RS2000 mk5 σε καλή τιμή (~700 Euro όλο το σετ, δηλαδή ό,τι χρειάζεται) αλλά η δυσκολία είναι το turbisma αφού δεν υπάρχουν μπιέλες / πιστόνια για αυτό το σχετικά σπάνιο μοτέρ. Ακούγεται ότι παίρνει μπιέλες και πιστόνια από τον C20LE / C20LET / X20XEV (οι διαστάσεις είναι ακριβώς ίδιες σε διάμετρο / διαδρομή ) αλλά δεν έχω επιβεβαιώσει ότι πραγματικά ταιριάζουν. Ξέρει κάποιος κάτι ? Η οικογένεια του κινητήρα είναι η Ford I4 (ίδιος με τον 8v twin cam του Sierra αλλά με άλλη κεφαλή) και ο κωδικός του είναι Ν7Α.


    Κινητήρες που προκρίνονται μέχρι στιγμής εκτός αυτού είναι οι :

    Fortd Zetec 2lt (μαύρο καπάκι)
    Nissan SR20DE / DET
    Opel/GM C20XE / LET - X20XEV
    Saab B204E/L/R
    Saab B234E/L/R
    Citroen XU10J4*
    Toyota 3SGE(16v) / 3SGTE
    Toyota 4AGE (20V) 4AGZE (1600 αλλά 4πετάλουδο)
    Mitsubshi 4G63 - 4G63T (υπάρχει σε FWD μορφή από παλιά Hyundai Sonata/Lantra)


    Όλοι υπαρχουν και σε turbo μορφή οπότε το turbisma είναι κάτι που γίνεται (αν δεν βρώ την turbo εκδοση) και αντέχουν όλοι τα 300Hp που έχω στόχο. Επίσης τα ανταλλακτικά τους για rebuild / turbo είναι παντού και πολύ φτηνά. (σφυρήλατο σετ για SR20 -> 500$)
    Οι πιό καινούριοι hyundai, opel κλπ δεν προσφέρονται γιατί δεν υπάρχουν ελυκολα ανταλακτικά για turbisma ή γιατί έχουν σχεδιαστεί για οικονομία / χαμηλούς ρύπους και θέλουν πολύ δουλειά για να αποδώσουν.
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Τρί 08 Σεπ, 2009 10:36

    Αγαπητέ John L,
    Οι ανακυκλωτές δεν έχουν δικαίωμα να πουλήσουν τα αυτοκίνητα γιά ανταλλακτικά, αλλά στην Ελλάδα όλα γίνονται. Ειδικά τώρα που η τιμή του σιδήρου έχει κατρακυλίσει από τα 300€ στα 90€.
    Στην αρχή της περιπέτειάς σου, παραξενεύτηκα που ο πίνακάς σου δεν περιελάμβανε V8 ή και V12 BMW καθώς και V8 Audi που τοποθετούνται με το δικό τους κιβώτιο πίσω. Δεν ήθελα να εισάγω καινά δαιμόνια τότε που έψαχνες το απόλυτο και είχες ήδη ξεκινήσει με φόρα.
    Νομίζω ότι και τώρα που σκέφτεσαι τετρακύλινδρο τουρμπισμένο πίσω τα Audi και τα Subaru δεν πρέπει να αποκλείονται γιατί υπάρχει η υποδομή του turbo και δεν χρειάζονται πατέντες στο κιβώτιο.
    Ο τρόπος της όπισθεν στα BEC δεν μου αρέσει καθόλου και πίστευα ότι ιδανική λύση θα ήταν το μπλοκ που παίρνει τα σωθικά της Busha και ταιριάζει στο κιβώτιο Τ5 της Ford. Δυστυχώς το μπλοκ έχει τρελή τιμή.
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Audi - Bmw - AlfaRomeo

    από JohnL » Τρί 08 Σεπ, 2009 15:36

    Αγαπητέ γκ,

    είχα σκεφτεί σοβαρά στην αρχή της μελέτης μου να το κάνω κάτι σε replica formula 1 με v12 Mercedes ή BMW των οποίων οι τιμές είναι αστείες πλέον (τα μοτέρ εννοώ) αλλά το βάρος είναι πολύ. Στην Lambo του TSV ταιριάζει γάντι ένα τέτοιο μοτέρ αλλά όχι σε αυτό που ήθελα εγώ.
    Οι V6 της Audi είναι μία λύση αλλά ή παραπέρα εξέλιξή τους για να φτάσουν την απόδοση που θέλω δύσκολη (=ακριβή). Οι V8 της έχουν μαμά αυτό που ζητάω αλλά δυστυχώς το κόστος απόκτησης είναι ακόμα πολύ μεγάλο.(βέβαια μετά την απώλεια του προέδρου αν είχα δώσει τα λεφτά του + αυτά που θα δώσω τώρα για μοτέρ και λοιπά ή άλλο donor 8α είχα πάρει ένα Audi V8 + κιβώτιο και 8α είχε λήξει το ζήτημα ...)
    Οι 1800 Αudi που αναφέρεις είναι κάτι που έχω ως πιθανότητα στα πλάνα μου. Είναι 1800 και τα ανταλλακτικά του (πιστόνια μπιέλες κλπ) ακριβά αλλά κάποιες εκδόσεις (αλλά δεν ξέρω ποιες) αντέχουν ως έχουν 325+ HP μαμά και έχει το πλεονέκτημα του κιβωτίου που αναφέρεις. Επίσης η κεφαλή τους είναι κόσμημα. Στη σωστή τιμή είναι καλή λύση αν και μακραίνει ελαφρώς το όχημα και δεν ξέρω αν θα πετύχω το 50/50 βάρος που θέλω ...

    Ο Subaru θα ήταν ιδανική λύση αλλά δεν ξέρω κάποιο κιβώτιο που να εξυπηρετεί. Όλα τα κιβώτια της Subaru είναι τετρακίνητα απ' όσο γνωρίζω και δεν ξέρω κάποιο άλλο που να ταιριάζει ... Κάθε πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη σε αυτό καθώς οι κινητήρες αυτοί είναι πολλοί, φτηνοί και δίνουν πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και συμμετρικότητα στην όλη κατασκευή. Με αλλαγή του turbo φτάνουν άνετα στα 300 HP και έχουν έτοιμες τις παροχές νερού / λαδιού για το turbo.
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Τετ 09 Σεπ, 2009 07:36

    Νομίζω ότι και όλα τα μεγάλα Audi είναι τετρακίνητα, αλλά υποθέτω - χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά - οτι ο κατασκευαστής θα πήρε υπόψη του την περίπτωση να περνά όλη η ισχύς από τα εμπρός ημιαξόνια μόνο. Γι' αυτό εκτιμώ σαν σίγουρη λύση χωρίς ρίσκα και πατέντες τα ζεύγη κινητήρα - κιβωτίου των Audi και Subaru. Το να αφαιρέσεις την έξοδο προς το πίσω ζευγάρι τροχών του αυτοκινήτου και να κλείσεις την αντίστοιχη τρύπα του κιβωτίου, εκτιμώ και πάλι ότι θα είναι εύκολο, χωρίς να το έχω δοκιμάσει.
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Audi Subaru Κιβώτια

    από JohnL » Παρ 11 Σεπ, 2009 13:31

    Αγαπητέ γκ,

    θέλω να σε ευχαριστήσω γιατί άνοιξες μια δυνατότητα την οποία δεν είχα σκεφτεί αλλά είναι πολύ καλή λύση.
    Ψάχνοντας σε ιντερνέτια και μανουάλια των δύο κατασκευαστών κατέστη σαφές ότι έχεις δίκιο ! Τα κιβώτια της Audi που έχουν Haldex ΔΕΝ είναι μόνιμα τετρακίνητα απ' ότι φαίνεται αλλά εμπλέκουν τους πίσω τροχούς ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ! Άρα ο 1.8Τ μπαίνει σίγουρα στο παιχνίδι.
    Επίσης σε Impreza υπάρχει μία ασφάλεια η οποία όταν αφαιρεθεί μετατρέπει το αυτοκίνητο σε μπροστοκίνητο γιατί διακόπτει το ρεύμα της μονάδας που ελέγχει το κεντρικό διαφορικό με αποτέλεσμα να μένει αυτό στην default θέση που είναι κίνηση μόνο μπροστά ! Το manual δεν αναφέρει ΚΑΝΕΝΑ περιορισμό όσον αφορά σε κίνηση σε αυτή την κατάσταση οπότε νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.

    Το θέμα θέλει σίγουρα ψάξιμο ακόμα αλλά είναι μια πολύ καλή προοπτική. Ιδιαίτερα ο Subaru λόγω φυσικών χαρακτηριστικών, πολύ καλών τιμών και μεγάλης ευκολίας συντήρησης /βελτιώσεων.
  • Άβαταρ μέλους
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 10
    Εγγραφή: Τετ 17 Δεκ, 2008 00:42
    Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ

    από ΔΗΜΗΤΡΗΣ » Σάβ 12 Σεπ, 2009 00:34

    to sistima haldex einai tis vw group. ilektroniki tetrakinisi. molis oi troxoi xasoun prosfrisi energopoihte. kanei kai katanomi tis tetrakinisis. exei paralilo egefalo me autou tou autokinitou. sta pola zoria den einai omos kai toso aksiopisto. exei omos to kalo oti exei xamili katanalwsi. epidi den xrisimopioude sinexos oi pisw troxoi. ena katharw tetrakinito exei arketa megaliteri katanalwsi.alla exei kaliterw kratima. analoga ti 8eleis dialegeis.
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Πολύ βάρος ...

    από JohnL » Δευ 05 Απρ, 2010 00:24

    Συνεχίζοντας την αναζήτηση για το μοτέρ της κατασκευής μου εξέτασα πολύ προσεκτικά όλες τις επιλογές. Μπήκα σε διαδικασία ψαξίματος με πάνω από 250 ώρες διάβασμα και πειραματίστηκα με διάφορες επιλογές.
    Όπως έχουμε ξαναπεί σε αυτό το thread οι παράγοντες είναι πάρα πολλοί και χάνεις το μυαλό σου. Τελικά ξεχώρισα 4 και με βάση αυτούς θα κινηθώ στην περιγραφή των αποφάσεων μου. Με τυχαία σειρά είναι : βάρος, κόστος, απόδοση, όγκος.
    Μετά την απώλεια του προέδρου (και των ανάλογων χρημάτων) θέλω να είμαι πολύ προσεκτικός για να μην έχουμε πάλι τα ίδια. Επίσης αποφάσισα ότι παρ' όλο που ο χρόνος του project θα επιμηκυνθεί, δεν θέλω να "συναρμολογήσω" κάτι. Δηλαδή δεν θέλω να κάνω κάτι που ακολουθεί μια πεπατημένη και να φτιάξω κάτι που έχει ξαναγίνει. Επίσης επειδή η εμπειρία μου είναι πολύ μικρή και δεν υπάρχει πιθανότητα μόνιμης κίνησης σε δρόμο, θα κατασκευάσω μια καθαρά αγωνιστική κατασκευή που είναι πολύ πιό εύκολη.

    Το όχημά μου θα είναι μονοθέσιο με κινητήρα πίσω από τον οδηγό.
    Το αεροδυναμικό πακέτο θα έχει πολύ ενδιαφέρον γιατί δεν υπόκειται σε περιορισμούς κάποιων κανόνων. Τα αρχικά μου σχέδια εξακολουθούν να παραπέμπουν σε πρωτότυπο στυλ LeMans. Το αν τελικά θα πάρει αυτή τη μορφή εξαρτάται καθαρά από το βάρος του κουστουμιού. Αν είναι πολύ βαρύ θα το περιορίσω σε open wheel formula, αν όχι (ή αν έχω λεφτά για ανθρακονήματα) θα προχωρήσει όπως το έχω σχεδιάσει με μεγάλα αεροδυναμικά οφέλη (τουλάχιστον απ' ότι λέει το SolidWorks)

    Η απάντηση λοιπόν στο αρχικό ερώτημα είναι : NOT TO LOCOST :D

    Ασχολήθηκα με αρκετά μοτέρ για την κίνηση του οχήματός μου. Παραθέτω παρακάτω διάφορες σκέψεις και εμπειρίες από αυτή την αναζήτηση. Τελικά κατέληξα σε μία ομάδα κινητήρων που είναι ένας καλός νομίζω συμβιβασμός, αλλά όχι αυτό που κατέδειξε η έρευνά μου ως καλύτερη επιλογή καθαρά λόγω κόστους.

    Η αρχική μου επιλογή ισχύει ως προς τους στόχους:

    2g πλάγια επιτάχυνση στις καμπές
    2/1 maximum αναλογία κιλά ανά ίππο γεμάτο (με οδηγό λάδια-ξίδια)
    47.5% του βάρους εμπρός 52.5% του βάρους πίσω.

    Ναι, είναι εξαιρετικά φιλόδοξοι στόχοι εκ πρώτης, αλλά όχι απίθανοι για ένα καθαρά αγωνιστικό μονοθέσιο όχημα. Μάλιστα νομίζω ότι είναι ρεαλιστικοί. Αν αποτύχω στην υλοποίησή τους και πάλι θα έχω ένα εξαιρετικά γρήγορο όχημα.

    Κοίταξα κατ' αρχήν τα δύο σετ κινητήρα σασμάν που πρότεινε ο γκ.
    Κατ' αρχήν ένα μειονέκτημα είναι ότι το κιβώτιο ταχυτήτων και στους δύο αυτούς κινητήρες (impreza 2 / 2.2 / 2.5lt & A4 1.8t ) είναι πίσω από τον πίσω άξονα. Το χειρότερο με αυτή την διάταξη είναι ότι χαλάει την αεροδυναμική. Δυο ξεχωριστοί διαχύτες εκατέρωθεν του κιβωτίου είναι μια λύση με την οποία θα μπορούσα να συμβιώσω αλλά τα μειονεκτήματα δεν σταματούν εδώ. Ο VW είναι ψηλά (κέντρο βάρους) και κυρίως πολύ μακρύς για αυτό που θέλω (χαλάει την κατανομή των βαρών στους άξονες). Ο EJ20/EJ22/EJ25 δεν έχει αυτά τα προβλήματα και αρχικά ήταν η επιλογή μου αλλά αργότερα έπεσα επάνω σε ένα πρόβλημα που δεν είχα σκεφτεί. Επειδή είναι ... flat οι κεφαλές οι εξάτμιση και το turbo είναι ακριβώς εκεί που είναι τα venturi tunnels στο σχέδιό μου και το downforce πάει περίπατο, ειδικά αν χρησιμοποιηθεί ο twin turbo που είναι και πανάκριβος συν τοις άλλοις. Κάπου εκεί άρχισα να ψάχνω κάτι άλλο, παρόλο που έχω βρει single turbo με σασμάν γύρω στο χιλιάρικο.

    Μετά κοίταξα τις οικογένειες 3SGE/ 3SGTE της toyota και 4G63/4G64 της mitsubishi. Λόγω διαθεσιμότητας και χαμηλής τιμής κατέληξα στον 4G63 με την μορφή του G4CP της hyundai (πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα με άλλα σήματα στο καπάκι). Όλα πήγαιναν καλά, βρήκα όλα τα εξαρτήματα που χρειαζόμουν (για turbo και υπερκυβισμό στα 2250 cc) και ήμουν τρισευτυχισμένος (προϋπολογισμός 3500Ε άουτς) μέχρι που τον ανέβασα στην ζυγαριά (ευτυχώς πριν τον πληρώσω αυτόν και τα εξαρτήματα :D).


    Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ !!!!!!


    150 κιλά μαντέμι μόνο το block γεμάτο + κεφαλή. Πολύ βάρος ρε παιδιά ...
    μαζί με το σασί και τα παρελκόμενα + σασμάν (όπως το υπολογίζω) 300+ χωρίς τίποτα άλλο επάνω ...
    Όπα λέω περίμενε. Ξανά υπολογισμοί από την αρχή ... Το βάρος με τα νέα δεδομένα (έπρεπε να μεγαλώσουν όλα αναλόγως, φρένα, ανάρτηση, το πίσω μέρος του σασί κλπ κλπ) έβγαινε στρατοσφαιρικό ... 650 κιλά περίπου. Επίσης υπάρχει ένα πρόβλημα που χαλάει το setup: ο κινητήρας όχι απλά δεν είναι στο κέντρο αλλά ουσιαστικά είναι όλος αριστερά από το μέσο του αυτοκινήτου και το σασμάν σχεδόν όλο δεξιά αλλά η ανισορροπία σε βάρη είναι εμφανής.

    Φτού δεν παίζει ... πάμε γι' άλλα. Δυστυχώς όμως τα ίδια ισχύουν για όλους τους τετρακύλινδρους υψηλής απόδοσης από αυτοκίνητα, γιατί όλοι είναι μαντεμένιοι. Μετά από πολύ ψάξιμο για όλους τους κινητήρες της προηγούμενης γενιάς κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ... δεν υπάρχει κάτι που να μου κάνει.

    Ok μήπως τελικά ο αγαπητός kastrato έχει δίκιο και πρέπει να ψάξουμε στα μηχανάκια ?

    ψάξε ψάξε βρήκα στην Ελλάδα με 1500 ευρώ διάφορα 1000αρια 03-05 στουκαρισμένα και έτοιμα για κατανάλωση. Επειδή όμως είπαμε να είμαστε προσεκτικοί και επειδή τίποτα δεν είναι free κάποιο λάκκο έχει η φάβα ... Το βάρος είναι αστείο εν σχέση με την απόδοση . Τα άλογα πολλά : 135 - 145 στο λάστιχο και μάλιστα με λίγο γαργάλημα πάνε και στα 150+. Το τελευταίο hayabusa μάλιστα βγάζει 168 - 173 στο λάστιχο ανάλογα με το ποιόν θα ρωτήσεις. (βέβαια ένα μοτέρ που βρήκα χωρίς sensors και ECU έκανε 4 χιλιάρικα). Ψάξε ψάξε βρήκα τι πρόβλημα υπάρχει, τι πληρώνεις για να τα πάρεις όλα αυτά : δεν έχεις ροπή.

    (ιπποδυνάμεις/ροπές στον τροχό)
    CBR1000RR 2008 : 111.31Nm (155HP)
    HAYABUSA 2008 : 128Nm (170HP)
    4g63 normal : 176Nm (140HP)
    4g63 Turbo : 343nm !!!!!!! (255HP)

    Επίσης για να πας πιο πάνω σε ιπποδύναμη πέραν εξάτμισης και power commander δεν μπορείς να κάνεις και πολλά σε λογικό κόστος. Στην πραγματικότητα η εξέλιξη ενός κινητήρα μοτοσυκλέτας σε ιπποδυνάμεις 190+ hp στο λάστιχο είναι τόσο ακριβή υπόθεση που απλώς δεν μπορώ να το κάνω. Έτσι λοιπόν κατέληξα ότι το καλύτερο που θα μπορούσα να κάνω ήταν ένα μοτέρ από hayabusa με περίπου 250Hp (για να έχεις και αξιοπρεπή ροπή για αγωνιστικό αυτοκίνητο) αλλά το κόστος αυτή τη στιγμή ξεπερνά τα 10000 Ευρώ αν θέλεις αξιοπιστία, καθώς και το αρχικό κόστος απόκτησης είναι αρκετά αλμυρό. Οπότε παρόλο που αυτή είναι η βέλτιστη από πλευράς απόδοσης λύση απλώς δεν γίνεται με τον δικό μου προϋπολογισμό.

    Ξανά από την αρχή... σχεδόν.

    Θέλουμε έναν αλουμινένιο (για το βάρος) υψηλής απόδοσης κινητήρα από αυτοκίνητο (για τα κυβικά = ροπή χαμηλά). Μετά από ψάξιμο κατέληξα σε 2. Και οι δύο είναι Honda. B18C και Η22Α. Άπειρα after market, χαμηλό(τερο) βάρος και υψηλή απόδοση. Μάλιστα οι κεφαλές από αυτά τα μοτέρ είναι τόσο καλές που ουσιαστικά για την απόδοση που κυνηγάω δεν χρειάζονται πείραγμα. Μάλιστα ο Η22 είναι στα 200HP και βασικά δεν χρειάζεται καν αναβάθμιση τουλάχιστον μέχρι το πέρας της κατασκευής του αυτοκινήτου αν όχι και γενικώς. (ανάλογα με το πώς θα πάει το βάρος.) Ο B18 είναι σαφώς φθηνότερος αλλά με τα 170Hp στο τέλος θα πάρει μια αναβάθμιση σίγουρα.

    (ιπποδυνάμεις/ροπές στον τροχό)
    B18C stock : 163Nm (160HP)
    Η22Α stock : 210Nm (190HP)
    B18C turbo : 308Nm (308HP - δεν είναι λάθος στην συγκεκριμένη δυναμομέτρηση βγήκε το ίδιο νούμερο για HP και ροπή)
    Η22Α turbo : 465Nm (445HP)

    Επίσης η όλη σχεδίαση των συγκεκριμένων κινητήρων είναι πολύ compact για να χωράνε στο Civic και το CRX και η άνιση κατανομή βάρους αριστερά δεξιά μπορεί να καταπολεμηθεί με έξυπνη τοποθέτηση άλλων εξαρτημάτων.

    Αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι η καλύτερη επιλογή είναι αυτή, πολύ περισσότερο που υπάρχουν και μαμά helical LSD διαφορικά για αυτά τα μοτέρ σε πολύ προσιτές τιμές. Επίσης αν και πολύ βαρύτερα από ένα μοτέρ μηχανής (120 περίπου κιλά το μοτέρ του Hayabusa, 100 τα διάφορα χιλιάρια, 200 κιλά το Η22, 165 το Β18C) είναι εμφανώς ελαφρύτερα από τα μαντεμένια (περίπου 50-70 κιλά) μιλάω πάντα με σασμάν εισαγωγές εξαγωγές ηλεκτρονικά και όλα τα λοιπά...
  • Άβαταρ μέλους
    westy turbo
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 210
    Εγγραφή: Τετ 27 Αύγ, 2008 00:15

    από westy turbo » Δευ 05 Απρ, 2010 08:14

    Sth thesh sou tha ebaza K20 me compressora+N/A beltiosh alla ATOM,alla mallon den sou ftanoun :D
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    K20

    από JohnL » Δευ 05 Απρ, 2010 09:38

    Sth thesh sou tha ebaza K20 me compressora+N/A beltiosh alla ATOM,alla mallon den sou ftanoun :D
    Τον Κ20 / Κ24 τον σκέφτηκα επίσης αλλά τον απέρριψα γιατί είναι αρκετά ακριβότερος για να βρεις την καλή έκδοση με τα 200Hp, έχει λιγότερα κυβικά (no replacement for displacement) και αν παρατηρήσεις έχουν βάλει μεγάλη κλίση στο block προς τα πίσω (προς την καμπίνα των επιβατών) για καλύτερη κατανομή βάρους στα civic. Αυτό όμως χαλάει την κατανομή βάρους στην δική μου κατασκευή όπου προσπαθώ να το συγκεντρώσω στο κέντρο του οχήματος. Κλίση προς τα πίσω έχει και ο Η22 σε κάποιες εκδόσεις, αλλά όχι τόσο τονισμένη, μερικές μοίρες μόνο, που μπορεί να αναιρεθεί με την τοποθέτηση.
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Δευ 05 Απρ, 2010 18:12

    Μπράβο Γιάννη, καλή συνέχεια :twisted:
  • Άβαταρ μέλους
    westy turbo
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 210
    Εγγραφή: Τετ 27 Αύγ, 2008 00:15

    από westy turbo » Τρί 06 Απρ, 2010 07:32

    Den nomizo na einai ta kibika to problima giati to k24 einai arkto kai strokarete an thes.....opote h klish kai oi moires tou moter einai to thema kai to oikonomiko opos les,mia xara tha einai kai to 22ari h opoio allo dialekseis...
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τρί 06 Απρ, 2010 08:27

    Telika honda egguhsh re paidi mou....
    Gia ligo eixes mpei ston swsto dromo (BEC) alla meta to exases pali...
    Den peirazei kai o honda (civic,crx ktl) kalos einai an kai ta paidia (B16A motorsport) pou mou steinoun to ama3i mou exoun oloi valei K20 kai einai peripou sta 250-260 aloga.
    An psaxneis gia honda moter partous ena thl tha se vohthisoun.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 13 επισκέπτες