To Locost Or not to Locost ? (μεγάλη δημοσίευση)
  • Άβαταρ μέλους
    Pegan
    Που και που εδώ
    Που και που εδώ
    Δημοσιεύσεις: 59
    Εγγραφή: Παρ 31 Αύγ, 2007 17:19

    από Pegan » Τρί 02 Δεκ, 2008 13:00

    Δέν θέλω να σε αποκαρδιώσω αλλα μήπως όλα αυτά είναι too much?

    Bάρκα-καρτ-buggy-Locost-τέραςLocost.

    Στη θέση σου θα το άρχιζα λίγο πιό χαλαρά, όλα τα παραπάνω θέλουν πολύ χρόνο, εκτώς κι αν έχεις κανένα μηχανουργείο με 5-6 υπαλλήλους και απο τη θεωρία στην πράξη απέχει πάαααρα πολυ. :roll:

    Βέβαια μακάρι να τα κάνεις, απλα επειδή το έχω ζήσει απο πρώτο χέρι πηρα το θάρρος να γράψω.
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τρί 02 Δεκ, 2008 16:53

    Kalws hr8es file mou sto forum mas!
    Ευχαριστώ για την απάντησή σου kastrato, μου έδωσε πολύ τροφή για σκέψη. Μετά από την σκέψη αυτή επιμένω στα προλεχθέντα :shock:
    Xairomai para polu pou exeis toses apories kai epishs xairomai pou exeis filodo3ies gia kati upertato kai upergrhgoro. Alla 8a h8ela na rwtiseis ton eauto sou kana duo pragmata :
    Να σημειώσω οτι δεν είμαι καυλοτιμονάκιας και οτι δεν κάνω και τίποτα άλλο από το να αναρωτιέμαι και να το ψάχνω. (νομίζω ότι ακόμα και αν η συλλογιστική μου είναι τελείως λάθος, αν μη τι άλλο από τα posts μου φαίνεται ότι το ερευνώ το ζήτημα ...) Για αυτό άλλωστε το συζητάμε ! Θα μπορούσα (φαντάζομαι) να εμφανιστώ μια ωραία μέρα και να πω παιδιά αυτό είναι όλα καλά... Αλλά επειδή αναρωτιέμαι συνεχώς σας "ταράζω" με τους προβληματισμούς μου ... Καταλαβαίνω ότι όταν εμφανίζεται κάποιος και λέει ότι θα φτιάξει διαστημικό λεωφορείο το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό είναι : "που πας ξεβράκωτος στα αγγούρια" αλλά είμαι πολύ προσγειωμένος και ρεαλιστής. Γνωρίζω οτι οι πιθανότητες είναι εναντίον μου ως προς την ολοκλήρωση και πολύ περισσότερο ως προς την τελική επιτυχία. Αν τα καταφέρω όμως ?
    1. Pes oti to ftiaxneis to souper grhgoro seven me ta 350 aloga ktl ktl meta 8a mporeis na to odhghseis? Exeis arketa xeria gia na odhghseis kati tetoio?
    Όχι. Το γρηγορότερο πράγμα που έχω οδηγήσει γρήγορα ήταν το πισωκίνητο ascona μου με τον 2200. Περίπου 160 άλογα και ροπή από παπόρι. Το δε υπουλότερο είναι ο σκαραβαίος μου με άγνωστο αριθμό αλόγων, σπαστό διαφορικό και κρεμαγίερα 4.5 στροφές από άκρη σε άκρη. Καμία σχέση με αυτό που θέλω να φτιάξω φυσικά.
    Μία μικρή σημείωση όμως. Όπως είπα και παραπάνω ΔΕΝ φτιάχνω ένα 7 clone. Αν και ουσιαστικά ξεκίνησα για κάτι τέτοιο το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτι σχεδιασμένο από την αρχή. Θεωρώ ότι η ερώτησή σου είναι άστοχη υπό την εξής έννοια : Αναγνωρίζω σαφέστατα ότι αν ολοκληρωθεί θα είναι πολύ παραπάνω από τις δυνατότητες μου ως οδηγού. Τόσο παραπάνω που να μην μπορέσω να το οδηγήσω ποτέ πάνω από το 25% των δυνατοτήτων του. Αλλά αρχή μου είναι ότι αν πάω για κάτι εύκολο, "απλό", δεν θα έχω ποτέ την δυνατότητα για κάτι πέραν του μέσου όρου. Αν καταφέρω να πάω ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο 40% των δυνατοτήτων του τότε (όχι γιατί είμαι καλός αλλά γιατί το challenge είναι πολύ δύσκολο) θα πάω πολύ παραπάνω από τον μέσο όρο. Προτιμώ λοιπόν να ρισκάρω να μην τα καταφέρω παρά να μην έχω ορίζοντες μπροστά μου. Καλύτερα μέσα σε formula 1 και σαν χελώνα παρά σε WRC και αέρα. Νομίζω ότι καταλαβαίνεις το σκεπτικό μου.
    2. Pes oti exeis ta xeria... pou 8a to odhghseis? Sto kartodromo h sta megara??
    Στις Σέρρες ή στο εξωτερικό. Τα μέγαρα και το cartodromo (κατά τη γνώμη μου) δεν είναι πίστες για αυτοκίνητα. Ας το φτιάξω πρώτα και θα ανησυχήσω μετά. Ως προγραμματιστής έχω μάθει να σκέφτομαι one step at a time. Πρώτα φτιάχνεις το πρόγραμμα (με τις σωστές προβλέψεις) και μετά το κάνεις scale up για ένα εκατομμύριο χρήστες.
    3. Kai pes oti vrhkes xeria kai dromo gia na to odhghseis 8a einai telika poio grhgoro apo ena allo seven kalosthmeno me dunamh thn opoia 8a mporei na thn perasei sto dromo xwris provlhmata kai xazospiniarismata??
    Exw dei sthn agglia arketa seven uper dunata kai dustuxws den kanane kaluterous xronous apo alla me ligoterh upodunamh alla pou htan kalosthmena me ikanous odhgous.
    Ο στόχος μου δεν είναι να φτιάξω έναν πύραυλο που να πηγαίνει μόνο ίσια. Αν η δύναμη δεν μπορεί να περάσει στο οδόστρωμα σαν να οδηγείς ένα αυτοκίνητο παραγωγής τότε θα έχω αποτύχει. (και πιθανώς θα ξεκινήσω από την αρχή). Γνωρίζω πολύ καλά ότι ο συνδυασμός είναι που κερδίζει και όχι η απόλυτη υπεροχή σε κάποιο τομέα. Επίσης πιστεύω αυτό που είπε ο Chuck Yeager :

    It 's the man, not the machine!

    Απλώς συγκεντρώθηκα κατ' αρχήν στην ιπποδύναμη και το βάρος γιατί θεωρώ ότι είναι ανελαστικές απαιτήσεις για να πετύχω τον στόχο μου. Η μετάδοση / ανάρτηση, έστω και αν κοστίσει ακριβά, φτιάχνονται γιατί πολύ απλά δεν δεσμεύομαι από κάποια σχεδίαση ή οτιδήποτε άλλο. (πιστεύω ... μπορεί να κάνω και λάθος)
    Gia mena 8a eprepe na skefteis giati to 8es to oxhma (pista, dromo, vouno ktl) kai mexri pou mporoun na ftasoun ta xeria sou...
    Νομίζω ότι έχω καθορίσει αρκετά καλά στο μυαλό μου (αλλά και εδώ) το τι θέλω. Θέλω ένα low cost super car. λλωστε η οδύσσεια είναι ευεργετική για εμένα και ας μην φτάσω στην Ιθάκη ή και ας είναι οι άλλες Ιθάκες πιο γρήγορες ...
    O Antwnhs o salmatanhs trexei me ena caterham 130 alogwn kai den pianetai apo kanenan enw alloi trexoun me evo as poume 600 alogwn kai den mporoun na gurisoun katw apo lepto mesa sthn pista.
    Δεν μου κάνει καμία εντύπωση. Το EVO είναι ένα αυτοκίνητο rally δεν έχει σχεδιαστεί για μια μικρή πίστα. λλωστε όπως πολύ σωστά είπες είναι τόσοι οι παράγοντες που η σύγκριση δεν έχει νόημα. Αν ο Αντώνης "το έχει" σε επίπεδο οδηγού F1, ούτε μια F1 δεν θα τον πέρναγε με εμένα οδηγό.
    Egw exw 130 alogakia apo ena elafru moter kai mexri stigmhs me exoun den mporw na ta paw grhgora gia auto kai exw asxoli8ei ektetamena me to sthsimo kai oxi me extra ippodunamh. O psilos o Antwnhs exei asxoli8ei polu me thn e3ikiwsh tou me to autokinito gia na kanei kalous xronous sthn pista kai ka8e fora veltiwnetai ragdaia alla den exei provei se upervoles gia na spasei ta xronometra apla prospa8ei na spasei ta dika tou dedomena ka8e fora kai ta paei perifima.
    Υπενθυμίζω δεν μιλάμε για 7 clone αλλά πλέον για κάτι εξ' αρχής σχεδιασμένο, χωρίς τους περιορισμούς του 7. Με άλλους στόχους, με άλλες θεμελιώδεις επιλογές και με άλλες προσδοκίες. Η σύγκριση "εσύ με το αυτοκίνητό σου θα είσαι πιό αργός από τον Αντώνη με το δικό του" δεν λέει τίποτα.για εμένα. Εγώ θέλω να είμαι πιό γρήγορος με το αυτοκίνητό μου απ' ότι θα ήμουν με το αυτοκίνητο του Αντώνη σε μία κανονική πίστα ή στον δρόμο.
    8elw na pw oti kamia fora oi upervoles exoun anti8eto apotelesma apo to anamenwmeno kai kapies mikres prospa8eies veltiwshs sta shmeia dinoun ta epi8umita apotelesmata.
    Θεωρώ ότι δεν πρόκειται για υπερβολή. Έχει γίνει. Έχει δουλέψει. Δες το Ariel Atom. 600kg 300HP εξαιρετικό στήσιμο & ανάρτηση και κάνει ferrari + lamborghini να φαίνονται σαν σημαδούρες. Όπως άλλωστε το έχει κάνει και η Tiger με 7 clone. Όπως και η Radical Sportscars με το SR8 που έχει τον γρηγορότερο χρόνο στο 'Ring με 6.55 (και που είναι και seven clone)
    Epishs 700 kila gia seven einai toulaxiston upervolika. To polu 500 kila gia BEC kai to polu 600 gia CEC einai to epi8umito apotelesma.
    μίλαγα για γεμάτα βάρη (με λάδια ξίδια βενζίνες και οδηγό)
    To na pas grhgora exei na kanei me enan sundiasmo pragmatwn kai dedomenwn kai oxi me thn aplh analogia kilwn ana ippwn.
    Kata thn gnwmh mou ependuse se proponish kai e3ikiwsh kai ola ta alla 8a er8oun mona tous. mono tote 8a katalaveis ti xreiazesai gia na pas pio grhgora kai den lew mporei auto pou telika 8a xreiazesai na einai perissotera aloga sto telos apla den mporeis na to 3ereis apo thn arxh.
    Epishs katse kai skepsou sovara gia pion logo to 8es to ama3i, p.x gia pista h dromo kai an einai gia pista poia pista einai auth ktl. Mono otan 3ereis ton skopo mporeis na ftia3eis kati apoluto.
    Χμμμ ... το πρόβλημά μου δεν είναι να πάω γρήγορα ...
    Συμφωνώ με αυτά που λες ! Το πρόβλημά μου είναι να πετύχω τους στόχους μου. Ο στόχος μου είναι να μπορώ να οδηγήσω στο κέντρο της Αθήνας και να κερδίσω την ανάβαση της Ριτσώνας με το ίδιο όχημα χωρίς αλλαγές (δεν έχω βλέψεις, παράδειγμα είναι)
    λλωστε τί σημαίνει γρήγορα ? Ένας γρήγορος χρόνος σε μία πίστα για καρτ ? Για εμένα όχι. Ο γρηγορότερος χρόνος στο Nurburgring ? Γιά εμένα ναι ... (δεν έχω βλέψεις, παράδειγμα είναι) Δεν θα με ενδιέφερε να σχεδιάσω ένα αυτοκίνητο για μία συγκεκριμένη πίστα ... Ούτε καν ένα αμιγώς αγωνιστικό αυτοκίνητο (αυτό είναι πολύ εύκολο αν σκεφτείς ότι στην formula 1 και στις λοιπές big guns διοργανώσεις ουσιαστικά έχει καταργηθεί η ανάρτηση ...) . Σε αυτόν το κόσμο δεν υπάρχει απόλυτο (νομίζω δεν ορκίζομαι κιόλας !). Δεν πάω για το απόλυτο ... Πάω για το σχετικό, αλλά ένα σχετικό με τόσο διευρυμένο φάκελο χρήσης που να είναι ένα μικρό θαύμα...
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τρί 02 Δεκ, 2008 17:02

    Δέν θέλω να σε αποκαρδιώσω αλλα μήπως όλα αυτά είναι too much?

    Bάρκα-καρτ-buggy-Locost-τέραςLocost.

    Στη θέση σου θα το άρχιζα λίγο πιό χαλαρά, όλα τα παραπάνω θέλουν πολύ χρόνο, εκτώς κι αν έχεις κανένα μηχανουργείο με 5-6 υπαλλήλους και απο τη θεωρία στην πράξη απέχει πάαααρα πολυ. :roll:

    Βέβαια μακάρι να τα κάνεις, απλα επειδή το έχω ζήσει απο πρώτο χέρι πηρα το θάρρος να γράψω.
    Αγαπητέ Pegan,

    νομίζω ότι δεν διάβασες προσεκτικά το post μου ... :oops:
    Έλεγα ότι αυτά σε μία ουτοπική/θεωρητική κατάσταση θα ήταν εφικτά αλλά ουσιαστικά καταργήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από κάποιες χρηστικές εργασίες για να μάθω να κολλάω καλά με GMAW (MIG, ARGON όπως θέλεις) και μετά βουρ για το τέρας. Καλά θα ήταν να μπορούσα να τα κάνω για εξάσκηση αλλά απλώς δεν γίνεται, οπότε πάω για το πραγματικά ενδιαφέρον εφόσον έμαθα να κολλάω αξιοπρεπώς. (αν και σε δύο τρία ΣΚ θα το ξέρω αυτό που έχω προγραμματίσει να τεστάρω μέχρι καταστροφής κάποιες κολλήσεις που έχω κάνει)
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τρί 02 Δεκ, 2008 19:16

    Elpizw na mhn ermhneuses to munhma mou arnhtika. Vlepw oti to pisteueis auto pou 8es na kaneis kai exw ma8ei sthn zwh mou oti otan kapoios 8elei kati para polu to kanei. Egw vasika milaga gia seven. Panta milaw gia seven giati me auta asxoloumai kai tetoio exw. Twra an esu psaxneis mia kataskeuh genika egw den eimai o armodios an8rwpos na miliseis. Den eimai mhxanikos kai oti 3erw to 3erw empeirika apo to diko mou seven.
    Sou euxomai kalh tuxh kai elpizw na doume thn 8ewria pra3h suntoma.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Psilos
    Συχνά εδώ
    Συχνά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 126
    Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2007 15:45
    Τοποθεσία: Γλυφάδα - Πεύκη

    από Psilos » Τρί 02 Δεκ, 2008 22:54

    Υπόψην ότι το Ariel Atom που αναφέρεις δεν είναι τυχαίο όχημα. Για να γίνει αυτό που είναι έχουν δαπανηθεί χιλιάδες ανθρωπο-εργατώρες, τόσες που ένα άτομο δεν μπορεί να συγκεντρώσει σε μία ζωή...Καταλαβαίνεις τι εννοώ, ελπίζω!

    Και αυτό που αναφέρεις για καθημερινό αυτοκίνητο που θα κερδίζει αγώνες μάλλον είναι σχήμα λόγου, έτσι; Το ξέρεις, θαρρώ, ότι δεν μπορείς να βγάλεις πινακίδες σε κάτι που θα φτιάξεις μόνος σου.

    Συγνώμη που σου ορμάνε όλοι (σε εισαγωγικά αυτό γιατί όλα τα παιδιά εδώ είναι πρώτης τάξεως!) προσπαθώντας να σου κόψουν τα φτερά αλλά όλα τα παιδιά εδώ έχουν ασχοληθεί πάρα πολύ, ο καθένας με τον τρόπο του, με το άθλημα και έχουν αντιμετωπίσει που ίσως σήμερα να μην έχεις φανταστεί...Διακρίνω όμως μεγάλο πάθος και αυτό είναι και καλό (και κακό...)

    Ποιο είναι τελικά το σχέδιό σου; Τι προγραμματίζεις γι' αρχή;
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τετ 03 Δεκ, 2008 11:21

    Elpizw na mhn ermhneuses to munhma mou arnhtika.
    Όχι βέβαια !!
    Sou euxomai kalh tuxh kai elpizw na doume thn 8ewria pra3h suntoma.
    Ευχαριστώ. (ρχισα το Modeling. Θα δημοσιεύσω pics σύντομα)
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τετ 03 Δεκ, 2008 13:50

    Υπόψην ότι το Ariel Atom που αναφέρεις δεν είναι τυχαίο όχημα. Για να γίνει αυτό που είναι έχουν δαπανηθεί χιλιάδες ανθρωπο-εργατώρες, τόσες που ένα άτομο δεν μπορεί να συγκεντρώσει σε μία ζωή...Καταλαβαίνεις τι εννοώ, ελπίζω!
    Φυσικά. Αναλογιζόμενος όλα αυτά που πρέπει να γίνουν νομίζω ότι θα το τελειώσει ο ... εγγονός μου :-)
    Και αυτό που αναφέρεις για καθημερινό αυτοκίνητο που θα κερδίζει αγώνες μάλλον είναι σχήμα λόγου, έτσι; Το ξέρεις, θαρρώ, ότι δεν μπορείς να βγάλεις πινακίδες σε κάτι που θα φτιάξεις μόνος σου.
    Ναι, σχήμα λόγου ήταν. Απλώς θα ήθελα το αυτοκίνητο αυτό να μπορεί να κινηθεί σε δρόμο χωρίς να υπερθερμανθεί, να βρίσκει κάτω ανά 3 δευτερόλεπτα κλπ κλπ. Ναι το γνωρίζω. Θα σας πω τι έκανα πριν από 2-3 μήνες όταν αποφάσισα ότι όντως θα ξεκινήσω :

    Παίρνω τηλ ο καλός σου το υπουργείο συγκοινωνιών μεταφορών και λοιπών. Ήταν ώρα 14:45. Το σηκώνει κάποιος.
    Τι θέλετε ρωτάει,
    Πληροφορίες του λέω.
    Μάλιστα, μου λέει, πείτε μου εμένα ...
    Το λέω : Ονομάζομαι τάδε εκπροσωπώ μια εταιρεία και προσπαθούμε να δούμε τι χρειάζεται για να ξεκινήσουμε παραγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα. θέλουμε την σχετική νομοθεσία αλλά και τις διαδικασίες για έγκριση τύπου κλπ.

    (το σκέφτεται ...)

    Ναι με ακούτε ? (λέω)

    Ε..... ναι κοιτάξτε εγώ είμαι ο θυρωρός (!) Μήπως να πάρετε αύριο το πρωί γιατί έχουν φύγει όλοι και δεν είναι κανείς εδώ !!!!

    Α ΡΕ ΕΛΛΑΔΑΡΑ !!!!!

    Παίρνω την επόμενη μέρα.

    Με συνδέουν με κάποιον "υπεύθυνο".
    Πολύ ενδιαφέρον μου λέει... αλλά δεν μπορείτε ...
    Τι δεν μπορώ ?
    Να βγάλετε έγκριση τύπου.
    Γιατί ?
    Γιατί δεν υπάρχει φορέας που να μπορεί να επαληθεύσει ότι το όχημα που θα παράγετε είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές της ΕΕ !
    Συγνώμη, του λέω, μου λέτε ότι το κράτος δεν έχει την δυνατότητα να ελέγξει το παραγόμενο προϊόν ?
    Μάλιστα!!!
    Εδώ συζητάμε για μία επένδυση εκατομμυρίων ευρώ και πρακτικά μου λέτε να πάμε σε άλλη χωρά ?
    Ε... ναι!
    Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά ???
    ΝΑΙ ! (νευριάζει) Τι να σας κάνουμε κύριε ! Έτσι έχουν τα πράγματα ! Αν είναι να κάνετε τέτοια επένδυση τι σας πειράζει ένα ταξίδι στη Γερμανία κάθε κάνα χρόνο δύο !!!!

    Μετά από αυτά απώλεσα πάσα ελπίδα ...
    Συγνώμη που σου ορμάνε όλοι (σε εισαγωγικά αυτό γιατί όλα τα παιδιά εδώ είναι πρώτης τάξεως!) προσπαθώντας να σου κόψουν τα φτερά αλλά όλα τα παιδιά εδώ έχουν ασχοληθεί πάρα πολύ, ο καθένας με τον τρόπο του, με το άθλημα και έχουν αντιμετωπίσει που ίσως σήμερα να μην έχεις φανταστεί...Διακρίνω όμως μεγάλο πάθος και αυτό είναι και καλό (και κακό...)
    Δεν με πειράζει καθόλου ! αν ήταν να πτοηθώ από μία πολιτισμένη συζήτηση, ούτε τα εξαρτήματα για το project δεν θα μπορούσα να μαζέψω.

    :twisted: σε που το έχω ήδη πει στην γυναίκα μου ... :twisted:
    Εκεί να δείς ...

    λλωστε για αυτό λέω τα σχέδιά μου για να τα δει κόσμος ,να ακούσω ΑΡΝΗΤΙΚΗ κριτική για να είμαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει κάτι πολύ σοβαρό που δεν έχω σκεφτεί. Αυτές οι δυσκολίες είναι που με ενδιαφέρουν. Αν κάποιος έφαγε την μούρη του με κάτι δεν θέλω και εγώ να πάθω το ίδιο ... Είναι προφανές ότι αν και το σχήμα αλλάζει η διαδικασία είναι ίδια και τα προβλήματα παρόμοια ...
    Ποιο είναι τελικά το σχέδιό σου; Τι προγραμματίζεις γι' αρχή;
    Λοιπόν ... Χονδρικά η λογική είναι η εξής :

    κατ' αρχήν έχω καταλήξει πλέον στα μηχανικά. (αν όλα πάνε καλά σύντομα θα αγοράσω και το donor car)

    Σύμφωνα με τις γραφές (βιβλία + ιντερνέτια) έχει έρθει η ώρα να σχεδιαστεί το σασί (με απαραίτητο να ξέρω τις διαστάσεις των μηχανικών μερών). Εδώ είμαστε τώρα.

    Σκοπεύω να φτιάξω ξύλινα μοντέλα διάφορων σασί που έχω σκεφτεί ώστε να τα συγκρίνω σε στρεπτική ακαμψία και να χρησιμοποιήσω το στιβαρότερο. Αυτό θα ξεκινήσει το ΣΚ που έρχεται. Τα μοντέλα θα είναι σε κλίμακα 1:10. Δηλαδή θα χρησιμοποιήσω ξύλο 5*5 χιλιοστά συμπαγές. Δεν θα είναι δυνατόν να γίνει προσέγγιση για την τελική αντοχή / ακαμψία του πλαισίου κατ' αυτόν τον τρόπο αλλά θα μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα σε διάφορα σχέδια.

    Μετά από αυτό θα το περάσω από CAD/FEA για μελέτη αν αντέχει τα φορτία που θα αντιμετωπίσει. Φαντάζομαι ότι θα γίνουν αρκετές αλλαγές / ενισχύσεις σε αυτό το σημείο, και μπορεί να χρειαστεί γενική επανασχεδίαση αν το σχέδιο είναι τελείως λάθος από δομικής άποψης.

    Μετά θα πρέπει να κάποιος μηχανολόγος να ρίξει μια ματιά και να μου πει την γνώμη του. (ο grigoros_serres μπορεί να φανεί χρήσιμος εδώ, το κατέχει το άθλημα)

    Μετά θα πρέπει να κατασκευαστεί το σασί και να τεσταριστεί στατικά αν όντως διαθέτει την ακαμψία που θέλουμε.

    Έλεγχος και ανακατασκευή κινητήρα (με χαμηλότερη συμπίεση)

    Μετά όλα μέσα στο σασί !

    Ζύγισμα.

    Επιλογή διαστάσεων ελαστικών και μελέτη ανάρτησης.

    Συζήτηση.

    FEA ανάρτησης.

    Συζήτηση.

    FEA ανάρτησης (ξανά).

    Κατασκευή ανάρτησης.

    Δοκιμές.

    Ρυθμίσεις αλλαγές κλπ.

    Τροποποίηση κινητήρα σε ΤΤ.

    Αλλαγή σε 5ΜΤ σασμάν.

    Νεες δοκιμές.

    Ρυθμίσεις αλλαγές κλπ.

    Επανεξέταση ανάρτησης (άν η αρχική σχεδίαση είναι καλή δεν θα χρειαστεί κατι άλλο αν όχι : )

    Επανασχεδίαση ανάρτησης

    FEA ανάρτησης.

    Συζήτηση.

    Κατασκευή ανάρτησης.

    Δοκιμές.

    ΤΕΛΟΣ (?)

    Προφανώς κάθε βήμα έχει εκατοντάδες υποβήματα και δεν ξέρω πότε πραγματοποιηθεί και αν θα τροποποιηθεί. Επίσης σίγουρα πολλά πράγματα θα αλλάξουν στην πορεία ...
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Παρ 05 Δεκ, 2008 13:53

    to na ftia3eis mikra montelakia einai kalh idea. Pisteuw oti den exei megalh diafora to na ftia3eis montelakia sto pc apo to na ftia3eis montelakia apo 3ulo. To lew ek peiras giati ws arxitektwnas oi maketes einai vasikes sthn e3eli3h mias ideas alla plewn kai emeis ola sto pc ta kanoume. Grhgora kai eukola kai me megaluterh akrivia.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Αλλαγή σειράς ...

    από JohnL » Τρί 09 Δεκ, 2008 15:34

    Καλημέρα και πάλι σε όλους,

    Αυτό το ΣΚ που πέρασε είχα σχεδιάσει να ολοκληρώσω την κατασκευή των μοντέλων των σασί και να κάνω και κάποιες συγκρίσεις.
    Το συμπέρασμα που βγήκε είναι ότι με τον (σχεδόν) 2 χρονών υιό μου στο ίδιο σπίτι αυτό είναι αδύνατον :( ... Τον περισσότερο χρόνο τον πέρασα να τον κυνηγάω να μην βουτήξει τα δαχτυλάκια του στην εποξική ... :shock:
    Αναγκάστηκα λοιπόν να κάνω (κι άλλη) θεωρητική εργασία πάνω στα σχέδιά μου και ευτυχώς ...

    Ανακάλυψα ότι οι περισσότεροι από τους υπολογισμούς μου ήταν λάθος για τον απλούστατο λόγο ότι βασιζόταν σε κάποιες πολύ αρχικές παραδοχές τις οποίες ποτέ δεν μπήκα στον κόπο να διορθώσω.
    Μπήκα λοιπόν στη διαδικασία διόρθωσης και κατέληξα σε αδιέξοδο ...
    Με τις γνώσεις που έχω (αλλά υποπτεύομαι και γενικότερα ...) δεν είναι δυνατόν να σχεδιάσω πρώτα το σασί και μετά την ανάρτηση !
    Και φυσικά δεν είναι δυνατόν να σχεδιάσω την ανάρτηση χωρίς να ξέρω την διάμετρο των ελαστικών που θα χρησιμοποιήσω ...

    Αναγκαστικά λοιπόν μπήκα σε διαδικασία σχεδίασης της ανάρτησης. Για αυτή τη διαδικασία ζητώ την βοήθειά σας ως προς τα εξής :

    Τι μεταξόνιο και τι μετατρόχιο έχουν τα αυτοκίνητά σας ?
    Τι ζάντες - λάστιχα χρησιμοποιείτε ?
    Πόση διαδρομή έχουν οι αναρτήσεις σας ?
    Πόσες μοίρες roll angle είναι το μέγιστο που έχετε δει ?
    Πόσες μοίρες roll angle είναι το σύνηθες ?
    Πόσο στατικό camber έχετε ?
    Τι σκληρότητα αντιστρεπτικής έχετε ? (αν δεν ξέρετε μπορώ να την υπολογίσω από τις διαστάσεις της)
    Τι σκληρότητα ελατηρίων έχετε ?
    Ποιές είναι οι συντεταγμένες των παρακάτω σημείων :
    επάνω και κάτω ball joint, εμπρός και πίσω σημεία σύνδεσης επάνω και κάτω ψαλιδιού στο πλαίσιο, σημείο σύνδεσης αμορτισέρ με πλαίσιο,
    σημείο σύνδεσης αμορτισέρ με ψαλίδι, σημείο σύνδεσης αντιστρεπτικής με κάτω ψαλίδι, σημείο σύνδεσης κρεμαγιέρας με upright, σημείο σύνδεσης άκρου κρεμαγιέρας με κρεμαγιέρα (μέσα στην φούσκα).

    τα σημεία μετρούνται ως εξής :

    +x = η απόσταση από το centerline του σασί
    +y = η απόσταση από το έδαφος με το όχημα σε ηρεμία
    -z = η απόσταση εμπρός από τον άξονα
    +z = η απόσταση πίσω από τον άξονα

    δηλαδή κάθε σημείο έχει +x, +y και + ή - z αναλόγως.

    Για να υπολογίσω τα διάφορα έχω βάλει μήκος κρεμαγιέρας (από φούσκα σε φούσκα) 50cm προσεγγιστικά. Αυτό είναι σημαντικό γιατί αλλάζει αρκετά πράγματα αλλά δυστυχώς δεν έχω το ακριβές νούμερο.

    Μήπως θα μπορούσε κάποιος να πει μια πραγματική τιμή από Escort ? (αριστεροτίμονη 2.4 στροφές κατά προτίμηση :mrgreen: )

    Με ενδιαφέρουν τόσο τα αποτελέσματα αυτών που έφτιαξαν κάτι από τα βιβλία και κυρίως αυτών που έχουν kit από εταιρείες. Ο λόγος που ζητάω αυτές τις πληροφορίες είναι για να έχω ένα μέτρο καθώς θα τις βάλω σε πρόγραμμα για αναρτήσεις. Φυσικά τα αποτελέσματα θα είναι available στον καθένα για το αυτοκίνητό του (ή και για άλλων τα αυτοκίνητα αν το επιτρέπουν) και πιθανώς να βγουν καλά συμπεράσματα.

    Για το δικό μου όχημα έχω καταλήξει στα εξής μετά την μελέτη του ΣΚΔ

    Βάρος (με οδηγό και πλήρη καύσιμα) : 750kg
    Μεταξόνιο : 2300mm
    Μετατρόχιο εμπρός & πίσω : 1450mm
    Κατανομή Βάρους : 55% εμπρός - 45% πίσω (στην χειρότερη περίπτωση, στην καλύτερη 50-50%, οι υπολογισμοί έχουν γίνει για 52.5% - 47.5%)
    Λάστιχα : Toyo R888 285/30/ZR18
    Ζάντες : 9.5 ή 10x18 (οι 10inch είναι καλύτερες αλλά πανάκριβες)
    Push Rod type.
    Με τις επιλογές που έχω κάνει έχω μέγιστη γωνία roll +/- 2 μοίρες
    διαδρομή ανάρτησης max 4cm dive και max 2.6 cm rise
    μεταφορά roll center +/- 5 cm εγκάρσια σε (σκέτο) roll
    και -3.5 σε full dive και + 2.5 σε full rise χωρίς roll.
    το στατικό roll center βρίσκεται 3.5 cm επάνω από το έδαφος.
    Το caster (castor ? ποιό είναι σωστό τελικά ?) είναι σχεδόν σταθερό σε όλη τη διαδρομή ( περίπου 2.35 μοίρες) και το στατικό camber είναι -0.75 μοίρες. Σε full roll το camber γίνεται +0.67 μοίρες που θεωρώ ότι δεν είναι και άσχημα ...
    Βέβαια έχω κάνει αρκετές παραχωρήσεις σε θέμα ελατηρίων και αντιστρεπτικών. (και τα δύο είναι θεόσκληρα ...) Βέβαια εφόσον πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν θα κυκλοφορήσει στον δρόμο με παίρνει... αλλά και πάλι έχω μία ανησυχία για αυτό ... Μήπως είναι υπερβολικά σκληρό στο τέλος ?

    Το πολύ πολύ να φτιάξω το αυτοκίνητο και μετά να ξανασχεδιάσω την ανάρτηση ... (και μετά όλο το σασί από την αρχή ... :shock: )
    Αυτό που με απασχολεί είναι ότι αν η ανάρτηση βρεθεί με roll και dive στα όριά τους το roll center μετακινείται υπερβολικά.
    Το όλο στήσιμο του αυτοκινήτου (αν έχει δίκιο το πρόγραμμα που χρησιμοποιώ) βγήκε πολύ καλό (μετά από 3 μέρες {πωρώθηκα} συνεχούς ψαξίματος). Μάλιστα όταν πιέζεται η ανάρτηση (επειδή και η πίσω είναι παρόμοια) και οι τέσσερεις τροχοί κοιτούν το εσωτερικό της στροφής (κάτι σαν παθητική τετραδιεύθυνση!)

    Θα βοήθαγε πολύ να δω τις δικές σας αναρτήσεις για να βγάλω μια άκρη... Προς το παρόν μόλις βρω χρόνο θα βάλω και του βιβλίου για σύγκριση.

    Επίσης αν κάποιος θέλει να πειραματιστεί ή να αλλάξει την ανάρτηση του αυτοκινήτου του θα χαρώ πολύ να βάλω τα στοιχεία του το πρόγραμμα και αυτός να έχει μια ιδέα για το τι θα βγει και εγώ να έχω μια σύγκριση ... Όσοι πιστοί (αλλά και όσοι άπιστοι ως προς τα προγράμματα) προσέλθετε ...


    Παραθέτω κάποιες εικόνες από το πρόγραμμα με την δική μου ανάρτηση μέσα (η δικία μου είναι push rod αλλά το πρόγραμμα υπολογίζει και κλασική με διπλά ψαλίδια αλλά επίσης αν βάλεις και την πίσω ανάρτηση υπολογίζει και το σύνολο του αυτοκινήτου ως συμπεριφορά)


    κατάσταση ηρεμίας :
    1493907875_right_roll_max.gif
    (6.76 KiB) Μεταφορτώθηκε 1525 φορές
    full roll χωρίς dive (2 μοίρες roll):
    1493907789_normal_geometry.gif
    (6.11 KiB) Μεταφορτώθηκε 1484 φορές
    3cm dive με 3 μοίρες roll (παρατηρήστε αυτό που έλεγα για την μαύρη τελεία του roll center ... έχει πάει στον :evil: ) :
    1493907717_3roll_3dive.gif
    (6.89 KiB) Μεταφορτώθηκε 1462 φορές
  • Άβαταρ μέλους
    Psilos
    Συχνά εδώ
    Συχνά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 126
    Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2007 15:45
    Τοποθεσία: Γλυφάδα - Πεύκη

    Re: Αλλαγή σειράς ...

    από Psilos » Τετ 10 Δεκ, 2008 10:39

    Λάστιχα : Toyo R888 285/30/ZR18
    Ζάντες : 9.5 ή 10x18
    :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

    Πλάκα κάνεις...
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τετ 10 Δεκ, 2008 11:26

    apo to na pareis tetoia lastixa kalutera agorase ena spiti einai kaluterh ependush!!!
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Re: Αλλαγή σειράς ...

    από JohnL » Τετ 10 Δεκ, 2008 12:22


    :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

    Πλάκα κάνεις...
    Εεεε.... όχι ...

    Το πρόβλημα είναι ότι συγκεκριμένος κινητήρας στην συγκεκριμένη μορφή βγάζει ροπή επικών διαστάσεων. Στις 800 στροφές (στο ρελαντί δηλαδή) δίνει περίπου 40kgm ... ενώ η μέγιστη είναι 55kgm με συντηρητικούς υπολογισμούς ...

    Όπως καταλαβαίνεις είναι μάλλον λίγο το 285 ...
    Κανονικά θα συζητάγαμε για 300+ γιατί το αυτοκίνητο είναι ελαφρύ για να φορτίσει το λάστιχο, αλλά η εξωτερική διάμετρος αυτών των ελαστικών είναι τόσο μεγάλη που η τελική ταχύτητα με τα δεδομένα σασμάν και διαφορικό θα ήταν εκτός πραγματικότητας. Η δε μη αναρτημένη μάζα θα πήγαινε πολύ. Αν παρατηρήσεις στα specs της Toyo (pdf εδώ) η συγκεκριμένη διάσταση έχει ολική διάμετρο ίδια με το 205/55/16 ή το 245/40/17 αλλά με πολύ περισσότερο πέλμα... Εν σχέση δε με τα 275/40/17 και 315/35/17 η ολική διάμετρος είναι μια ίντσα λιγότερη. Επίσης έχει Υ δείκτη ταχύτητας κάτι που έχει την σημασία του γιατί με αυτό το ελαστικό η τελική είναι γύρω στα ... 290, ενώ όλα τα άλλα που ανέφερα έχουν δείκτη W (=270 kmh = πρόβλημα - θεωρητικά τουλάχιστον). Το 295/30/18 χρειάζεται ζάντα 10.5 inch που δεν έχω βρεί και φαντάζομαι ότι θα είναι πανάκριβη ενώ έχει και μεγαλύτερη διάμετρο κατά 0.75cm ...

    Στην πράξη, όσο κι' αν δεν μου αρέσει (και από λόγους κόστους αλλά και από ζητήματα συμπεριφοράς αφού είναι πολύ ευαίσθητη στην γωνία camber λόγω μεγέθους) , είναι ο μόνος ρεαλιστικός συμβιβασμός που κατάφερα να βρω ...
  • Άβαταρ μέλους
    Psilos
    Συχνά εδώ
    Συχνά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 126
    Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2007 15:45
    Τοποθεσία: Γλυφάδα - Πεύκη

    από Psilos » Τετ 10 Δεκ, 2008 18:17

    Τι να πω...Εκπλήσσομαι!

    Φαντάζομαι ότι έχεις υπόψη σου ότι τα περισσότερα οχήματα που έχουμε εδώ αλλά και τα 7-clones που κυκλοφορούν έχουν -ιδανικά- 13άρες ζάντες και υπάρχουν και μερικά με 15άρες, όπως το δικό μου, κυρίως για λόγους εμφάνισης κι όχι ουσίας...

    Επίσης, πολλά Westfield με 4λιτρα V8 μοτέρ φοράνε Toyo 888 στο 205/50-15

    Σκέψου πολύ πριν κάνεις οτιδήποτε, πολύ φοβάμαι για την οδηγησιμότητα αλλά και την ασφάλεια του οχήματος που σχεδιάζεις... :roll:
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Πέμ 11 Δεκ, 2008 12:16

    Τι να πω...Εκπλήσσομαι!

    Φαντάζομαι ότι έχεις υπόψη σου ότι τα περισσότερα οχήματα που έχουμε εδώ αλλά και τα 7-clones που κυκλοφορούν έχουν -ιδανικά- 13άρες ζάντες και υπάρχουν και μερικά με 15άρες, όπως το δικό μου, κυρίως για λόγους εμφάνισης κι όχι ουσίας...

    Επίσης, πολλά Westfield με 4λιτρα V8 μοτέρ φοράνε Toyo 888 στο 205/50-15
    Στο site της Westfield (εδώ) τα ελαστικά που δίνουνε είναι (μεταξύ άλλων) :

    225/50/16 (ολική διάμετρος : 24.7 inch)
    235/50/15 (ολική διάμετρος : 24.2 inch)
    205/55/16 (ολική διάμετρος : 24.7 inch)

    Αυτά έχουν την ίδια σχεδόν ολική διάμετρο με το 285/30/18
    Οι V8 που φοράνε τα συγκεκριμένα 7 απ' ότι κατάλαβα είναι οι γνωστοί Rover V8 που δεν πλησιάζουν σε απόδοση τον κινητήρα που έχω επιλέξει.
    Αν τα ποιο extreme ελαστικά που έχουν είναι 235 πλάτος (φαντάζομαι για τους V8 ) το 285 φαίνεται λογική επιλογή για την διαφορά απόδοσης που συζητάμε ...
    Επίσης εδώ συζητάμε για μία ανάρτηση σχεδιασμένη από το μηδέν για αυτή τη διάσταση, όχι για λάστιχα που μπαίνουν σε ένα ήδη υπάρχον όχημα ...
    Σκέψου πολύ πριν κάνεις οτιδήποτε, πολύ φοβάμαι για την οδηγησιμότητα αλλά και την ασφάλεια του οχήματος που σχεδιάζεις... :roll:
    Γιατί το λες αυτό ? Τι σε προβληματίζει ? Η διάμετρος ? Το πλάτος ? η μη αναρτώμενη μάζα ? Το στηρίζεις κάπου ή είναι απλώς αυτό που σου έρχεται αυθόρμητα ? Σε παρακαλώ να απαντήσεις γιατί έχει μεγάλη σημασία ...



    Επίσης, υπάρχει κάποιος εθελοντής για συντεταγμένες ανάρτησης ή να πάψω να ελπίζω ?
  • Άβαταρ μέλους
    westy turbo
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 210
    Εγγραφή: Τετ 27 Αύγ, 2008 00:15

    από westy turbo » Πέμ 11 Δεκ, 2008 14:59

    apo oti akougetai tha einai teras....ti moter tha baleis?

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες