Υπολογισμός steering ratio
Δημοσιεύτηκε: Παρ 03 Οκτ, 2008 18:11
Ο αριθμός στροφών από άκρη σε άκρη (lock to lock) δε σημαίνει σχεδόν τίποτα για την ταχύτητα και αμεσότητα του τιμονιού. Κι αυτό γιατί ναι μεν μια κρεμαγιέρα μπορεί να έχει λίγες στροφές από άκρη σε άκρη, όμως η συνολική της γραμμική διαδρομή να είναι μικρή, οπότε μια γωνιακή μετατόπιση του τιμονιού να μεταφράζεται σε σχετικά μικρή γωνία στροφής για τον τροχό.
Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι μια περιστροφή του τιμονιού πώς μεταφράζεται σε γωνιακή μετατόπιση στον τροχό. Αυτό ονομάζεται steering ratio και είναι ο λόγος της γωνιακής περιστροφής του τιμονιού προς την αντίστοιχη του τροχού.
Εξαρτάται από 2 παράγοντες. Τη γραμμική μετατόπιση της κρεμαγιέρας (ή του ημίμπαρου) για μία πλήρη περιστροφή του πινιόν (ή του τιμονιού, το ίδιο είναι) και το μήκος του steering arm.
Steer ratio = sin^-1 (c-factor / steering arm length)/360
c-factor = travel (in) / 360deg pinion rotation
Αρχικά υπολογίζεις το c-factor το οποίο ισούται με τη γραμμική μετατόπιση του ημίμπαρου για μια πλήρη περιστροφή του πινιόν. Αν γνωρίζεις ότι η κρεμαγιέρα σου είναι π.χ. 2.4 στροφές lock to lock τότε μετράς τη συνολική γραμμική μετατόπιση από lock σε lock και διαιρείς με το 2.4. Ή ακόμη καλύτερα κάνεις μια πλήρη περιστροφή στο πινιόν (360 μοίρες) και απλά μετράς τη μετατόπιση του ημίμπαρου.
Μετράς και το μήκος του steering arm στο άκρο σου (απόσταση από το βασιλικό πείρο έως το μπαλάκι του ακρόμπαρου), λύνεις την πρώτη εξίσωση και είσαι έτοιμος. Προσοχή όμως γιατί το αποτέλεσμα που θα βγάλεις θα είναι γωνία τροχού προς γωνία τιμονιού. Φυσιολογικά θα πρέπει να το αντιστρέψεις ώστε να πάρεις το συνηθισμένο λόγο γωνίας τιμονιού/τροχού.
Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι μια περιστροφή του τιμονιού πώς μεταφράζεται σε γωνιακή μετατόπιση στον τροχό. Αυτό ονομάζεται steering ratio και είναι ο λόγος της γωνιακής περιστροφής του τιμονιού προς την αντίστοιχη του τροχού.
Εξαρτάται από 2 παράγοντες. Τη γραμμική μετατόπιση της κρεμαγιέρας (ή του ημίμπαρου) για μία πλήρη περιστροφή του πινιόν (ή του τιμονιού, το ίδιο είναι) και το μήκος του steering arm.
Steer ratio = sin^-1 (c-factor / steering arm length)/360
c-factor = travel (in) / 360deg pinion rotation
Αρχικά υπολογίζεις το c-factor το οποίο ισούται με τη γραμμική μετατόπιση του ημίμπαρου για μια πλήρη περιστροφή του πινιόν. Αν γνωρίζεις ότι η κρεμαγιέρα σου είναι π.χ. 2.4 στροφές lock to lock τότε μετράς τη συνολική γραμμική μετατόπιση από lock σε lock και διαιρείς με το 2.4. Ή ακόμη καλύτερα κάνεις μια πλήρη περιστροφή στο πινιόν (360 μοίρες) και απλά μετράς τη μετατόπιση του ημίμπαρου.
Μετράς και το μήκος του steering arm στο άκρο σου (απόσταση από το βασιλικό πείρο έως το μπαλάκι του ακρόμπαρου), λύνεις την πρώτη εξίσωση και είσαι έτοιμος. Προσοχή όμως γιατί το αποτέλεσμα που θα βγάλεις θα είναι γωνία τροχού προς γωνία τιμονιού. Φυσιολογικά θα πρέπει να το αντιστρέψεις ώστε να πάρεις το συνηθισμένο λόγο γωνίας τιμονιού/τροχού.