Η ακαμψία μετριέται όπως είπες:παιδια εχω να κανω μια ερωτηση!!οπως εχω πει με πεπερασμενα στοιχεια θα μετρησω την στρεπτικη ακαμψια του πλαισιου που εχω σχεδιασει!!η στρεπτικη ακαμψια ειναι το πηλικο δυναμης προς μετατοπιση...οταν λοιπον εγω εφαρμοσω δυναμεις κλπ και τα αποτελεσματα μου δωσουν μεγιστες μετατοπισεις εγω για να βρω την στρεπτικη ακαμψια το μονο που εχω να κανω ειναι να διαιρεσω το φορτιο που εβαλα με την μεγινστη μετατοπιση για να βρω το συνολικη ακαμψια η με αυτη τη λογικη θα βρισκω την ακαμψια σε εκαστοτε σημειο ξεχωριστα!!!αν εχετε επισης καποια αποψη για το πως πρεπει να ειναι η μοντελοποιηση του προβληματος οσον αφορα τα φορτια και που μπαινουν και τι τιμες εχουν συνηθως ευχαριστως να τις ακουσω!!
Πακτώνεις τα 3 άκρα του σασί στα σημεία που πιάνουν τα αμορτισέρ επάνω του και εφαρμόζεις την δύναμη στο τέταρτο. Μετράς μετατόπιση και αυτό είναι.
Μπορείς να μετρήσεις και πιό απλά πακτώνοντας τις 3 άκρες του σασί και εφαρμόζοντας την δύναμη στην τέταρτη αλλά αυτό δεν είναι και τόσο ακριβές.
Δεν έχει νόημα να μετρήσεις σημείο σημείο αφού στον δρόμο έτσι παραμορφώνεται το σασί.
Ίσως είναι μιά καλή ιδέα να μετρήσεις με το βάρος του κινητήρα/σασί/διαφορικού και των επιβατών ώστε να προσεγγίσεις καλύτερα τις συνθήκες κίνησης. (Στην βιομηχανία αυτοκινήτου δεν μετριέται σχεδόν ποτέ αυτό, αλλά ίσως σε μία εργασία για πανεπιστήμιο να έχει κάποιο νόημα...)
Η δύναμη που πρέπει να εφαρμόσεις πρακτικά δεν έχει σημασία.
Η ακαμψία όπως καλύτερα από εμένα γνωρίζεις είναι λόγος άρα δεν υπάρχει πρόβλημα.
Αν θες μια ιδέα για τις δυνάμεις που αναπτύσσονται θα πρέπει να σκεφτείς ότι σαφώς εξαρτάται από το είδος του αυτοκινήτου. Για αυτοκίνητα δρόμου 1g είναι μία δυνατή λακκούβα ενώ 2g είναι το μέγιστο που θα δουν πριν ... διαλυθούν. Τα 4g είναι το maximum που θα δει ένα αγωνιστικό WRC μετά από άλμα και προσγείωση με τον ένα τροχό πρώτο. Βέβαια όλα αυτά είναι θεωρητικά από βιβλία, δεν τα έχω μετρήσει ο ίδιος.
ΠΡΟΣΟΧΗ! όταν λέμε 1g εννοούμε ίση δύναμη με το βάρος που βλέπει ο τροχός στο συγκεκριμένο σημείο. Αν το σύνολο του βάρους του οχήματος είναι 10kN (1 τόνος) και έχει ιδανική κατανομή βάρους (50-50 εμπρός πίσω και δεξιά αριστερά) 1g είναι 2.5kN