Σελίδα 1 από 2

Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 06 Σεπ, 2010 12:41
από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Χαιρετω την ομορφη παρεας σας!!!
Με λενε Βασιλη και προκειται να σχεδιασω με pro engineer ενα σασι με σκοπο την δομικη του αναλυση με πεπερασμενα στοιχεια στα πλασια της διπλωματικης μου..

Η σχεδιαση εχει ηδη αρχισει..αυτο που ρωταω ειναι αν εσεις σχεδιασατε ολο το σασι σαν ενα part η με περισσοτερα απο ενα part πχ.top frame,bottom frame klp...μια αλλαη απορια ειναι εαν στο αρχικο σας σχεδιασμο οντως οι λαμαρινες ειναι κουφιες...γινεται να το σχεδιασεις ολο το σασι solid και μετα στο προγραμμα που θα χρησιμοποιησεις να βαλεις το αναλογο παχος στις λαμαρινες???????

Το προγραμμα με το οποιο θα κανω FEA ειναι το Comsol Multiphysics.......και μια τελευταια ερωτηση..απο σασι που εχω δει ολα σχεδον το πανο μερος ειναι πιο φαρδυ στο μερος του κινητηρα και πιο μπροστα με αποτελεσμα οι δοκοι που συνδεουν το πανω με το κατω μερος να δημιουργουν γωνιες που με δυσκολευουν στη σχεδιαση....εαν επιλεξω να σχεδιασω το πανω με το κατω μερος με ιδιες διαστασεισ θα υπαρχει προβλημα???

Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 06 Σεπ, 2010 16:05
από JohnL
χαιρετω την ομορφη παρεας σας!!!με λενε Βασιλη και προκειται να σχεδιασω με pro engineer ενα σασι με σκοπο την δομικη του αναλυση με πεπερασμενα στοιχεια στα πλασια της διπλωματικης μου..Η σχεδιαση εχει ηδη αρχισει..αυτο που ρωταω ειναι αν εσεις σχεδιασατε ολο το σασι σαν ενα part η με περισσοτερα απο ενα part πχ.top frame,bottom frame klp
Εγώ το σχεδιάζω όπως θα είναι στην πραγματικότητα. Δηλαδή ότι είναι κολλημένο είναι ένα κομμάτι στη σχεδίασή μου, και κυρίως αυτό το κάνω γιατί έτσι νοιώθω ασφαλής με το κομμάτι του FEA.
...μια αλλαη απορια ειναι εαν στο αρχικο σας σχεδιασμο οντως οι λαμαρινες ειναι κουφιες...γινεται να το σχεδιασεις ολο το σασι solid και μετα στο προγραμμα που θα χρησιμοποιησεις να βαλεις το αναλογο παχος στις λαμαρινες???????το προγραμμα με το οποιο θα κανω FEA ειναι το Comsol Multiphysics.......
Είναι πιθανό να συμβαίνει, έχει να κάνει με το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς. Εγώ το έκανα από την αρχή κούφιο για να μην μπω σε διαδικασία μετά.
και μια τελευταια ερωτηση..απο σασι που εχω δει ολα σχεδον το πανο μερος ειναι πιο φαρδυ στο μερος του κινητηρα και πιο μπροστα με αποτελεσμα οι δοκοι που συνδεουν το πανω με το κατω μερος να δημιουργουν γωνιες που με δυσκολευουν στη σχεδιαση....εαν επιλεξω να σχεδιασω το πανω με το κατω μερος με ιδιες διαστασεισ θα υπαρχει προβλημα???
Εξαρτάται αν το σασί που φτιάχνεις θα βγει στο δρόμο ή όχι.
Αν πρόκειται για θεωρητικό σχέδιο, κάνεις ότι θέλεις. Αν το κατασκευάσεις με σκοπό να μετρήσεις ακαμψία και να επιβεβαιώσεις τα αποτελέσματά σου, πάλι κανένα πρόβλημα. Αν όμως το φτιάξεις για να κινηθεί τότε θα έχεις θέμα με την ανάρτηση. Τα ψαλίδια είναι ανισομεγέθη σε λόγο (πάνω κάτω) 3/4. Αυτό σημαίνει ότι για να έχεις λογική γωνία camber θα βγεις πολύ από αυτό το λόγο και η συμπεριφορά της ανάρτησης μάλλον δεν θα είναι ιδιαιτέρων αξιώσεων στις στροφές.

Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

Δημοσιεύτηκε: Δευ 06 Σεπ, 2010 16:34
από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
χαιρετω την ομορφη παρεας σας!!!με λενε Βασιλη και προκειται να σχεδιασω με pro engineer ενα σασι με σκοπο την δομικη του αναλυση με πεπερασμενα στοιχεια στα πλασια της διπλωματικης μου..Η σχεδιαση εχει ηδη αρχισει..αυτο που ρωταω ειναι αν εσεις σχεδιασατε ολο το σασι σαν ενα part η με περισσοτερα απο ενα part πχ.top frame,bottom frame klp
Εγώ το σχεδιάζω όπως θα είναι στην πραγματικότητα. Δηλαδή ότι είναι κολλημένο είναι ένα κομμάτι στη σχεδίασή μου, και κυρίως αυτό το κάνω γιατί έτσι νοιώθω ασφαλής με το κομμάτι του FEA.
...μια αλλαη απορια ειναι εαν στο αρχικο σας σχεδιασμο οντως οι λαμαρινες ειναι κουφιες...γινεται να το σχεδιασεις ολο το σασι solid και μετα στο προγραμμα που θα χρησιμοποιησεις να βαλεις το αναλογο παχος στις λαμαρινες???????το προγραμμα με το οποιο θα κανω FEA ειναι το Comsol Multiphysics.......
Είναι πιθανό να συμβαίνει, έχει να κάνει με το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς. Εγώ το έκανα από την αρχή κούφιο για να μην μπω σε διαδικασία μετά.
και μια τελευταια ερωτηση..απο σασι που εχω δει ολα σχεδον το πανο μερος ειναι πιο φαρδυ στο μερος του κινητηρα και πιο μπροστα με αποτελεσμα οι δοκοι που συνδεουν το πανω με το κατω μερος να δημιουργουν γωνιες που με δυσκολευουν στη σχεδιαση....εαν επιλεξω να σχεδιασω το πανω με το κατω μερος με ιδιες διαστασεισ θα υπαρχει προβλημα???
Εξαρτάται αν το σασί που φτιάχνεις θα βγει στο δρόμο ή όχι.
Αν πρόκειται για θεωρητικό σχέδιο, κάνεις ότι θέλεις. Αν το κατασκευάσεις με σκοπό να μετρήσεις ακαμψία και να επιβεβαιώσεις τα αποτελέσματά σου, πάλι κανένα πρόβλημα. Αν όμως το φτιάξεις για να κινηθεί τότε θα έχεις θέμα με την ανάρτηση. Τα ψαλίδια είναι ανισομεγέθη σε λόγο (πάνω κάτω) 3/4. Αυτό σημαίνει ότι για να έχεις λογική γωνία camber θα βγεις πολύ από αυτό το λόγο και η συμπεριφορά της ανάρτησης μάλλον δεν θα είναι ιδιαιτέρων αξιώσεων στις στροφές.[/qu


ετσι νομιζω και γω οτι ενα κομματι ειναι πιο ασφαλες για το FEA..ασ ελπισω το προγγραμα να μου επιτρεπει να ορισω να ειναι κουφιο.....οχι το σασι δεν ειναι για το δρομο με την εννοια οτι θα γινει πραγματικοτητα αλλα επειδη μαλλον θα ακολουθησω τα σχεδια που εχω θα πρεπει να το κανω σωστα και οσο πιο κοντα στην πραγματικοτητα...25χ25χ1.6 ειναι οι διαστασεις απο λαμαρινες...εσυ σε ποιο μερος της σχεδιασης βρισκεσαι??????

ευχαριστω για την γρηγορη απαντηση

Δημοσιεύτηκε: Δευ 06 Σεπ, 2010 18:33
από JohnL
έχω φτιάξει ένα εξαιρετικά άκαμπτο κεντρικό κομμάτι του σασί και προσπαθώ να κάνω το ίδιο για τον χώρο του μοτέρ (πίσω από τον οδηγό στο δικό μου όχημα) αλλά προς το παρόν τα έχω βρει μπαστούνια ... Ίσως χρειαστεί να αλλάξω πάχος σωλήνα γιατί οι σωλήνες που χρησιμοποιώ δεν βλέπω να αντέχουν.

Δημοσιεύτηκε: Δευ 11 Οκτ, 2010 22:44
από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Παιδια γεια σας..εχω να κανω μια ερωτηση!!!!
Τι υλικο ειναι οι λαμαρινες με τις οποιες κατασκευαζονται τα σασι???
Οι διαστασεις μου ειναι 25x25x1,6!!!!!
Γνωριζτε poisson υλικου klp???

ευχαριστώ!!!

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 13:44
από JohnL
Το υλικό είναι ... ότι αγοράσεις.
Τα πιό κοινά είναι τίποτα. Δηλαδή δεν συμμορφώνονται με κάποια διεθνώς αναγνωρισμένη κατηγοριοποίηση. Αν επιμείνεις όμως μπορείς να βρεις ANSI 1010 ή πολύ καλύτερα ANSI 1020. Το δεύτερο είναι και το ποιό σύνηθες.

Poisson: 0.29
Elastic modulus: 2.05e+11 N/m^2
Shear modulus: 8e+10 N/m^2
Tensile strength: 420000000 N/m^2
Yield strength: 350000000 N/m^2
Density: 7870 kg/m^3


Ελπίζω να σε κάλυψα ...

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 13:50
από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Το υλικό είναι ... ότι αγοράσεις.
Τα πιό κοινά είναι τίποτα. Δηλαδή δεν συμμορφώνονται με κάποια διεθνώς αναγνωρισμένη κατηγοριοποίηση. Αν επιμείνεις όμως μπορείς να βρεις ANSI 1010 ή πολύ καλύτερα ANSI 1020. Το δεύτερο είναι και το ποιό σύνηθες.
Poisson: 0.29
Elastic modulus: 2.05e+11 N/m^2
Shear modulus: 8e+10 N/m^2
Tensile strength: 420000000 N/m^2
Yield strength: 350000000 N/m^2
Density: 7870 kg/m^3

Ελπίζω να σε κάλυψα ...
σε ευχαριστω πολυ!!!βασικα θα δουλεψω με comsol οποτε θα ηθελα να επιλεξω ενα υλικο απο την εκει library και δε ξερω ποιο υλικο να βαλω...

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 13:57
από JohnL
Λογικά θα έχει ANSI 1020 Steel (cold rolled)
Αυτό είναι μια καλή προσέγγιση για τα στραντζαριστά που χρησιμοποιούμε.

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 14:01
από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Λογικά θα έχει ANSI 1020 Steel (cold rolled)
Αυτό είναι μια καλή προσέγγιση για τα στραντζαριστά που χρησιμοποιούμε.
μηπως γνωριζεις κατα DIN onoma η κατα UNS???

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 14:13
από JohnL
ANSI 1020
DIN 1.0402 (κατά DIN)
C22 (ευρωπαϊκό νούμερο)
Steel #20 (κινέζικο)

δες αν έχει κάποιο από αυτά...

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 14:14
από JohnL
UNS 10200 και αυτό είναι το ίδιο

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 15:12
από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
UNS 10200 και αυτό είναι το ίδιο
ναι εχει απο αυτα παρα πολλα!!!!
οκ!!!
να σαι καλα!!!

Δημοσιεύτηκε: Τετ 13 Οκτ, 2010 16:07
από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Παιδια εχω να κανω μια ερωτηση!!
Οπως εχω πει με πεπερασμενα στοιχεια θα μετρησω την στρεπτικη ακαμψια του πλαισιου που εχω σχεδιασει!!

Η στρεπτικη ακαμψια ειναι το πηλικο δυναμης προς μετατοπιση...οταν λοιπον εγω εφαρμοσω δυναμεις κλπ και τα αποτελεσματα μου δωσουν μεγιστες μετατοπισεις εγω για να βρω την στρεπτικη ακαμψια το μονο που εχω να κανω ειναι να διαιρεσω το φορτιο που εβαλα με την μεγινστη μετατοπιση για να βρω το συνολικη ακαμψια η με αυτη τη λογικη θα βρισκω την ακαμψια σε εκαστοτε σημειο ξεχωριστα!!!

Αν εχετε επισης καποια αποψη για το πως πρεπει να ειναι η μοντελοποιηση του προβληματος οσον αφορα τα φορτια και που μπαινουν και τι τιμες εχουν συνηθως ευχαριστως να τις ακουσω!!

Δημοσιεύτηκε: Πέμ 14 Οκτ, 2010 08:27
από γκ
.....πολύ καλύτερα ANSI 1020.
Poisson: 0.29
Elastic modulus: 2.05e+11 N/m^2
Shear modulus: 8e+10 N/m^2
Tensile strength: 420000000 N/m^2
Yield strength: 350000000 N/m^2
Density: 7870 kg/m^3
Καλημέρα!!! Γιάννη αν κατάλαβα από το Tensile strength, το ANSI 1020 είναι το st42 που λέγαμε παληά, δηλαδή ένα σκαλί καλύτερο από το φτηνότερο που μπορεί να βρεθεί, το st37.
Έχεις ιδέα που βρίσκεται από αντοχή το ανοξείδωτο 304 που χρησιμοποιώ εγώ; Κάτι έχω βρει αλλά δεν είμαι σίγουρος.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ 16 Οκτ, 2010 18:26
από JohnL
Καλημέρα!!! Γιάννη αν κατάλαβα από το Tensile strength, το ANSI 1020 είναι το st42 που λέγαμε παληά, δηλαδή ένα σκαλί καλύτερο από το φτηνότερο που μπορεί να βρεθεί, το st37.
Έχεις ιδέα που βρίσκεται από αντοχή το ανοξείδωτο 304 που χρησιμοποιώ εγώ; Κάτι έχω βρει αλλά δεν είμαι σίγουρος.
Καλό βράδυ,

SS304:

Elastic Modulus: 1.9e+011 N/m^2
Poissons Ratio: 0.29 N/A
Shear Modulus: 7.5e+010 N/m^2
Density: 8000 kg/m^3
Tensile Strength: 517017000 N/m^2
Yield Strength: 206807000 N/m^2

το 304 είναι το πιο διαδεδομένο ανοξείδωτο και πανάκριβο στην Ελλάδα. Έχει αρκετά καλό yield και εξαιρετικό tensile (εν σχέση με τα μαύρα). Το 321 (αν βρεις) είναι εξαιρετικό και στρατοσφαιρικά ακριβό. Το σκέφτομαι σε σωλήνα με διάμετρο 4 cm και πάχος 1mm για το δικό μου. Αλλά πονάει η τιμή. Είναι διπλή σχεδόν από το 304 ...