Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Δευ 06 Σεπ, 2010 12:41

    Χαιρετω την ομορφη παρεας σας!!!
    Με λενε Βασιλη και προκειται να σχεδιασω με pro engineer ενα σασι με σκοπο την δομικη του αναλυση με πεπερασμενα στοιχεια στα πλασια της διπλωματικης μου..

    Η σχεδιαση εχει ηδη αρχισει..αυτο που ρωταω ειναι αν εσεις σχεδιασατε ολο το σασι σαν ενα part η με περισσοτερα απο ενα part πχ.top frame,bottom frame klp...μια αλλαη απορια ειναι εαν στο αρχικο σας σχεδιασμο οντως οι λαμαρινες ειναι κουφιες...γινεται να το σχεδιασεις ολο το σασι solid και μετα στο προγραμμα που θα χρησιμοποιησεις να βαλεις το αναλογο παχος στις λαμαρινες???????

    Το προγραμμα με το οποιο θα κανω FEA ειναι το Comsol Multiphysics.......και μια τελευταια ερωτηση..απο σασι που εχω δει ολα σχεδον το πανο μερος ειναι πιο φαρδυ στο μερος του κινητηρα και πιο μπροστα με αποτελεσμα οι δοκοι που συνδεουν το πανω με το κατω μερος να δημιουργουν γωνιες που με δυσκολευουν στη σχεδιαση....εαν επιλεξω να σχεδιασω το πανω με το κατω μερος με ιδιες διαστασεισ θα υπαρχει προβλημα???
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

    από JohnL » Δευ 06 Σεπ, 2010 16:05

    χαιρετω την ομορφη παρεας σας!!!με λενε Βασιλη και προκειται να σχεδιασω με pro engineer ενα σασι με σκοπο την δομικη του αναλυση με πεπερασμενα στοιχεια στα πλασια της διπλωματικης μου..Η σχεδιαση εχει ηδη αρχισει..αυτο που ρωταω ειναι αν εσεις σχεδιασατε ολο το σασι σαν ενα part η με περισσοτερα απο ενα part πχ.top frame,bottom frame klp
    Εγώ το σχεδιάζω όπως θα είναι στην πραγματικότητα. Δηλαδή ότι είναι κολλημένο είναι ένα κομμάτι στη σχεδίασή μου, και κυρίως αυτό το κάνω γιατί έτσι νοιώθω ασφαλής με το κομμάτι του FEA.
    ...μια αλλαη απορια ειναι εαν στο αρχικο σας σχεδιασμο οντως οι λαμαρινες ειναι κουφιες...γινεται να το σχεδιασεις ολο το σασι solid και μετα στο προγραμμα που θα χρησιμοποιησεις να βαλεις το αναλογο παχος στις λαμαρινες???????το προγραμμα με το οποιο θα κανω FEA ειναι το Comsol Multiphysics.......
    Είναι πιθανό να συμβαίνει, έχει να κάνει με το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς. Εγώ το έκανα από την αρχή κούφιο για να μην μπω σε διαδικασία μετά.
    και μια τελευταια ερωτηση..απο σασι που εχω δει ολα σχεδον το πανο μερος ειναι πιο φαρδυ στο μερος του κινητηρα και πιο μπροστα με αποτελεσμα οι δοκοι που συνδεουν το πανω με το κατω μερος να δημιουργουν γωνιες που με δυσκολευουν στη σχεδιαση....εαν επιλεξω να σχεδιασω το πανω με το κατω μερος με ιδιες διαστασεισ θα υπαρχει προβλημα???
    Εξαρτάται αν το σασί που φτιάχνεις θα βγει στο δρόμο ή όχι.
    Αν πρόκειται για θεωρητικό σχέδιο, κάνεις ότι θέλεις. Αν το κατασκευάσεις με σκοπό να μετρήσεις ακαμψία και να επιβεβαιώσεις τα αποτελέσματά σου, πάλι κανένα πρόβλημα. Αν όμως το φτιάξεις για να κινηθεί τότε θα έχεις θέμα με την ανάρτηση. Τα ψαλίδια είναι ανισομεγέθη σε λόγο (πάνω κάτω) 3/4. Αυτό σημαίνει ότι για να έχεις λογική γωνία camber θα βγεις πολύ από αυτό το λόγο και η συμπεριφορά της ανάρτησης μάλλον δεν θα είναι ιδιαιτέρων αξιώσεων στις στροφές.
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    Re: Σχεδίαση σασι μεσω Η/Υ

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Δευ 06 Σεπ, 2010 16:34

    χαιρετω την ομορφη παρεας σας!!!με λενε Βασιλη και προκειται να σχεδιασω με pro engineer ενα σασι με σκοπο την δομικη του αναλυση με πεπερασμενα στοιχεια στα πλασια της διπλωματικης μου..Η σχεδιαση εχει ηδη αρχισει..αυτο που ρωταω ειναι αν εσεις σχεδιασατε ολο το σασι σαν ενα part η με περισσοτερα απο ενα part πχ.top frame,bottom frame klp
    Εγώ το σχεδιάζω όπως θα είναι στην πραγματικότητα. Δηλαδή ότι είναι κολλημένο είναι ένα κομμάτι στη σχεδίασή μου, και κυρίως αυτό το κάνω γιατί έτσι νοιώθω ασφαλής με το κομμάτι του FEA.
    ...μια αλλαη απορια ειναι εαν στο αρχικο σας σχεδιασμο οντως οι λαμαρινες ειναι κουφιες...γινεται να το σχεδιασεις ολο το σασι solid και μετα στο προγραμμα που θα χρησιμοποιησεις να βαλεις το αναλογο παχος στις λαμαρινες???????το προγραμμα με το οποιο θα κανω FEA ειναι το Comsol Multiphysics.......
    Είναι πιθανό να συμβαίνει, έχει να κάνει με το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς. Εγώ το έκανα από την αρχή κούφιο για να μην μπω σε διαδικασία μετά.
    και μια τελευταια ερωτηση..απο σασι που εχω δει ολα σχεδον το πανο μερος ειναι πιο φαρδυ στο μερος του κινητηρα και πιο μπροστα με αποτελεσμα οι δοκοι που συνδεουν το πανω με το κατω μερος να δημιουργουν γωνιες που με δυσκολευουν στη σχεδιαση....εαν επιλεξω να σχεδιασω το πανω με το κατω μερος με ιδιες διαστασεισ θα υπαρχει προβλημα???
    Εξαρτάται αν το σασί που φτιάχνεις θα βγει στο δρόμο ή όχι.
    Αν πρόκειται για θεωρητικό σχέδιο, κάνεις ότι θέλεις. Αν το κατασκευάσεις με σκοπό να μετρήσεις ακαμψία και να επιβεβαιώσεις τα αποτελέσματά σου, πάλι κανένα πρόβλημα. Αν όμως το φτιάξεις για να κινηθεί τότε θα έχεις θέμα με την ανάρτηση. Τα ψαλίδια είναι ανισομεγέθη σε λόγο (πάνω κάτω) 3/4. Αυτό σημαίνει ότι για να έχεις λογική γωνία camber θα βγεις πολύ από αυτό το λόγο και η συμπεριφορά της ανάρτησης μάλλον δεν θα είναι ιδιαιτέρων αξιώσεων στις στροφές.[/qu


    ετσι νομιζω και γω οτι ενα κομματι ειναι πιο ασφαλες για το FEA..ασ ελπισω το προγγραμα να μου επιτρεπει να ορισω να ειναι κουφιο.....οχι το σασι δεν ειναι για το δρομο με την εννοια οτι θα γινει πραγματικοτητα αλλα επειδη μαλλον θα ακολουθησω τα σχεδια που εχω θα πρεπει να το κανω σωστα και οσο πιο κοντα στην πραγματικοτητα...25χ25χ1.6 ειναι οι διαστασεις απο λαμαρινες...εσυ σε ποιο μερος της σχεδιασης βρισκεσαι??????

    ευχαριστω για την γρηγορη απαντηση
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Δευ 06 Σεπ, 2010 18:33

    έχω φτιάξει ένα εξαιρετικά άκαμπτο κεντρικό κομμάτι του σασί και προσπαθώ να κάνω το ίδιο για τον χώρο του μοτέρ (πίσω από τον οδηγό στο δικό μου όχημα) αλλά προς το παρόν τα έχω βρει μπαστούνια ... Ίσως χρειαστεί να αλλάξω πάχος σωλήνα γιατί οι σωλήνες που χρησιμοποιώ δεν βλέπω να αντέχουν.
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Δευ 11 Οκτ, 2010 22:44

    Παιδια γεια σας..εχω να κανω μια ερωτηση!!!!
    Τι υλικο ειναι οι λαμαρινες με τις οποιες κατασκευαζονται τα σασι???
    Οι διαστασεις μου ειναι 25x25x1,6!!!!!
    Γνωριζτε poisson υλικου klp???

    ευχαριστώ!!!
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τετ 13 Οκτ, 2010 13:44

    Το υλικό είναι ... ότι αγοράσεις.
    Τα πιό κοινά είναι τίποτα. Δηλαδή δεν συμμορφώνονται με κάποια διεθνώς αναγνωρισμένη κατηγοριοποίηση. Αν επιμείνεις όμως μπορείς να βρεις ANSI 1010 ή πολύ καλύτερα ANSI 1020. Το δεύτερο είναι και το ποιό σύνηθες.

    Poisson: 0.29
    Elastic modulus: 2.05e+11 N/m^2
    Shear modulus: 8e+10 N/m^2
    Tensile strength: 420000000 N/m^2
    Yield strength: 350000000 N/m^2
    Density: 7870 kg/m^3


    Ελπίζω να σε κάλυψα ...
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Τετ 13 Οκτ, 2010 13:50

    Το υλικό είναι ... ότι αγοράσεις.
    Τα πιό κοινά είναι τίποτα. Δηλαδή δεν συμμορφώνονται με κάποια διεθνώς αναγνωρισμένη κατηγοριοποίηση. Αν επιμείνεις όμως μπορείς να βρεις ANSI 1010 ή πολύ καλύτερα ANSI 1020. Το δεύτερο είναι και το ποιό σύνηθες.
    Poisson: 0.29
    Elastic modulus: 2.05e+11 N/m^2
    Shear modulus: 8e+10 N/m^2
    Tensile strength: 420000000 N/m^2
    Yield strength: 350000000 N/m^2
    Density: 7870 kg/m^3

    Ελπίζω να σε κάλυψα ...
    σε ευχαριστω πολυ!!!βασικα θα δουλεψω με comsol οποτε θα ηθελα να επιλεξω ενα υλικο απο την εκει library και δε ξερω ποιο υλικο να βαλω...
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τετ 13 Οκτ, 2010 13:57

    Λογικά θα έχει ANSI 1020 Steel (cold rolled)
    Αυτό είναι μια καλή προσέγγιση για τα στραντζαριστά που χρησιμοποιούμε.
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Τετ 13 Οκτ, 2010 14:01

    Λογικά θα έχει ANSI 1020 Steel (cold rolled)
    Αυτό είναι μια καλή προσέγγιση για τα στραντζαριστά που χρησιμοποιούμε.
    μηπως γνωριζεις κατα DIN onoma η κατα UNS???
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τετ 13 Οκτ, 2010 14:13

    ANSI 1020
    DIN 1.0402 (κατά DIN)
    C22 (ευρωπαϊκό νούμερο)
    Steel #20 (κινέζικο)

    δες αν έχει κάποιο από αυτά...
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Τετ 13 Οκτ, 2010 14:14

    UNS 10200 και αυτό είναι το ίδιο
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Τετ 13 Οκτ, 2010 15:12

    UNS 10200 και αυτό είναι το ίδιο
    ναι εχει απο αυτα παρα πολλα!!!!
    οκ!!!
    να σαι καλα!!!
  • Άβαταρ μέλους
    ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 13
    Εγγραφή: Πέμ 19 Αύγ, 2010 21:02

    από ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ » Τετ 13 Οκτ, 2010 16:07

    Παιδια εχω να κανω μια ερωτηση!!
    Οπως εχω πει με πεπερασμενα στοιχεια θα μετρησω την στρεπτικη ακαμψια του πλαισιου που εχω σχεδιασει!!

    Η στρεπτικη ακαμψια ειναι το πηλικο δυναμης προς μετατοπιση...οταν λοιπον εγω εφαρμοσω δυναμεις κλπ και τα αποτελεσματα μου δωσουν μεγιστες μετατοπισεις εγω για να βρω την στρεπτικη ακαμψια το μονο που εχω να κανω ειναι να διαιρεσω το φορτιο που εβαλα με την μεγινστη μετατοπιση για να βρω το συνολικη ακαμψια η με αυτη τη λογικη θα βρισκω την ακαμψια σε εκαστοτε σημειο ξεχωριστα!!!

    Αν εχετε επισης καποια αποψη για το πως πρεπει να ειναι η μοντελοποιηση του προβληματος οσον αφορα τα φορτια και που μπαινουν και τι τιμες εχουν συνηθως ευχαριστως να τις ακουσω!!
  • Άβαταρ μέλους
    γκ
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 281
    Εγγραφή: Δευ 12 Ιαν, 2009 17:55
    Τοποθεσία: ΧΙΟΣ

    από γκ » Πέμ 14 Οκτ, 2010 08:27

    .....πολύ καλύτερα ANSI 1020.
    Poisson: 0.29
    Elastic modulus: 2.05e+11 N/m^2
    Shear modulus: 8e+10 N/m^2
    Tensile strength: 420000000 N/m^2
    Yield strength: 350000000 N/m^2
    Density: 7870 kg/m^3
    Καλημέρα!!! Γιάννη αν κατάλαβα από το Tensile strength, το ANSI 1020 είναι το st42 που λέγαμε παληά, δηλαδή ένα σκαλί καλύτερο από το φτηνότερο που μπορεί να βρεθεί, το st37.
    Έχεις ιδέα που βρίσκεται από αντοχή το ανοξείδωτο 304 που χρησιμοποιώ εγώ; Κάτι έχω βρει αλλά δεν είμαι σίγουρος.
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Σάβ 16 Οκτ, 2010 18:26

    Καλημέρα!!! Γιάννη αν κατάλαβα από το Tensile strength, το ANSI 1020 είναι το st42 που λέγαμε παληά, δηλαδή ένα σκαλί καλύτερο από το φτηνότερο που μπορεί να βρεθεί, το st37.
    Έχεις ιδέα που βρίσκεται από αντοχή το ανοξείδωτο 304 που χρησιμοποιώ εγώ; Κάτι έχω βρει αλλά δεν είμαι σίγουρος.
    Καλό βράδυ,

    SS304:

    Elastic Modulus: 1.9e+011 N/m^2
    Poissons Ratio: 0.29 N/A
    Shear Modulus: 7.5e+010 N/m^2
    Density: 8000 kg/m^3
    Tensile Strength: 517017000 N/m^2
    Yield Strength: 206807000 N/m^2

    το 304 είναι το πιο διαδεδομένο ανοξείδωτο και πανάκριβο στην Ελλάδα. Έχει αρκετά καλό yield και εξαιρετικό tensile (εν σχέση με τα μαύρα). Το 321 (αν βρεις) είναι εξαιρετικό και στρατοσφαιρικά ακριβό. Το σκέφτομαι σε σωλήνα με διάμετρο 4 cm και πάχος 1mm για το δικό μου. Αλλά πονάει η τιμή. Είναι διπλή σχεδόν από το 304 ...
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος JohnL την Σάβ 16 Οκτ, 2010 19:05, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Majestic-12 [Bot] και 4 επισκέπτες