Η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο μαζόχας..
Γιώργο, το συγκεκριμένο βιβλίο το έχω. Eίναι περισσότερο ένας οδηγός που σου περιγράφει τον τρόπο σκέψης για την όλη διαδικασία, παρά λεπτομερειακός οδηγός κατασκευής ενός συγκεκριμενου σασί ή αυτοκινήτου.
Με συγχωρείς αλλά στο σασί του Marengo2 στη σελίδα 39 (εικόνα 7.5) δε βρίσκεις καμία ομοιότητα με το σασί ενός seven; Με την έννοια που δίνεις εσύ στη λέξη ομοιότητα εννοώ.
Από τη στιγμή που επιτυγχάνεις τα επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας και την γεωμετρία ανάρτησης που θέλεις, ποιό είναι το πρόβλημα; Στο ότι το σασί θυμίζει seven; Ας θυμίζει και κολοκύθα, από τη στιγμή που είναι αποτελεσματικό (θεωρητικά πάντα). Και μη μου πεις ότι το MK Midi δεν είναι ένας κεντρομήχανος κλώνος του δικού σου Indy. Ή μήπως αυτό το σασί και γενικότερα αυτό το layout είναι προτιμότερο του δικού μου μόνο και μόνο επειδή είναι κεντρομήχανο;
Άλλο παράδειγμα το Pulsar. Δες ομοιότητες στο σασί του σε σχέση με ένα σασί Caterham.
Pulsar
Caterham
Το συνημμένο
1493992963_caterham_seven-l.jpg δεν είναι πλέον διαθέσιμο
Το ότι ένα σασί μπροστομήχανου αγωνιστικού μοιάζει ή απορρέει από το σασί ενός seven, αυτό από μόνο του δεν είναι απαραίτητα κακό. Το χωροδικτύωμα για να είναι σωστά δομημένο πρέπει να εκπληρώνει ορισμένους βασικούς κανόνες. Στους επιστημονικούς αυτούς κανόνες δεν υπάρχει κάποιος που να λέει ότι "δεν πρέπει να μοιάζει με seven chassis". Aπό τη στιγμή που εκπληρώνει τις προδιαγραφές του σωστού χωροδικτυώματος είναι αποδεκτό.
To σασί του Marengo1 του Tony Pashley δε μοιάζει καθόλου με seven.
Όμως στοιχηματίζω ότι η ακαμψία του δικού μου θα είναι κατά πολύ ανώτερη. Επομένως επιλέγω το δικό μου σχέδιο εφόσον καλύπτει τις δικές μου ανάγκες. Το σασί του Pashley σίγουρα είναι ελαφρύτερο από το δικό μου γιατί οι προτεραιότητά του ήταν το ελάχιστο δυνατό βάρος. Για το λόγο αυτό έφτιαξε και μονοθέσιο. Εγώ δεν ήθελα μονοθέσιο, ήθελα αμάξι σε στυλ sportscar (τύπου le mans). Ούτε ήθελα να κάνω εκπτώσεις σε στρεπτική ακαμψία έναντι του απόλυτα χαμηλού βάρους. Το ποιά άποψη είναι αποτελεσματικότερη είναι άλλο ζήτημα. Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι η φιλοσοφία του καθένα. Εγώ προσωπικά ένα σασί βάρους 30 κιλών και στρεπτική ακαμψίας 10.000Nm/degree το θεωρώ κατώτερο από ένα σασί 60 κιλών και 20.000Nm/degree, παρόλο που ο λόγος ακαμψίας/βάρους είναι ο ίδιος.
Το σασί του MK Midi είναι κεντρομήχανο. Το δικό μου μπροστομήχανο. Κρίνεις φιλοσοφίες και οπτικές γωνίες και επιλέγεις.
Αυτό που δεν μπορείς εσύ να καταλάβεις είναι ότι όπως σχεδιάζω εγώ το αυτοκίνητο, το σασί παύει πλέον να είναι seven. Εκτός κι αν θεωρείς ότι και το Pulsar έτσι όπως είναι, είναι κλώνος seven.
To σασί της εικόνας που δημοσίευσα δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένο 100%. Κατ'άρχάς δεν έχω ακόμη σχεδιάσει τις βάσεις των εμπρός και πίσω rocker arms των αναρτήσεων (κάτι που θα εξαρτηθεί από την τελική γεωμετρία των αναρτήσεων). Αυτές οι βάσεις όπως είναι φυσικό θα χρειαστούν γερή στήριξη. Και θα προσπαθήσω να συνδυάσω αυτή την ευκαιρία για μια περαιτέρω αύξηση της ακαμψίας του σασί. Δηλαδή το μπροστινό και πίσω κομμάτι όπως τα βλέπεις είναι σχεδόν απείραχτα σε σχέση με τα σχέδια του βιβλίου.
Όπως και νά'χει το πράγμα, εγώ αυτό το project το θεωρώ άσκηση γνώσεων και εμπειρίας και τίποτα περισσότερο. Αν βγει αποτελεσματικό έχει καλώς, αν όχι τότε σίγουρα θα έχω κερδίσει πολύ περισσότερα από το να συναρμολογούσα 10 έτοιμα seven μαζί.