Project "Echidna"
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Πέμ 02 Οκτ, 2008 19:39

    Γιώργο, καθημερινές από εδώ και πέρα δεν μπορώ, λόγω δουλειάς.
    Μόνο κάποιο Σαββατοκύριακο θα μπορέσω.

    Μετά από ένα υπολογισμό που έκανα σε άκρο από Sierra και με επιφύλαξη για την γραμμική διαδρομή της κρεμαγιέρας μέχρι να τη μετρήσω στην πράξη (12 cm από stop σε stop), το steering ratio για την 2.4 είναι 13:1 και για τη 2.9 είναι 16.3:1
    Ενδεικτικά το steering ratio στη Formula1 είναι περίπου 10:1 και σε αγώνες σε οβάλ πίστες 20:1. Στα καρτ είναι σχεδόν 1:1!

    Εγώ παρήγγειλα τη γρήγορη 2.4. Υπ'όψιν ότι το 2.4 σημαίνει στροφές από άκρη σε άκρη και πρακτικά δε σημαίνει σχεδόν τίποτα για την αμεσότητα και ταχύτητα του τιμονιού. Ο παράγοντας που δείχνει το πόσο γρήγορο είναι το τιμόνι είναι το steering ratio που είναι ο λόγος γωνιακής μετατόπισης τιμονιού/τροχού. Όσο μικρότερος είναι ο λόγος αυτός, τόσο γρηγορότερο είναι το τιμόνι. Γιατί για την ίδια γωνιακή μετατόπιση τροχού, θα χρειαστεί μικρότερη περιστροφή τιμονιού για μια πιο γρήγορη κρεμαγιέρα.

    Το steering ratio μπορεί να γίνει και μεταβλητό, όπως και το Ackermann, με ρυθμιζόμενα steering arms. Κάτι που θα προσπαθήσω να κάνω στην πράξη!
  • Άβαταρ μέλους
    DUKE
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 375
    Εγγραφή: Κυρ 28 Οκτ, 2007 22:30
    Τοποθεσία: Kifisia

    από DUKE » Πέμ 02 Οκτ, 2008 19:49

    Echidna synexizeis na me eklphseis.
    Pare kanena thlefwno otan anebeis na kerasw kafedaki.

    6944 643277
    Shedding tears

    7 Rulez - Keep Drifting
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Πέμ 02 Οκτ, 2008 19:52

    Αλέξη, μπορεί να ανέβω το επόμενο ΣΚ Αθήνα να δω και τα καθίσματα του kastrato.
    Λέγε με Θοδωρή! 6936916716
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τρί 07 Οκτ, 2008 20:02

    Τα πράγματα έφθασαν σήμερα το πρωί! 8) :D
    Οι εντυπώσεις μου είναι πολύ καλές, τη μεγαλύτερη εντύπωση βέβαια μου έκαναν οι δαγκάνες οι οποίες είναι πανάλαφρες!

    Εικόνα
    Εικόνα
    Εικόνα
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τετ 08 Οκτ, 2008 10:54

    Ante ante kalws ta dextikes!!
    Ontws oi dagkanes einai panalafres alla proswpikh mou gnwmh einai oti oi diskoi exoun arketo varos. Egw molis tous faw (suntoma dhladh) 8a valw kati elafrutero.
    Ante valta panw na goustareis!!!
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τετ 08 Οκτ, 2008 21:33

    Ευχαριστώ Γιώργο. Έχεις δίκιο για τους δίσκους, έχουν όντως αρκετό βάρος. Στην πρώτη αλλαγή θα πάμε μάλλον για διαιρούμενους!
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Πέμ 09 Οκτ, 2008 11:34

    Egw sthn prwth allagh 8a paw gia autous:

    http://www.fluke-motorsport.co.uk/produ ... cts_id=112

    einai akrivoi alla einai souper light
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Πέμ 09 Οκτ, 2008 18:49

    Γιώργο, ζύγισα τους δίσκους, τα άκρα και τις δαγκάνες.
    Όσον αφορά για τους δίσκους, τους βρήκα 4.4 κιλά, όπως μπορείς να δεις και στην παρακάτω φωτογραφία.
    http://img413.imageshack.us/my.php?imag ... 104cf8.jpg

    Είναι σημαντική η διαφορά. Ο δίσκος της Fluke ζυγίζει συνολικά (μαζί με την καμπάνα) 2.2 κιλά. Δηλαδή έχουμε μείωση βάρους 50%!
    Το κόστος όμως δικαιολογεί αυτή τη μείωση; Η απάντηση είναι ναι, αν σκεφτούμε ότι μιλάμε για μη αναρτώμενη μάζα, που είναι πάρα πολύ σημαντικό να κρατηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα.
    Το κόστος όμως είναι πολύ υψηλό και δικαιολογείται μόνο για extreme κατασκευές.

    Εδώ το άκρο του Sierra το οποίο ζυγίζει 5.4 κιλά. Αν εξετάσεις το άκρο θα δεις ότι δεν έχεις περιθώρια μείωσης βάρους από το συγκεκριμένο άκρο. Δείχνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό βάρους ανήκει στα ρουλεμάν και το μουαγιέ. H raceleda υποστηρίζει ότι για κάθε πλευρά κερδίζεις 2.6 κιλά σε βάρος.
    http://img407.imageshack.us/my.php?imag ... 105nt3.jpg

    Και εδώ η πανάλαφρη δαγκάνα, ακριβώς 1 κιλό η καθεμία.
    http://img522.imageshack.us/my.php?imag ... 106ys3.jpg
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Παρ 10 Οκτ, 2008 13:14

    apo oti 8umamai h raceleda den vgazei akra gia sierra etsi den einai??
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 10 Οκτ, 2008 15:39

    Αυτό νομίζω κι εγώ, αφού τόσο στο site της ΜNR όσο και σε εκείνο της raceleda αναφέρονται άκρα με γεωμετρία Cortina και τίποτα άλλο. Κάπου διάβασα ότι βγαίνουν και με γεωμετρία Sierra.
    Εν πάσει περιπτώσει, δε θα έβαζα ποτέ άκρα με γεωμετρία Cortina λόγω κακής γεωμετρίας (μικρή γωνία βασιλικού πείρου-KPI, scrub radius κτλ), πόσω μάλλον όταν τα άκρα αυτά θα μου στοίχιζαν όσα λεφτά μου στοίχισαν ΟΛΑ τα πράγματα που πήρα από τη Rally Design...
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Παρ 10 Οκτ, 2008 16:54

    egw na eimai eilikrinhs 8a evaza recaleda mono kai mono gia thn diafora varous. Alla den vazw logo ths timhs kai tou gegonotos oti den vgazei gia sierra.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 10 Οκτ, 2008 18:31

    Γιώργο, αν είναι να πας σε τέτοια έξοδα της τάξης των 1000 Ευρώ για να κερδίσεις 2 -πολύ σημαντικά έστω- κιλά χωρίς να έχεις τη γεωμετρία που θέλεις καλύτερο είναι να φτιάξεις τα δικά σου άκρα από την αρχή!
    Και λιγότερο θα στοιχίσει και θα είναι όπως εσύ τα θέλεις με βάση τη μελέτη που έχεις κάνει.
    Τώρα θα μου πεις ότι είναι δύσκολο στην πράξη να γίνει. Μα έτσι κι αλλιώς, τα πίσω άκρα είναι κι αυτά χειροποίητα.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 10 Οκτ, 2008 18:45

    Κρατώντας ως δεδομένο το θέμα των εμπρός φρένων και μιας και βρήκα σε καλή τιμή σετ πίσω δισκόφρενων από Sierra, το καλύτερο που είχα να κάνω ήταν με βάση τα δεδομένα που είχα, να κάτσω να υπολογίσω την ιδανική αντλία φρένων για το σύστημα φρένων μου.
    Χρησιμοποίησα το φανταστικό excelάκι που μπορείτε να βρείτε παρακάτω, βάζοντας τις τιμές που είχα ήδη μετρήσει ή υπολογίσει.

    http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=65699

    Τα δεδομένα μου ήταν τα παρακάτω:
    (1) Μεταξόνιο (wheelbase) = 92in
    (2) Συντελεστής τριβής τακακιού (pad friction coefficient) = 0.4
    (3) Μοχλισμός πεντάλ φρένων (brake pedal ratio) = 5.4
    (4) Ακτίνα τροχού (wheel rolling radius) = 10.67in
    (5) Ακτίνα πέδησης (effective braking radius) = 4.368in μπροστά - 4.1in πίσω
    (6) Σταθερή δαγκάνα εμπρός - πλευστή πίσω
    (7) 4 έμβολα εμπρός, 1 πίσω
    (8 ) Διάμετρος εμβόλου εμπρός δαγκάνας = 1.38in, αντίστοιχα για πίσω = 1.685in
    (9) Δύναμη εφαρμογής στο πεντάλ φρένου = 50lbs (το έβαλα λιγότερο από το προτεινόμενο από το πρόγραμμα)

    Τα υποθετικά στοιχεία είναι τα παρακάτω:
    (1) Συνολικό βάρος αυτοκινήτου με συνοδηγό και καύσιμα = 1450lbs = 650 κιλά
    (2) Ποσοστό βάρους στον εμπρός άξονα = 45%
    (3) Ύψος κέντρου βάρους = 13in
    (4) Μέγιστη επιβράδυνση για slick ελαστικά = 1.0g

    Το αποτέλεσμα ήταν ότι η ιδανική αντλία φρένων είναι διαμέτρου 0.875in, όσο δηλαδή είναι και η νορμάλ του Sierra. Οπότε σκέφτομαι στην αρχή να χρησιμοποιήσω μια φθηνή μεταχειρισμένη από Sierra, κι αν δω ότι όλα πάνε καλά να αγοράσω μία με ίδια διάμετρο της Wilwood ή κάποιας άλλης μάρκας.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Σάβ 11 Οκτ, 2008 16:31

    Μόλις αφαίρεσα την αντλία φρένων από την παλιά Alfa Romeo 33 της οικογένειας η οποία ήταν έτσι κι αλλιώς "παροπλισμένη". Η 33 έβγαινε με δύο αντλίες, μία των 20.6 χιλιοστών και μία των 19 χιλιοστών.
    Απ'ο,τι βλέπω στο πίσω μέρος της αντλίας, μάλλον πρόκειται για τη 19άρα.
    Η αντλία αυτή θα αποτελέσει πεδίο δοκιμών. Αν μείνω ικανοποιημένος θα αγοράσω μία καινούργια στην ίδια διάμετρο.
    Κόστος=0 8)

    Εικόνα
    Εικόνα
  • Άβαταρ μέλους
    DUKE
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 375
    Εγγραφή: Κυρ 28 Οκτ, 2007 22:30
    Τοποθεσία: Kifisia

    από DUKE » Σάβ 11 Οκτ, 2008 18:11

    Thodora xerw oti pas gia zantes syntoma..
    Prin parageileis steile mou to email sou se pm na sou steilw autes pou phra egw.
    Einai apo to CSR k R500 se anthracite xrwma
    13x6 Et24
    13x8 Et24
    Shedding tears

    7 Rulez - Keep Drifting

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 28 επισκέπτες