Project "Echidna"
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τετ 23 Απρ, 2008 17:53

    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τετ 23 Απρ, 2008 19:02

    Ευχαριστώ πολύ παιδιά! :wink:
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τρί 10 Ιουν, 2008 17:57

    Να ενημερώσω ότι το project φυσικά δεν έχει παγώσει αλλά ο ελεύθερος χρόνος μου είναι ελάχιστος και προσπαθώ να τα προλαβαίνω όλα.
    Αυτό τον καιρό ετοιμάζω το pedal box μαζί με τα πεντάλ. Τα έχω σχεδιάσει σε πρόγραμμα CAD, αρχικά το original σχέδιο του Chris Gibbs και ύστερα βελτίωση των σχεδίων όσον αφορά το λόγο αντοχή/μάζα με τη βοήθεια προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων (FEA). Ειδικά το πεντάλ του φρένου -το οποίο είναι και το μόνο που δέχεται υψηλές δυνάμεις κατά τη λειτουργία του- από το σχέδιο του Gibbs ήταν "επιεικώς απαράδεκτο" με το σώμα του πεντάλ να λεπταίνει στο σημείο όπου συγκεντρώνονται οι υψηλότερες τάσεις.
    Προσεχώς θα ανεβάσω στοιχεία και φωτογραφίες.
    Βρίσκομαι στη διαδικασία αγοράς μηχανής TIG AC/DC, που σημαίνει ότι θα μπορώ να κολλάω με αυτή και αλουμίνιο, κάτι που θα μου επιτρέψει να υλοποιήσω την ιδέα του σχεδιασμού και κατασκευής των πίσω άκρων από αλουμίνιο! Επίσης ψάχνομαι και για μηχανή κοπής plasma που μου είναι πλέον αναγκαία! Για ό,τι νεότερο ενημερώνω!
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τρί 10 Ιουν, 2008 20:09

    mporeis na pareis etoima petal box pou einai dokimasmena edw kai xronia apo ekatomuria an8rwpous kai kapoios allos exei faei ta xronia tou na ta sxediasei kai e3eli3ei kai na afierwseis ton xrono auto se kati pou 8a sou apodwsei perissotera evzuma.
    Ektos vevaia kai an to exeis kanei autoskopo na e3eli3eis ta petal pou tote magkia sou paw paso.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τρί 10 Ιουν, 2008 21:10

    Γιώργο, ο σκοπός δεν είναι να φτιάξω το τέλειο αυτοκίνητο αλλά να δώσω τις δικές μου πινελιές σε ό,τι κάνω. Γι'αυτό άλλωστε αποφάσισα να χρησιμοποιήσω πρόγραμμα FEA σε αυτά που σχεδιάζω, γι'αυτό και αποφάσισα να ξεφύγω από την κλασσική ανάρτηση του Gibbs και να σχεδιάσω τη δική μου inboard.
    Η ανάλυση των πεντάλ μου πήραν πολύ λίγο χρόνο. Τώρα σχεδιάζω και τα mounting plates του διαφορικού και αμέσως μετά προχωράω στη δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία του σχεδιασμού των αναρτήσεων. Βέβαια θα πρέπει ναδω τί θα κάνω με την plasma αφού η κοπή καμπυλών με τη σέγα εκτός από δύσκολη και χρονοβόρα είναι και πολύ επικίνδυνη!
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τρί 10 Ιουν, 2008 21:12

    opws proeipa 8odwrh mou paw paso magkia sou kai sou vgazw kai to kapelo gia auto to 3ereis..
    Apla lew ti 8a ekana egw me skeftiko diko mou pou den to paleuw toso polu giati apla den einai h douleia mou auth einai to hobby mou apla.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τρί 10 Ιουν, 2008 21:20

    OK George! No offence of course!! :D
    Κατέβα να μας πας καμιά βόλτα με το Indy!! :)
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τετ 11 Ιουν, 2008 02:29

    mallon 8a arghsw ligo akoma...
    perimenw apotelesmata gia na dw an phra to ptuxio kai meta apofoithsh ktl. Alla akoma kai an katevw mexri to indy na 3anaginei ama3i... exoume kairo...
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Pegan
    Που και που εδώ
    Που και που εδώ
    Δημοσιεύσεις: 59
    Εγγραφή: Παρ 31 Αύγ, 2007 17:19

    από Pegan » Σάβ 14 Ιουν, 2008 11:23

    Βέβαια θα πρέπει ναδω τί θα κάνω με την plasma αφού η κοπή καμπυλών με τη σέγα εκτός από δύσκολη και χρονοβόρα είναι και πολύ επικίνδυνη!
    Γιατι είναι επικίνδυνη????? :oops:
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Σάβ 14 Ιουν, 2008 15:01

    Βέβαια θα πρέπει ναδω τί θα κάνω με την plasma αφού η κοπή καμπυλών με τη σέγα εκτός από δύσκολη και χρονοβόρα είναι και πολύ επικίνδυνη!
    Γιατι είναι επικίνδυνη????? :oops:

    Η σέγα είναι σχεδιασμένη να κόβει σε ευθείες γραμμές ή έστω σε καμπύλες πολύ μεγάλης ακτίνας. Αν προσπαθήσεις στην πράξη ή το φανταστείς με το μυαλό σου, να κόψεις ένα έλασμα σε καμπύλη μικρής ακτίνας θα δεις ότι είναι πρακτικά αδύνατον γιατί στρίβοντας τη σέγα ώστε να ξεκινήσεις την καμπύλη το πίσω μέρος από το λαμάκι της δεν έχει χώρο να τοποθετηθεί ώστε να επιτρέψει στο εμπρός τμήμα (εκεί δηλαδή που είναι η οδόντωση) της να κόψει το περίγραμμα που θέλεις. Εφόσον λοιπόν η λάμα δεν έχει χώρο να δουλέψει όπως είναι σχεδιασμένη,"φρακάρει" μέσα στο πολύ στενό κενό που έχει αφήσει η προηγούμενη κοπή και αν επιμείνεις περισσότερο είτε θα σπάσει το λαμάκι με κίνδυνο να κατευθυνθεί προς τα πάνω σου, είτε να "κλοτσήσει" ολόκληρη η σέγα, να ανασηκωθεί με απίστευτη δύναμη και αν δε φοράς γάντια να κινδυνεύουν τα χέρια σου!
    ρα αυτό που κάνεις είναι να ακολουθήσεις το περίγραμμα μεν, όχι πιστά δε, δηλαδή κάνοντας πιο ανοιχτές καμπύλες και στο τέλος να προσπαθείς να φτιάξεις το περίγραμμα τρώγοντας το μέταλλο με τον τροχό. Αυτό παίρνει πολύ χρόνο. Με μια plasma η διαδικασία είναι απλούστατη και πολύ γρήγορη.
  • Άβαταρ μέλους
    leo20
    Που και που εδώ
    Που και που εδώ
    Δημοσιεύσεις: 68
    Εγγραφή: Δευ 17 Μαρ, 2008 14:56
    Τοποθεσία: veroia
    Επικοινωνία:

    από leo20 » Σάβ 14 Ιουν, 2008 16:55

    kampili akoma kai me klisi mporeis na vgaleis efkola me disko mexri kai se 5mm sidero aplos 8elei ton disko oxi ton inox toy 1-2mm alla to kanoniko meta me ena disko lianseos kaneis tin xontri doyleia tora an 8es pio leptomeri pragmata afinis ligo peri8orio kai to tros me ena disko me gialoxarta gia inox an 8eleis mporo na soy di3o foto
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Σάβ 14 Ιουν, 2008 17:11

    Φίλε leo, αυτό ακριβώς κάνω κι εγώ, η περισσότερη δουλειά τελικά γίνεται με το δίσκο. Αλλά όταν δουλεύεις με το δίσκο δεν μπορείς να έχεις πολύ καλή ποιότητα δουλειάς αν δεν ξοδέψεις πολύ χρόνο.
    Αν θέλεις ακρίβεια, ποιότητα και ασφάλεια η plasma είναι μονόδρομος.
  • Άβαταρ μέλους
    leo20
    Που και που εδώ
    Που και που εδώ
    Δημοσιεύσεις: 68
    Εγγραφή: Δευ 17 Μαρ, 2008 14:56
    Τοποθεσία: veroia
    Επικοινωνία:

    από leo20 » Σάβ 14 Ιουν, 2008 18:47

    nai alla to kostos 3efeygei polu yparxei vevea kai h sega gia lamarines poy kanei kampiles alla einai gia 2 mm to poly
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Σάβ 14 Ιουν, 2008 20:50

    Δυστυχώς στο σασί το πάχη των περισσότερων λαμών είναι 3 και 5 χιλιοστά. Με σέγα σε αυτά τα πάχη σε καμπύλο περίγραμμα, πρακτικά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα! Αντίθετα σε ευθεία κοπή είναι φοβερό εργαλείο και κάνει τρομερή δουλειά, ίσως καλύτερη και από την plasma γιατί η επιφάνεια κοπής με τη σέγα είναι απόλυτα επίπεδη σε αντίθεση με την plasma η οποία όσο αυξάνει το πάχος του ελάσματος αφήνει κάποια σημάδια λόγω της τοπικής τήξης του μετάλλου.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Κυρ 15 Ιουν, 2008 14:44

    Σχεδόν έτοιμα τα πεντάλ. Μόνο το πεντάλ του φρένου με έχει καθυστερήσει λιγο γιατί οι τρύπες που πρέπει να γίνουν είναι αρκετά μεγάλες και το δράπανό μου δεν δέχεται τόσο μεγάλο τρυπάνι. Από Τρίτη θα ψάξω για ποτηροτρύπανα στις διαστάσεις που θέλω ώστε να ολοκληρώσω και αυτό το κομμάτι.

    Πεντάλ γκαζιού

    Ξεκινάμε με το πεντάλ γκαζιού. Το συγκεκριμένο δεν δέχεται μεγάλες δυνάμεις οπότε δεν περιμένουμε να δούμε κάτι ριζοσπαστικό σαν σχέδιο, απλά μια μοκρή μείωση βάρους. Αρχικά σχεδίασα το πεντάλ του Gibbs στο CAD, έκανα την ανάλυση FEA, κράτησα τα στοιχεία και προσώρησα στην βελτίωση του σχεδίου. Μετά από μερικές μετατροπές το βάρος έπεσε από τα 155,93 gr στα 141,36 gr. Μικρή διαφορά βάρους, αλλά άξιζε τον κόπο, τουλάχιστον είναι και οπτικά πολύ καλύτερο!
    Για να καταλάβετε την αξία της ανάλυσης σε λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων αρκεί να ρίξετε μια ματιά στις παρακάτω φωτογραφίες. Στο αρχικό σχέδιο, το πεντάλ ζύγιζε 155,93 gr και η μέγιστη τάση που παρουσιάστηκε ήταν 6.766e+004 N/m^2. Στο τελικό σχέδιο (κάτω σειρά) παρόλο που το βάρος μειώθηκε η μέγιστη τάση μειώθηκε επίσης πέφτοντας στο 6,669e+004 N/m^2! Παρόλο που το υλικό είναι λιγότερο, η καλύτερη κατανομή τάσεων στο τελικό σχέδιο έδωσε προιόν υψηλότερης αντοχής! Αυτό σημαίνει ότι με προσεκτικό σχεδιασμό μπορείς να βελτιώσεις πάρα πολύ ένα σχέδιο.

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα
    Εικόνα Εικόνα Εικόνα



    Πεντάλ συμπλέκτη

    Στο ίδιο μοτίβο και το πεντάλ του συμπλέκτη το οποίο είναι πολύ παρόμοιο με εκείνο του γκαζιού. Το πεντάλ του σχεδίου του Gibbs ζυγίζει 159 gr, το τελικό σχέδιο σταμάτησε στα 144,79 gr. Η μέγιστη αναπτυσσόμενη τάση αυξήθηκε λίγο από τα 8,315e+004 N/m^2 στα 8,439e+004 N/m^2.
    Δηλαδή για μείωση βάρους κατά περίπου 10% είχαμε μια αύξηση της τάσης κατά 1%. Καθόλου άσχημα!


    Εικόνα Εικόνα Εικόνα
    Εικόνα Εικόνα Εικόνα



    Πεντάλ φρένου

    Το πιό ενδιαφέρον κομμάτι της ανάλυσης ήταν το πεντάλ φρένου το οποίο και καταπονείται πολύ περισσότερο από τα άλλα 2 καθώς οι δυνάμεις που ασκούμε σε αυτό είναι πολύ μεγάλες. Ξεκινώντας από το σχεδιασμό του πεντάλ του σχεδίου του Gibbs και προχορώντας στην ανάλυσή του, διαπίστωσα ότι κατά μήκος του πεντάλ υπήρχε ένα απότομο "κόψιμο" πάνω στο οποίο συγκεντρώνονταν οι τάσεις και το οποίο αποτελούσε το αδύνατο σημείο του σχεδίου. Αυτό μπορείτε να το δείτε στη φωτογραφία της ανάλυσης του πεντάλ όπου στο στένεμα παρουσιάζεται το κόκκινο χρώμα. Αυτό σημαίνει ότι στο σημείο εκείνο έχουμε συγκέντρωση υψηλών τάσεων. Η μέγιστη τάση για το πεντάλ ήταν 5,451e+005 N/m^2 και το βάρος του στα 317,73 gr.
    Ύστερα από αρκετές παραλλαγές κατέληξα στο "brake pedal 3" το οποίο ζυγίζει 283,9 gr και με με μέγιστη αναπτυσσόμενη τάση 5,048e+005 N/m^2. Το αποτέλεσμα δηλαδή ήταν 10% μείωση βάρους και 7% μείωση της μέγιστης τάσης. Με λίγα λόγια αυτό το πεντάλ έχει μικρότερο βάρος και ταυτόχρονα μεγαλύτερη αντοχή!

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα
    Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 12 επισκέπτες