To Locost Or not to Locost ? (μεγάλη δημοσίευση)
  • Άβαταρ μέλους
    Psilos
    Συχνά εδώ
    Συχνά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 126
    Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2007 15:45
    Τοποθεσία: Γλυφάδα - Πεύκη

    από Psilos » Πέμ 11 Δεκ, 2008 15:45

    Έχω την αίσθηση ότι προτίθεσαι να κατασκευάσεις κάτι που θα έχει επιδόσεις επιπέδου μονοθεσίου F3, χωρίς όμως να έχεις προηγούμενη εμπειρία και συλλογή δεδομένων από πιο ελαφριές κατασκευές, π.χ. κάτι με 550 κιλά και 140 άλογα. Ένα ελαφρύ όχημα 600 κιλών (+οδηγό=700) που θα φοράει 18άρες ζάντες, με ξενίζει...
    Σε συνδυασμό με το ότι σε ενδιαφέρει να κυκλοφορεί και στο δρόμο (άσχετα αν δεν θα βγάλει πινακίδες) με οδηγεί στο να μην μπορώ καθόλου να φανταστώ πώς θα είναι ένα τέτοιο όχημα τελικά, με τι θα μοιάζει στην όψη και - το κυριότερο - με τι θα μοιάζει στην οδήγησή του...

    Αλήθεια, πώς το έχεις φανταστεί οδηγικά; Με τι θα ήθελες να το κάνεις να μοιάζει οδηγικά; Με ένα Honda S2000; Με ένα Lotus Elise; Με ένα Caterham-Westfield; Με ένα single-seater F3;
  • Άβαταρ μέλους
    westy turbo
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 210
    Εγγραφή: Τετ 27 Αύγ, 2008 00:15

    από westy turbo » Πέμ 11 Δεκ, 2008 20:51

  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Παρ 12 Δεκ, 2008 13:46

    apo oti akougetai tha einai teras....ti moter tha baleis?
    Όπως είπαμε και στην αρχή VH45DE (v8 4500 cc περίπου 350 HP με λίγο tunning) Και μετά έχει ο Θεός ...

    Έχω την αίσθηση ότι προτίθεσαι να κατασκευάσεις κάτι που θα έχει επιδόσεις επιπέδου μονοθεσίου F3, χωρίς όμως να έχεις προηγούμενη εμπειρία και συλλογή δεδομένων από πιο ελαφριές κατασκευές, π.χ. κάτι με 550 κιλά και 140 άλογα. Ένα ελαφρύ όχημα 600 κιλών (+οδηγό=700) που θα φοράει 18άρες ζάντες, με ξενίζει...
    Ναι, αλλά είπαμε ότι θα πάρει χρόνια. Όχι ως κατασκευή (αυτό τελικά είναι εύκολο) αλλά ως βελτίωση ώστε να έρθει σε επίπεδο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Απλώς την εμπειρία θα την αποκτήσω στην πορεία. Και προφανώς θα το πληρώσω με το να κατασκευάσω πράγματα 2 ή και 3 φορές μέχρι να γίνουν όπως πρέπει. Τα 750 κιλά με τις 18άρες δεν έχουν σημασία. Και το Atom πριν εμφανιστεί κανείς δεν το φανταζόταν. Και εγώ αν άκουγα πριν από 10 χρόνια 500 κιλά 300 άλογα θα έλεγα δεν γίνεται, αλλά να που 7 άτομα σκέφτηκαν out of the box και το έκαναν.
    Σε συνδυασμό με το ότι σε ενδιαφέρει να κυκλοφορεί και στο δρόμο (άσχετα αν δεν θα βγάλει πινακίδες) με οδηγεί στο να μην μπορώ καθόλου να φανταστώ πώς θα είναι ένα τέτοιο όχημα τελικά, με τι θα μοιάζει στην όψη και - το κυριότερο - με τι θα μοιάζει στην οδήγησή του...
    Το ότι θέλω να μπορεί να κυκλοφορήσει στον δρόμο μην σε μπερδεύει.
    Όπως είπα και πιο πριν αυτό σημαίνει μόνο τα εξής :

    - Να μην υπερθερμαίνεται σε συνθήκες στάσης ή χαμηλών ταχυτήτων
    - Να έχει ικανή απόσταση από το έδαφος ώστε να μην βρίσκει κάτω συνέχεια
    - Οι διαστάσεις του να είναι σχετικά συμμαζεμένες, δηλαδή όχι υπερβολές πχ μετατρόχιο 2 μέτρα κλπ.

    Η όψη είναι κάτι που δεν με έχει απασχολήσει προς το παρόν. Αν και δεν θα με χάλαγε κάτι τέτοιο :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
    1493907699_countach__lady.gif
    (152.64 KiB) Μεταφορτώθηκε 1643 φορές
    Σημείωση : η κυρία είναι και ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ...

    Χωρίς πλάκα τώρα έχω σκεφτεί αρκετά την αεροδυναμική αλλά όχι την ακριβή μορφή του εξωτερικού περιβλήματος. Λόγω του ότι ο κινητήρας θα είναι μπροστά η όλη όψη θα μοιάζει σαν πρωτότυπο τύπου Le Mans και όχι σαν open wheel formula.
    Αλήθεια, πώς το έχεις φανταστεί οδηγικά; Με τι θα ήθελες να το κάνεις να μοιάζει οδηγικά; Με ένα Honda S2000; Με ένα Lotus Elise; Με ένα Caterham-Westfield; Με ένα single-seater F3;
    Με αυτό που θα πηγαίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται σε μία πίστα τύπου Σερρών. Δηλαδή ως ένα βιδωμένο στην άσφαλτο πρωτότυπο που θα χρειάζεται χειρουργικές κινήσεις αλλά θα πηγαίνει τραγικά πιο γρήγορα απ' ότι κυκλοφορεί στον δρόμο. Γι' αυτό και επέλεξα να κάνω την ανάρτηση κούτσουρο, με τεράστιο contact patch, με πολύ μικρές διαδρομές και μέγιστη κλίση 2 μοίρες. Η αρχική σκέψη να είναι κάτι που θεωρητικά να μπορούσε να βγάλει και πινακίδες δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με τις γνώσεις μου και τις επιδόσεις που συζητάμε. Οπότε, επειδή ο στόχος είναι οι επιδόσεις, αντί να καταφύγω σε έναν ατυχή συμβιβασμό μεταξύ άνεσης και εξωπραγματικών επιδόσεων, απλώς εξαφάνισα την άνεση.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 12 Δεκ, 2008 21:49

    Γιάννη, μπορεί όλα αυτά να φαίνονται υπερβολικά δύσκολο να πραγματοποιηθούν, μου αρέσει πραγματικά που είσαι οραματιστής! Με την έννοια ότι προτιμάς να πέσεις κατευθείαν στα βαθιά γνωρίζοντας ότι ίσως να μη βγεις ποτέ στην επιφάνεια παρά να βρέξεις τα ποδαράκια σου στη λιμνούλα φορώντας μπρατσάκια! :P
    Σαν σκέψη το project σου μου αρέσει! Το μόνο που δεν μου αρέσει είναι ότι το έχεις προσανατολίσει κάπως προς την αμερικάνικη σχολή, τη σχολή της "υπερβολής". Βέβαια αυτό είναι ζήτημα προσωπικών προτιμήσεων και επιλογών. Εγώ για παράδειγμα είμαι "ταγμένος" στην πιο ραφιναρισμένη εγγλέζικη και ιταλική σχολή.
    Ό,τι κι αν αποφασίσεις τελικά, ειλικρινά σου εύχομαι καλή επιτυχία και κυρίως να προσπαθείς να διατηρήσεις ζωντανή τη φλόγα σου κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του project. Κάτι που νομίζω είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια να επιτύχεις σε ένα τέτοιο project!
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    Hello Mr President !!!

    από JohnL » Σάβ 13 Δεκ, 2008 20:15

    Γιάννη, μπορεί όλα αυτά να φαίνονται υπερβολικά δύσκολο να πραγματοποιηθούν, μου αρέσει πραγματικά που είσαι οραματιστής! Με την έννοια ότι προτιμάς να πέσεις κατευθείαν στα βαθιά γνωρίζοντας ότι ίσως να μη βγεις ποτέ στην επιφάνεια παρά να βρέξεις τα ποδαράκια σου στη λιμνούλα φορώντας μπρατσάκια! :P
    Σαν σκέψη το project σου μου αρέσει! Το μόνο που δεν μου αρέσει είναι ότι το έχεις προσανατολίσει κάπως προς την αμερικάνικη σχολή, τη σχολή της "υπερβολής". Βέβαια αυτό είναι ζήτημα προσωπικών προτιμήσεων και επιλογών. Εγώ για παράδειγμα είμαι "ταγμένος" στην πιο ραφιναρισμένη εγγλέζικη και ιταλική σχολή.
    Ό,τι κι αν αποφασίσεις τελικά, ειλικρινά σου εύχομαι καλή επιτυχία και κυρίως να προσπαθείς να διατηρήσεις ζωντανή τη φλόγα σου κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του project. Κάτι που νομίζω είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια να επιτύχεις σε ένα τέτοιο project!
    Σε ευχαριστώ πραγματικά για τα καλά σου λόγια ... Η απόφαση και η διατήρηση του οράματος είναι αναγκαία για να πετύχεις οτιδήποτε ... (νομίζω) Τουλάχιστον εμένα με έχει βοηθήσει σε πολύ δύσκολα project αυτή η "τεχνική".
    Η αμερικάνικη σχολή είναι πολύ πιο εύκολη. Η υπερβολή είναι εύκολη να την πετύχεις. Απλώς βάζεις πολύ, πάρα πολύ !!!!! (ή απλώς δεν βάζεις καθόλου ...)
    Η αγγλική σχολή (και νομίζω εξίσου και η Ιταλική) είναι πολύ δύσκολη. Σαφώς και μία Veloce ή μια GTV( προς Θεού ! η παλιά εννοείται) ή ένα 7 δεν είναι κάτι που σχεδιάζεται κάθε μέρα ... Η κάθε δεκαετία. Αν και θαυμάζω πραγματικά το minimal, το ακριβώς όσο πρέπει, ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο, επίσης γνωρίζω ότι είναι αδύνατον για εμένα όπως είμαι τώρα να το επιτύχω ... Ίσως στο μεθεπόμενο project μου να καταφέρω να το προσεγγίσω κάπως ... :)

    Παρεμπιπτόντως ...





    :D :D :D :D :D :D E ... E ... ΕΡΧΕΤΑΙ !!!!!! :D :D :D :D :D :D


    Ο ΠΡΟΕΔΡΑΣ !!!!

    Αν όλα πάνε καλά την δευτέρα θα κλείσει εντελώς η συμφωνία για το President !!!!! Και σε ένα μήνα Ελλάδα !

    Παραθέτω μερικές φωτογραφίες από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που παρήγγειλα. Είναι μοντέλο '95, 132000 χλμ, εν πλήρη λειτουργία και φυσικά δεξιοτίμονος καθ' ότι Ιάπωνας.

    1493907872_engine_bay.jpg 1493907844_president_rear.jpg 1493907789_drivers_seat.jpg 1493907733_president_front.jpg 1493907708_rear_seats.jpg
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    The President is coming to town.

    από JohnL » Τετ 17 Δεκ, 2008 17:57

    Ένα μικρό update.

    Ο πρόεδρος έκλεισε, τιμολογήθηκε και είναι δικός μου.
    Αν όλα πάνε καλά σε 30-37 μέρες θα είναι στον Πειραιά.
    Το γενικό πρόγραμμα τροποποιείται λίγο λόγω εορτών.
    Έτσι τα προγραμματισμένα τεστ για τις κολλήσεις μου
    μετατίθενται για τα Χριστούγεννα. Επίσης βρήκα ζάντες στις
    διαστάσεις που θέλω με τιμές από 800 μέχρι 1300 ευρώ.
    Από εκεί που νόμιζα ότι δεν θα βρω εύκολα υπάρχει και
    ποικιλία σχεδίων ...

    παραθέτω μερικά ελληνικά μαγαζιά που βρήκα, αν και μάλλον
    θα τις προμηθευτώ από Αγγλία λόγω τρελής διαφοράς τιμής ...
    (Ελλάδα 1150 - 1400, Αγγλία 500 - 800)

    18χ9.5 1192 Ευρώ

    18χ10 1280 Ευρώ

    Azev

    αν και μάλλον θα τις προμηθευτώ από εξωτερικό λόγω τρελής διαφοράς τιμής : (Ελλάδα 1150 - 1400, εξωτερικό 500 - 850)

    BK Racing 9.5 inch 370 Euro (χωρίς έξοδα αποστολής)

    Rota Wheels - Boost 10χ18 820Ευρώ με έξοδα αποστολής.
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τετ 17 Δεκ, 2008 21:33

    ektos apo tis rota oi upoloipes zantes pou epele3es einai polu varies.
    An 8es zantes apo agglia mporw na sou pw merika magazia na koita3eis
    sou para8etw merika

    http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ ... lgrp=MS002

    http://www.polleymotorsport.co.uk/polle ... wheels.asp


    http://www.sticky-slicks.co.uk/

    http://www.fluke-motorsport.co.uk/wheels-c-3.html

    http://www.racecarsdirect.com/categorie ... tyres.html

    http://www.imagewheels.co.uk/pages/wheels_cast.html

    auta gia arxh elpizw na einai mia kalh arxh gia ereuna.
    Epishs skepsou to endexomeno gia mikroterh zanta me to idio fardos opws 13ara x 10 inch
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Πέμ 18 Δεκ, 2008 11:43

    ektos apo tis rota oi upoloipes zantes pou epele3es einai polu varies.
    An 8es zantes apo agglia mporw na sou pw merika magazia na koita3eis
    sou para8etw merika
    Ευχαριστώ, και αυτά βοήθησαν και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία / βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη.
    Τα links αυτά ήταν ενδεικτικά. Δεν έχω αποφασίσει ακόμα.
    Αν δεν έρθει το president ώστε να μετρήσω τα διάφορα κομμάτια που θα χρησιμοποιήσω από αυτό δεν θα αποφασίσω τι θα αγοράσω. Κάποια από τα links σου έχουν πραγματικά ενδιαφέροντα πράγματα. Το βάρος με απασχολεί πολύ. Σε γενικές γραμμές έχω καταλάβει ότι οι racing ζάντες αυτής της διάστασης που έχουν δι ή τριπλάσια τιμή από τις normal είναι πολύ ελαφρύτερες, ίσως και μισό βάρος. Οπότε έχω ήδη αρχίσει να βάζω λεφτά στην άκρη... διότι όπως πολύ σωστά είπες είναι μια μικρή επένδυση ...
    auta gia arxh elpizw na einai mia kalh arxh gia ereuna.
    Epishs skepsou to endexomeno gia mikroterh zanta me to idio fardos opws 13ara x 10 inch
    Η μικρότερη ζάντα παρ' όλο που έχει το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους έχει κάποια μειονεκτήματα που με έκαναν να την απορρίψω.
    Στην διάσταση αυτή υπάρχουν μόνο καθαρά αγωνιστικά λάστιχα με χαμηλά προφίλ, αυτό δεν το θέλω. Αν χρησιμοποιήσω μεγάλα προφίλ το ελαστικό θα υποκαταστήσει την ανάρτηση που έχω σχεδιάσει, λόγω παραμόρφωσης, χωρίς δυνατότητα ελέγχου, γιατί η ανάρτησή μου είναι πολύ σκληρή. Η λογική της σχεδίασης είναι τέτοια. Το χειρότερο είναι ότι η δεκατριάρα σε αναγκάζει να έχεις πολύ κοντά τα ψαλίδια και να έχεις πολύ κοντό upright. Αυτά τα δυο είναι πολύ περιοριστικά ως προς την γεωμετρία της ανάρτησης, σε βαθμό που να με αποτρέπουν πλήρως από την χρήση μικρών ζαντών. Ως ένα βαθμό, που εγώ θεωρώ ότι είναι οι 18 ίντσες με πολύ χαμηλό προφίλ, όσο μεγαλύτερη ζάντα τόσο καλύτερα γιατί ελαχιστοποιούνται οι παραμορφώσεις του ελαστικού και το όχημα ελέγχεται από την ανάρτηση πολύ καλύτερα. Μεγαλύτερες ζάντες έχουν τόσο μεγάλη εξωτερική διάμετρο και βάρος που χάνουν πλέον σημαντικά σε άλλους τομείς.
    Επίσης δεν έχω βρει ελαστικό σε κάτω από 17in που να έχει δείκτη ταχύτητας Y.
  • Άβαταρ μέλους
    Psilos
    Συχνά εδώ
    Συχνά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 126
    Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2007 15:45
    Τοποθεσία: Γλυφάδα - Πεύκη

    από Psilos » Πέμ 18 Δεκ, 2008 22:02

    Η μικρότερη ζάντα παρ' όλο που έχει το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους έχει κάποια μειονεκτήματα που με έκαναν να την απορρίψω.
    Στην διάσταση αυτή υπάρχουν μόνο καθαρά αγωνιστικά λάστιχα με χαμηλά προφίλ, αυτό δεν το θέλω. Αν χρησιμοποιήσω μεγάλα προφίλ το ελαστικό θα υποκαταστήσει την ανάρτηση που έχω σχεδιάσει, λόγω παραμόρφωσης, χωρίς δυνατότητα ελέγχου, γιατί η ανάρτησή μου είναι πολύ σκληρή. Η λογική της σχεδίασης είναι τέτοια.
    Αν ρίξεις μια ματιά στα Seven clones γενικώς, θα δεις ότι παίζει πολύ το 13, ενίοτε και το 15, σαν διάμετρος. Τα λάστιχα που φοράνε είναι με υψηλό προφίλ και πολύ ισχυρό σκελετό ώστε να μην παραμορφώνονται. Φαντάσου ότι δουλεύουν στην πίστα με πιέσεις ελαστικών από 16 psi...Με τόσο ελάχιστη πίεση στα ελαστικά και επιτυγχάνουν πλευρικές επιταχύνσεις αρκετών g ...

    Αυτό συμβαίνει και σε μονοθέσια. Μικρή διάμετρος ζάντας, υψηλό προφίλ, αναρτήσεις κούτσουρα.

    Για να δεις τι εννοώ: δες εδώ

    Οπότε καλύτερα να προσανατολιστείς σε μικρές ζάντες :wink:
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Παρ 19 Δεκ, 2008 12:50

    Αν ρίξεις μια ματιά στα Seven clones γενικώς, θα δεις ότι παίζει πολύ το 13, ενίοτε και το 15, σαν διάμετρος.
    Σωστό, αλλά αυτό είναι αναγκασμένοι να το κάνουν γιατί η ανάρτηση του 7 (και όλων των κλώνων) έχει συγκεκριμένα όρια μέσα στα οποία μπορούν να κινηθούν. Το 7 και οι κλώνοι του πρέπει να μοιάζουν σαν ... 7 ! σε που με αυτή τη γεωμετρία ανάρτησης πάνω από 16" σημαίνει ότι δεν οδηγείται το αυτοκίνητο...
    Τα λάστιχα που φοράνε είναι με υψηλό προφίλ και πολύ ισχυρό σκελετό ώστε να μην παραμορφώνονται. Φαντάσου ότι δουλεύουν στην πίστα με πιέσεις ελαστικών από 16 psi...Με τόσο ελάχιστη πίεση στα ελαστικά και επιτυγχάνουν πλευρικές επιταχύνσεις αρκετών g ...
    Ναι για 7 έτσι είναι, αλλά όχι ότι δεν παραμορφώνεται το ελαστικό. Ακόμα και στην φωτογραφία που έχεις ως υπογραφή (από την οποία έβγαλα πολλά χρήσιμα συμπεράσματα :D ) είναι προφανές ότι τα λάστιχα έχουν παραμορφωθεί και "χάνεις χρόνο". Παρεμπιπτόντως το roll angle σε αυτή τη φωτογραφία είναι από 5,25 έως 6,15 μοίρες και το μπροστινό σου λάστιχο έχει περίπου 2 μοίρες θετικό camber (άρα και περίπου 25% μικρότερο effective contact patch χωρίς την παραμόρφωση του ελαστικού) Αυτή η συνθήκη είναι κάτι που θέλω να αποφύγω παντελώς με την δική μου σχεδίαση και ο μόνος τρόπος που βρήκα είναι πολύ μεγάλη απόσταση ανάμεσα στο πάνω και το κάτω ψαλίδι και όσο μεγαλύτερο κάτω ψαλίδι γίνεται. Αυτά σε συνδυασμό με μεγάλο λόγο μοχλού push rod προς αμορτισέρ εξασφαλίζουν ελάχιστες κλίσεις σε μοίρες αλλά αρκετή γραμμική μετακίνηση για να υπάρχει ένα ίχνος ανάρτησης. Η minimum απόσταση μεταξύ πάνω και κάτω ball joint είναι περίπου 35cm για να πετύχω την γεωμετρία που θέλω. (στην σχεδίασή μου αυτή τη στιγμή είναι 37.5 cm) όπως καταλαβαίνεις όταν η δεκατριάρα έχει εξωτερική διάμετρο
    περίπου 33cm και η δεκαπεντάρα 38 απλώς δεν γίνεται αυτό που θέλω.
    ρα (για να υπάρχει και ένας λογικός χώρος) συζητάμε 17 τουλάχιστον. Σε όλες της 17αρες και 18αρες διαστάσεις την μικρότερη εξωτερική διάμετρο την έχει το 285/30/18 (για τα λάστιχα που έχω επιλέξει, τα R888) και με αυτή τη διάσταση διατηρείται σε λογικά πλαίσια η τελική ταχύτητα του οχήματος (άρα και οι επιταχύνσεις του, δηλαδή περιορισμένο spin των τροχών στις εκκινήσεις και ταυτόχρονα αρκετά καλή επιτάχυνση) με το κιβώτιο και το διαφορικό που έχω επιλέξει. Θεωρητικά θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω και το 215/45/17 ή τα 205 - 235 - 245 /40/17 αλλά με τα 55+ kgm ροπής του κινητήρα θα σπινάριζα μέχρι και την τρίτη ενώ τώρα επλίζω η δευτέρα να κάθεται ... ήσυχη. Είναι πολλά τα άλογα Psile .... :shock:

    Επίσης πλευρικές επιταχύνσεις αρκετών g είναι μάλλον υπερβολή έτσι ?
    Για ένα αυτοκίνητο βάρους 650 κιλών και με την κλίση που έχεις στην φωτογραφία, θεωρώντας 50-50 κατανομή και με σχετικά σκληρά ελατήρια και αντιστρεπτική τα g σου βγαίνουν γύρω στο 1 - 1.1 (φυσικά ο υπολογισμός είναι απλά προσεγγιστικός γιατί δεν ξέρω το βάρος και την γεωμετρία της ανάρτησής σου, μήπως ενδιαφέρεσαι να βοηθήσεις ????:mrgreen: :mrgreen: )
    Αυτό συμβαίνει και σε μονοθέσια. Μικρή διάμετρος ζάντας, υψηλό προφίλ, αναρτήσεις κούτσουρα.

    Για να δεις τι εννοώ: δες εδώ
    Στα μονοθέσια που αναφέρεις (F1 και όλοι οι προπομποί τους : F3, GP2 κλπ) δεν υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν κάτι μεγαλύτερο λόγω κανονισμών. Μάλιστα η FIA μείωσε σε 15inch τις ζάντες για να ρίξει την ταχύτητα ! Σε άλλους χώρους που δεν υπάρχει περιορισμός (ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω) χρησιμοποιούν πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις. Κοίτα εδώ :

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Audi_R10_2007.jpg

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cd13-0601g.gif

    http://rides.webshots.com/photo/2114987 ... 3322wtxUry

    http://www.topspeed.com/cars/opel/2003- ... 26761.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:SEAT_ ... t-side.jpg

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Subar ... o_2005.jpg
    Οπότε καλύτερα να προσανατολιστείς σε μικρές ζάντες :wink:


    :D :D :D :D Δεν νομίζω ... Εκτός αν κάποιος αποδείξει με πραγματικά στοιχεία ότι θα στρίβει πιο γρήγορα με τις μικρές. Το ότι το κάνουν όλοι οι άλλοι δεν σημαίνει τίποτα.

    "We only have one future, and it will be made of our dreams, if we have the courage to challenge convention." Soichiro Honda
  • Άβαταρ μέλους
    Psilos
    Συχνά εδώ
    Συχνά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 126
    Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2007 15:45
    Τοποθεσία: Γλυφάδα - Πεύκη

    από Psilos » Παρ 19 Δεκ, 2008 22:00

    Επίσης πλευρικές επιταχύνσεις αρκετών g είναι μάλλον υπερβολή έτσι ?
    Για ένα αυτοκίνητο βάρους 650 κιλών και με την κλίση που έχεις στην φωτογραφία, θεωρώντας 50-50 κατανομή και με σχετικά σκληρά ελατήρια και αντιστρεπτική τα g σου βγαίνουν γύρω στο 1 - 1.1 (φυσικά ο υπολογισμός είναι απλά προσεγγιστικός γιατί δεν ξέρω το βάρος και την γεωμετρία της ανάρτησής σου, μήπως ενδιαφέρεσαι να βοηθήσεις ????:mrgreen: :mrgreen: )
    Τι να πω, σε θεωρητικές γνώσεις μάλλον δεν μπορώ να σε κοντράρω, δεν ξέρω ούτε το 1/10 από αυτά που ξέρεις :!: :!: :!:

    Στην πράξη όμως αυτό το πράγμα που ΔΕΝ έχει αντιστρεπτική, ούτε καλορυθμισμένη ανάρτηση και ούτε είχε σωστό camber τότε, είχε δείξει 2,37g μέσω προγράμματος chronogps...Σε αυτή την άθλια γλυστερή πίστα...

    Πάω πάσο. Κάνε παιχνίδι :D

    Και στο τέλος τα βλέπω :lol:

    [στο κλίμα των ημερών... :wink: ]
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Κυρ 21 Δεκ, 2008 21:43


    Τι να πω, σε θεωρητικές γνώσεις μάλλον δεν μπορώ να σε κοντράρω, δεν ξέρω ούτε το 1/10 από αυτά που ξέρεις :!: :!: :!:
    μπα .... μη νομίζεις απλώς διαβάζω βιβλία και εφαρμόζω τύπους. Όπως είπα είμαι πρακτικά άσχετος ... :shock:
    λλωστε δεν πρόκειται περί κόντρας ... :D
    Στην πράξη όμως αυτό το πράγμα που ΔΕΝ έχει αντιστρεπτική, ούτε καλορυθμισμένη ανάρτηση και ούτε είχε σωστό camber τότε, είχε δείξει 2,37g μέσω προγράμματος chronogps...Σε αυτή την άθλια γλυστερή πίστα...
    Χωρίς αντιστρεπτική (για ατό προφανώς τόση κλίση) ... Χωρίς ρυθμισμένη ανάρτηση ... Λάθος camber ...
    2.37g ! Μου δίνεις ελπίδες !!!!! Εγώ στόχευα για 1.5 με κρυφό όνειρο τα 2 !
    Προφανώς ο υπολογισμός μου όπως είπα είναι τελείως λάθος αφού δεν ξέρω τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σου. Ήταν απλώς ένα educated guess σύμφωνα με τας γραφάς . Επίσης δεν γνωρίζω το συγκεκριμένο πρόγραμμα που αναφέρεις. Τι ακριβώς και πώς μετράει ? Είναι peak & hold ή καταγράφει συνεχώς τις επιταχύνσεις ?
    Πάω πάσο. Κάνε παιχνίδι :D
    Όχι, όχι πάσο ! Χαλάει το πόκερ ! (ειδικά όταν παίζεις με φασόλια !)

    Φυσικά και θα κάνω παιχνίδι !
    Θα πάρει χρόνια αλλά θα παίξει...
    Και στο τέλος τα βλέπω :lol:

    [στο κλίμα των ημερών... :wink: ]
    Για αυτό τα γράφω ! Για να τα βλέπετε και να μιλάτε.
    [όλα μέσα ! :shock: χωρίς πλάκα .... είναι πολλά τα λεφτααααααά ..... που θα κάψω ... :cry: ]

    :D :D :D :D
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Πέμ 22 Ιαν, 2009 15:56

    Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους.

    Σήμερα μετά από άπειρες καθυστερήσεις και αφού απέδειξα ότι δεν είμαι τρομοκράτης και δεν ξεπλένω μαύρο χρήμα έφτασαν τα χρήματα στην Japan για τον πρόεδρο.
    Το αυτοκίνητο θα φορτωθεί τις επόμενες μέρες και θα έρθει στην χώρα μας περίπου 1 μήνα αργότερα.
    Ενδεικτικά να αναφέρω ότι από 1-1-2009 όποιος θέλει να κάνει οποιαδήποτε μεταφορά χρημάτων σε χώρα εκτός ΕΕ πρέπει να καταθέσει αποδεικτικά για το ΑΦΜ, το εισόδημά του και που μένει.
    Το σύστημα είναι εντελώς ΗΛΙΘΙΟ και πραγματικά με έκανε για άλλη μια φορά να αναρωτιέμαι για τα μυαλά που κουβαλάνε αυτοί που διοικούν αυτή την έρημη χώρα... (ανεξαρτήτως κομμάτων και πολιτικών, όλοι ίδιοι είναι)

    Το ότι έχω εταιρικό λογαριασμό στην τράπεζα εδώ και 10 χρόνια, το ότι έχουν υποθήκες στο όνομα μου και όλα τα υπόλοιπα δεν μετράνε. Και ερωτώ αν εγώ έχω αλλάξει ΑΦΜ (γίνεται) από τότε που βγήκε το χαρτί που με πιστοποιεί που θα το ξέρουν ή πως θα το μάθουν αυτοί ? Που ξέρουν ότι στους 2 μήνες που μεσολάβησαν από την έκδοση του λογαριασμού που πιστοποιεί την διεύθυνσή μου εγώ δεν μετακόμισα αλλού ?
    Οι ίδιοι οι υπάλληλοι της τράπεζας δεν τηρούσαν την νομοθεσία τις πρώτες μέρες γιατί την θεωρούσαν εντελώς άχρηστη και χρονοβόρα, μέχρι που η συγκεκριμένη τράπεζα έφαγε πρόστιμο από την Τράπεζα της Ελλάδος ...

    Ας περάσουμε σε ζητήματα που έχουν πολύ περισσότερο ενδιαφέρον.

    Έκανα διάφορα πειράματα με την ηλεκτροσυγκόλληση μου, υπενθυμίζω πρόκειται για την 170Α του Praktiker, και σας παραθέτω τα αποτελέσματα :

    Με σύρμα 0.8 η μηχανή δουλεύει άψογα και παράγει εκπληκτικές κολλήσεις. Έκανα τεστ σε αρκετές και απλώς δεν κατάφερα να τις κόψω με τίποτα. Η καλύτερη κόλληση με την συγκεκριμένη μηχανή γίνεται με Corgon (82% Argon - 18% CO2) με τον διακόπτη του βολτάζ στην θέση 3 και τον διακόπτη της ταχύτητας στην θέση 6.5. Με λαμαρίνα ή σωλήνα (κυκλική ή τετράγωνη) 2 χιλ η εισχώρηση με ένα ενδιάμεσο κενό περίπου 0.75 χιλιοστά είναι 100%, με 0.50 είναι περίπου 70%, με 0.25 είναι περίπου 60% και χωρίς διάκενο είναι 50%. (Προφανώς όσο μεγαλύτερο penetration τόσο καλύτερα, όμως όταν αφήνεις κενό είναι πολύ πιο δύσκολο να κάνεις αεροστεγή την κόλληση. Αυτό έχει την σημασία του καθώς θεωρείται ότι με αεροστεγείς κολλήσεις οι σωλήνες σκουριάζουν ελάχιστα ή καθόλου από μέσα. Αυτό δεν το γνωρίζω προσωπικά, απλώς μου το ανέφερε σιδεράς. Μπορεί να εχεί δίκιο μπορεί και όχι ...)
    Με σκέτο CO2 που δοκίμασα, το penetration είναι καλύτερο αλλά τα σίδερα ζεσταίνονται πάρα πολύ, κάτι που με κάνει πολύ επιφυλακτικό γιατί επηρεάζεται αρνητικά πολύ μεγάλη περιοχή γύρω από την κόλληση.

    Με 0.6 σύρμα τα πράγματα είναι χειρότερα. Με Corgon γίνεται κουραστική η δουλειά. Πρέπει να δουλεύει κανείς με μεγάλες ταχύτητες σύρματος, όπου είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις λάθος / άσχημη / αδύνατη κόλληση.
    Με CO2 απλώς δεν δουλεύεται. Είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς τις σωστές ρυθμίσεις. Το μόνο που κατάφερα ήταν να ρυθμίσω για gobular transfer αλλά έτσι μπορείς να κολλήσεις αξιόπιστα μόνο οριζόντια. Προσπάθησα να κολλήσω και κάθετα αλλά όπως ήταν αναμενόμενο δεν κατάφερα με τίποτα.

    Συμπέρασμα : με την συγκεκριμένη μηχανή 0.8 + Corgon και καθαρίσαμε. (φαντάζομαι ότι και το 75%Ar - 25%CO2 θα είναι εξίσου καλό)

    Σκοπεύω να κατασκευάσω ένα γερανάκι για να σηκώνω πράγματα (μηχανές σασμάν κλπ). Θα παραθέσω σύντομα τα σχέδια εδώ. Για την συγκεκριμένη εργασία θα φροντίσω να κόψω σε γωνία 45 μοιρών τα χείλη από τις σωλήνες ώστε να επιτύχω maximum penetration αλλά να μπορώ να κάνω και αεροστεγή κόλληση. Πειραματικά το έκανα ήδη και δούλεψε σε κάποιες κολλήσεις. Τώρα ήρθε η ώρα να εφαρμοστεί σε project.
  • Άβαταρ μέλους
    grigoros_serres
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος
    Δημοσιεύσεις: 7
    Εγγραφή: Παρ 21 Νοέμ, 2008 12:03
    Τοποθεσία: serres

    από grigoros_serres » Παρ 23 Ιαν, 2009 08:20

    kalimera kai kali xronia se olous!
    mia kai aneferes gia tis sugolliseis tha sou paratheso liga apo auta pou ksero (pou einai liga kai auta)
    otan kollas omoia paxi p.x. 2 mm gia na exeis diisdisi tis kollisis se olo to bathos tha prepei na kaneis diamorfosi sta akra ton temaxion pou suggoleis diladi se ola ta akra tha dimiourgiseis me ton troxo ena faltso kai tha arxiseis na kollas ekei mesa ayto gia metopikes sugkoliseis, oso goa tis goniakes einai eukoloteres afou sugkoleis stis akmes ton gonion.
    Simeiosi: epidi me ti sugkolisi tupou MIG (auti pou xrisimopoieis) einai polu eukolotero na emfanistoun poroi kalo tha itan kata tis dokimes sou na kobeis ti sugkolisi stio mesi etsi oste na mporeis na deis to esoteriko tis kai na elegkseis gia porous (pou simeinei oti prepei na allakseis ruthmiseis taxutita kinisis xeriou) i gia skouries (pou simainei oti prepei na auksiseis tin paroxi aeriou to opoio tin apothei)
  • Άβαταρ μέλους
    JohnL
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 246
    Εγγραφή: Τρί 25 Νοέμ, 2008 12:33

    από JohnL » Παρ 23 Ιαν, 2009 12:07

    kalimera kai kali xronia se olous!
    mia kai aneferes gia tis sugolliseis tha sou paratheso liga apo auta pou ksero (pou einai liga kai auta)
    otan kollas omoia paxi p.x. 2 mm gia na exeis diisdisi tis kollisis se olo to bathos tha prepei na kaneis diamorfosi sta akra ton temaxion pou suggoleis diladi se ola ta akra tha dimiourgiseis me ton troxo ena faltso kai tha arxiseis na kollas ekei mesa ayto gia metopikes sugkoliseis, oso goa tis goniakes einai eukoloteres afou sugkoleis stis akmes ton gonion.
    Simeiosi: epidi me ti sugkolisi tupou MIG (auti pou xrisimopoieis) einai polu eukolotero na emfanistoun poroi kalo tha itan kata tis dokimes sou na kobeis ti sugkolisi stio mesi etsi oste na mporeis na deis to esoteriko tis kai na elegkseis gia porous (pou simeinei oti prepei na allakseis ruthmiseis taxutita kinisis xeriou) i gia skouries (pou simainei oti prepei na auksiseis tin paroxi aeriou to opoio tin apothei)
    Καλημέρα αγαπητέ Γρήγορε.

    Ευχαριστώ για το input. Όπως έγραψα και στο προηγούμενο post μου το έχω κάνει ήδη σαν τεστ αυτό και στα projects που θα κάνω από εδώ και πέρα θα το εφαρμόζω παρ' όλο που είναι πολύ χρονοβόρο ως προετοιμασία.
    Από πόρους δεν είχα προβλήματα, μόνο ελάχιστη επιφανειακή σκουριά και αυτό όχι λόγω αερίου, αλλά γιατί τεμπέλιασα και δεν καθάρισα καλά τα σίδερα. Τις κολλήσεις τις έκοψα, για να δω τα αποτελέσματα, με πριόνι (σέγα), και κάθετα στην κόλληση και κατά μήκος. Δεν χρησιμοποίησα τροχό γιατί αλλοιώνει το μέταλλο και σκεπάζει όλες τις μικρές έως μέτριες ατέλειες. Όπως είπα τα αποτελέσματα ήταν καλά (καλύτερα απ' ότι περίμενα) και οι κολλήσεις μου αντέχουν σε κάθε είδος χτύπημα / τράβηγμα / λύγισμα που τους εφάρμοσα.

    Side note : Το President αναμένει καράβι για φόρτωμα μέσα στο container του. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα λογικά θα φορτωθεί, καθότι έχουμε εβδομαδιαία επικοινωνία container ship με Japan ...

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες