Καλησπέρα σε ολους και απο μενα.
Αν και εχω πολυ καιρο να γραψω , παρακολουθω κατα διαστηματα το φορουμ.
Συγχαρητηρια σε ολους σας καταρχην για την προοδο που σημειωνετε και ελπιζω σε λιγο να κυκλοφορειτε ολοι στους δρομους με τα καμαρια σας.
Θα ηθελα να παρέμβω λιγο(με καλες προθεσεις παντα..) στην συζητηση περι ελαστικων και μεταφορας βαρους.
Απότι διαβαζω νομιζω πως υπαρχει μια συγχιση σχετικα με τον τροπο δημιουργιας προσφυσης μεσω του ελαστικου. Η γωνια ολισθησης (slip angle) ουδεμια σχεση εχει με την ολισθηση του ελαστικου στον δρομο αλλα ειναι απλως η σχετικη παραμορφωση του ελαστικου , δηλαδη η γωνια μεταξυ του τμηματος του πελματος που ακουμπαει στον δρομο- σχετικα με την κατευθυνση που δειχνει ο τροχος.
Αυτη η γωνια ειναι απαραιτητη για να στριψει το αυτοκινητο και το ποσο μεγαλη η μικρη ειναι η τιμη της εξαρταται απο το αν κινουμαστε με μικρες ταχυτητες η στα ορια της προσφυσης.
επισης καθε ελαστικο έχει τις χαρακτηριστικες καμπυλες του απο οπου καθοριζονται και τα ορια της γωνιας μεσα στα οποια πρεπει να κινουμαστε και το κατα ποσο το αυτοκινητο μας θα ειναι υποστροφικο η υπερστροφικο.
Η καμπυλες που φαινονται στα διαγραμματα της ΤΟΥΟ δεν εχουν την ολοκληρωμενη μορφη μιας πραγματικης καμπυλης ελαστικου αφου θα επρεπε να παρουσιαζουν ενα μεγιστο και να ελλατωνεται η δυναμη επειτα απο αυτη τη γωνια ολισθησης. Αυτο το σημειο ειναι και το σημειο οπου χανεται η προσφυση ,αφου πλεον δεν ειναι αρκετη η ελκτικη προσφυση ωστε να διατηρησει την απαιτουμενη πλευρικη επιταχυνση.
Για να μην παρεξηγηθω, δεν κανω τον εξυπνο εδω απλα παω να προλαβω καποια λαθη πριν γινουν αφου βλεπω πως γινονται καποιες θεωρησεις πανω σε λαθος βασεις.
Για παραδειγμα η θεωρηση πως θα χρησιμοποιηθει η γραμικη περιοχη ΜΟΝΟ, ειναι λανθασμενη, αφου παντοτε θα υπερβουμε το οριο της γραμμικης περιοχης οδηγωντας γρηγορα. Το ζητουμενο ειναι να ρυθμισουμε το στησιμο του αυτοκινητου ωστε τα ελαστικα να εχουν οσο το δυνατον ποιο ομοιομορφα κατανεμημενα τα φορτια του αυτοκινητου. ΠΑΝΤΑ 4 λαστοιχα με ομοιομορφα κατανεμημενο το βαρος του αυτοκινητου θα παραγουν περισσοτερη πλευρικη δυναμη απο οτι ολοι οι αλλοι συνδιασμοι, φορτιων στα ελαστικα, που μπορουν να γινουν. αφου ισα φορτια υπο ολες τις συνθηκες δεν ειναι εφικτο να εχουμε, προσπαθουμε για το καλυτερο δυνατο.
Αυτο Απορρεει απο τις βασικες καμπύλες των ελαστικων και συγκεκριμενα απο τον ρυθμο αυξησης της πλευρικης δυναμης - με το καθετο φορτιο, ο οποιος ρυθμός αυξάνει μεν αλλα με πτωτικό ρυθμό!!
Επίσης το μεταφερόμενο βάρος ελέγχεται μόνο απο το μετατροχιο και το υψος του κεντρου βάρους,για δεδομενη στροφη -ταχυτητα κλπ, και το μονο που μας μενει είναι να το μοιράσουμε μεταξύ μπροστινων και πισω τροχών. αυτο γινεται μεσω μιας αντιστρεπτικης και σκοπο έχει να κατανεμει ετσι τα φορτια ωστε να ισομοιραζονται κατα το δυνατον-η τελοσπαντων να φορτιζει τον αξονα που θελουμε να χανει πρωτος την προσφυση με φορτιο τετοιο ωστε η γωνια ολισθησης του αξονα αυτου να ειναι ελαφρως μεγαλυτερη σε σχεση με τον αλλο αξονα.....
Σε γενικες γραμμες καπως ετσι πανε τα πραγματα και περιμένω τις αντιδρασεις σας πανω σε αυτα που ειπα( ειτε εδω ειτε να μεταφερθουμε σε αλλο τοπικ) ωστε να βγει μια ακρη και να λυθουν οι οποιες αποριες εχουμε ολοι μας.
(PS. Επισης εχω μια ερωτηση σχετικα με τον υπολογισμο της δυναμης των ελατηριων. Για ποιον λογο να αλλαζει η τιμη τους αλλαζοντας το μετατροχιο? αν ειναι απλα λογω μοχλισμου τοτε ενταξει, αλλα αν ειναι λογω πλευρικων φορτιων, αυτα καλο ειναι να τα παραλαμβανει η αντιστρεπτικη.(αν και θα επρεπε να μειωνονται για μεγαλυτερο μετατροχιο))