Σύνθετα υλικά
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    Σύνθετα υλικά

    από Echidna » Κυρ 14 Σεπ, 2008 16:18

    ΣΥΝΘΕΤΑ ΥΛΙΚΑ Τα σύνθετα υλικά είναι μια σχετικά καινούργια κατηγορία μηχανολογικών υλικών. Δεν βρίσκονται αυτούσια στη φύση όπως π.χ. τα μεταλλικά υλικά, αλλά αποτελούνται από δύο ή περισσότερα υλικά με διαφορετικές μηχανικές ιδιότητες. Αυτά τα υλικά συνδυάζονται μεταξύ τους και το τελικό προϊόν έχει ιδιότητες βελτιωμένες σχετικά με τα επιμέρους υλικά που το αποτελούν.
    Αποτελούνται από τη μήτρα και την ενίσχυση. Η μήτρα -η οποία στην περίπτωση που εξετάζουμε είναι η ρητίνη- αποτελεί το υλικό που εγκλείει το ενισχυτικό υλικό. To ενισχυτικό υλικό στην περίπτωσή μας είναι υαλονήματα (είτε σε μορφή CSM-chopped strand mat, είτε σε μορφή υφάσματος), ύφασμα αραμιδίου (kevlar) ή ύφασμα ανθρακονημάτων (carbon) που είναι και τα πιο διαδεδομένα. Με το συνδυασμό μήτρας και ενίσχυσης, επιτυγχάνονται ισχυροί δεσμοί μεταξύ των επιφανειών επαφής τους και το αποτέλεσμα είναι ένα υλικό με πολύ καλές μηχανικές ιδιότητες.

    ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΟ ΣΩΜΑ Υπάρχουν 3 είδη ενισχυτικών υλικών ή εγκλεισμάτων, όπως αποκαλούνται. Αυτά που βρίσκονται σε μορφή κόκκων, ινών και στρωμάτων. Εμάς μας ενδιαφέρουν εκείνα που είναι σε μορφή ινών.

    Τα είδη των ινών είναι τα ακόλουθα:

    α) E-Glass
    1493992962_twill2x2-04wm.jpg
    Οι ίνες γυαλιού κατασκευάζονται με την τήξη κόκκων γυαλιού και αφού το υλικό αυτό περαστεί μέσα από πολυάριθμες μικροσκοπικές οπές στις οποίες το υλικό ψύχεται και τελικά παίρνει την τελική μορφή των ινών. Αυτές οι ίνες λεπτύνονται περαιτέρω αφότου δεχτούν εφελκυστικές τάσεις την ώρα που οδηγούνται σε κυκλικές κουλούρες.
    Οι μεμονωμένες ίνες γυαλιού έχουν 2-3 φορές μεγαλύτερη αντοχή από το ατσάλι. Αφότου όμως αυτές οι ίνες πλεχθούν σε ένα ύφασμα, χάνουν μέρος από την αρχική τους αντοχή λόγω της ιδιόμορφης τοποθέτησής τους μέσα στο ύφασμα.

    Πλεονεκτήματα:
    1) Χαμηλό κόστος
    2) Υψηλή αντοχή σε εφελκυσμό
    3) Υψηλή αντίσταση σε χημικές "επιθέσεις"
    4) Πολύ καλές μονωτικές ιδιότητες

    Μειονεκτήματα:
    1) Σχετικά χαμηλό μέτρο ελαστικότητας σε εφελκυσμό
    2) Υψηλή πυκνότητα
    3) Ευαισθησία στη χάραξη
    4) Υψηλές τιμές σκληρότητας

    Το αρνητικό των ινών γυαλιού σε σχέση με το ατσάλι είναι η χαμηλή τους ακαμψία. Αν και αντέχουν μεγάλες δυνάμεις μέχρι να σπάσουν, οι δυνάμεις αυτές τους προκαλούν σχετικά μεγάλες παραμορφώσεις.


    β) Carbon

    1493907822_carbonweave.jpg
    Η ίνα άνθρακα παράγεται από το πολυακρυλονιτρίλιο (PAN) το οποίο ύστερα από ειδική κατεργασία (spinning-stretching) για συγκεκριμένο χρόνο και σε συγκεκριμένη θερμοκρασία παίρνει τη μορφή κλωστής η οποία ύστερα από θέρμανση στους 1000-2000 παράγεται η καρβονική ίνα. Ανάλογα με τον τύπο της τελευταίας διαδικασίας το τελικό προιόν θα διαφέρει στις μηχανικές ιδιότητες. Έτσι μπορούμε να παράγουμε υψηλής αντοχής (HS-high strenth carbon fiber), αλλά σχετικά χαμηλής ακαμψίας, ίνα, ή υψηλής ακαμψίας αλλά σχετικά χαμηλής αντοχής ίνα (ΗΜ-high modulus carbon fiber).

    Πλεονεκτήματα:
    1) Εξαιρετικά υψηλή σχετική αντοχή σε εφελκυσμό (για δεδομένο βάρος)
    2) Υψηλό σχετικό μέτρο ελαστικότητας (για δεδομένο βάρος)
    3) Πολύ χαμηλό δείκτη γραμμικής θερμικής παραμόρφωσης
    4) Υψηλή αντοχή σε κόπωση
    5) Υψηλή θερμική αγωγιμότητα ( υψηλότερη ακόμη και από εκείνη του χαλκού!! )

    Μειονεκτήματα
    1) Χαμηλή αντοχή σε χτυπήματα (impact resistance), γι'αυτό και όταν τρακάρει ένα μονοθέσιο της F1, το ανθρακόνημα γίνεται χίλια κομμάτια.
    2) Υψηλή ηλεκτρική αγωγιμότητα.

    Ακόμη κι όταν οι ίνες άνθρακα βρίσκονται εντός της σχετικά αδύναμης μήτρας (ρητίνης), το τελικό προιόν έχει υψηλότερη αντοχή από το ατσάλι και μόνο ελαφρώς χαμηλότερη ακαμψία, όταν συγκρίνονται με βάση τον όγκο τους. Όταν δε συγκριθούν με βάση το βάρος η διαφορά υπέρ του ανθρακονήματος είναι τεράστια!

    β) Aramid (kevlar)
    1493907812_chopped_strand_mat.jpg
    Το kevlar είναι αρωματικές ενώσεις πολυαμιδίου και οι ίνες του προσφέρουν την υψηλότερη σχετική αντοχή σε εφελκυσμό από όλες τις ίνες. Χρησιμοποιείται στα αλεξίσφαιρα γιλέκα!

    Πλεονεκτήματα:
    1) Χαμηλή πυκνότητα
    2) Υψηλή σχετικέ αντοχή σε εφελκυσμό για δεδομένο βάρος
    3) Υψηλή αντοχή σε χτυπήματα (impact resistance)
    4) Ολκιμότητα - το τελικό προιόν από kevlar όταν συγκρούεται έχει τις ιδιότητες μετάλλου και δεν κομματιάζεται όπως το carbon.

    Μειονεκτήματα:
    1) Χαμηλή αντοχή σε θλίψη
    2) Δυσκολία στην κοπή των ινών.


    ΥΦΑΝΣΗ ΙΝΩΝ

    Υπάρχει μεγάλη ποικιλία διαφορετικών υφάνσεων για όλες τα είδη των ινών. Διαφοροποιείται ο αριθμός των ινών σε κάθε δέσμη, πόσος ελεύθερος χώρος υπάρχει μεταξύ δεσμών, ο τρόπος ύφανσης μεταξύ των δεσμών και διάφοροι άλλοι παράγοντες.

    Μερικά υφάσματα έχουν τις ίνες να διατρέχουν το ύφασμα κατά μόνο μία διεύθυνση. Αυτά τα υφάσματα ονομάζονται unidirectional και διατηρούν τα μηχανικά τους χαρακτηριστικά μόνο κατά τη διεύθυνση των ινών.
    Το θετικό των unidirectional είναι ότι οι ίνες μπορούν να τοποθετηθούν πολύ κοντά μεταξύ τους, ελαχιστοποιώντας την ποσότητα της ρητίνης που θα χρειαστεί. Μπορεί να επιτευχθεί πάνω από 75% ινών κατά βάρος σε ένα αντικείμενο! Τα προϊόντα που παράγονται με uni υφάσματα έχουν τη μέγιστη αντοχή και ακαμψία, όμως μπορούν να δεχτούν δυνάμεις μόνο κατά μία διεύθυνση.
    1493907803_00007624.jpg
    Το ύφασμα "plain weave" χαρακτηρίζεται από το ότι μία δέσμη περνά κάτω από μία κάθετή της δέσμη κ.ο.κ. Πρόκειται για απλή και φθηνή ύφανση, όμως λόγω του ότι οι δέσμες παίρνουν μεγάλες γωνίες στο ύφασμα, οι ίνες παρουσιάζουν προβλήματα λυγισμού.

    Εικόνα

    Πιο συνηθισμένη είναι η "twill weave" ή αλλιώς 2x2.
    Εδώ η γωνίες των δεσμών είναι σημαντικά μειωμένες και έχουμε 2 δέσμες πάνω, δύο δέσμες κάτω.

    Από κει και πέρα υπάρχουν οι satin υφάνσεις που είναι πιο πολύπλοκες όπως φαίνεται και στην παραπάνω εικόνα.

    Όσον αφορά το fiberglass και μόνο, υπάρχει η παλιά κλασική "χύμα" εκδοχή η οποία ονομάζεται chopped strand mat (CSM) η οποία παρουσιάζει κατώτερες μηχανικές ιδιότητες, όμως το κόστος του είναι πολύ χαμηλό. Οι χύμα ίνες συγκρατούνται με μια ειδική χημική ένωση η οποία διασπάται όταν ενωθεί με τη ρητίνη.
    Το συνημμένο 1493907812_chopped_strand_mat.jpg δεν είναι πλέον διαθέσιμο
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Κυρ 14 Σεπ, 2008 17:00


    ΜΗΤΡΑ (ΡΗΤΙΝΕΣ)


    Ο ρόλος της μήτρας σε ένα σύνθετο υλικό είναι
    1) Να διατηρήσει τις ίνες στη θέση τους

    2) Να μεταφέρει τις τάσεις από ίνα σε ίνα
    3) Να προστατεύσει τις ίνες από τις περιβαλλοντικές συνθήκες (χημικά, υγρασία, κτλ)
    4) Να προστατεύσει τις ίνες από μηχανική υποβάθμιση, λόγω εξωτερικής φθοράς.

    Από όλες τις κατηγορίες μητρών, εμάς μας ενδιαφέρουν οι πολυμερικές θερμοσκληρυνόμενες (thermoset) ρητίνες. Οι πιο διαδεδομένες είναι οι πολυεστερικές και οι εποξικές.


    ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΙΚΕΣ ΡΗΤΙΝΕΣ

    Οι πολυεστερική ήταν η πρώτη ρητίνη που μπορούσε να "ψηθεί" σε θερμοκρασίες δωματίου, καθιστώντας τη διαδικασία παρασκευής σύνθετων υλικών πολύ πιο απλή, εύκολη και φθηνή.

    Πλεονεκτήματα:
    1) Λιγότερο από μισή τιμή σε σχέση με τις εποξικές
    2) Εύκολες στη χρήση, υγραίνουν το ύφασμα ευκολότερα, λόγω χαμηλότερου ιξώδους
    3) Ο χρόνος "ψησίματος" της πολυεστερικής ρητίνης μπορεί να ρυθμιστεί μεταβάλλοντας το ποσοστό του καταλύτη στο σύστημα.
    4) Λιγότερο τοξικές από τις εποξικές.

    Μειονεκτήματα:
    1) Το τελικό προιόν έχει κατώτερες μηχανικές ιδιότητες σε σχέση με ένα αντίστοιχο όπου χρησιμοποιείται εποξική ρητίνη.
    2) Η πολυστερική κατά το ψήσιμό της συρρικνώνεται πολύ περισσότερο (7%) από την εποξική με κίνδυνο στην ακριβή μορφή του τελικού προϊόντος.
    3) Η πολυεστερική είναι ασύμβατη με cabron και kevlar
    4) σχημη μυρωδιά.


    ΕΠΟΞΙΚΕΣ ΡΗΤΙΝΕΣ

    Πλεονεκτήματα:
    1) Το τελικό προιόν έχει ανώτερες μηχανικές ιδιότητες σε σχέση με ένα αντίστοιχο όπου χρησιμοποιείται πολυεστερική ρητίνη.
    2) Η εποξική ρητίνη συρρικνώνεται 40%-50% λιγότερο σε σχέση με την πολυεστερική, οδηγώντας σε ακριβέστερα ομοιώματα.
    3) Είναι συμβατές με carbon και kevlar.

    Μειονεκτήματα:
    1) Υψηλό κόστος
    2) Δυσκολότερες στη χρήση καθώς έχουμε υψηλότερο ιξώδες και είναι δύσκολες στην εφαρμογή τους πάνω στο ύφασμα, αλλά είναι και δυσκολότερη η μίξη της με τον σκληρυντή.
    3) Σε αντίθεση με τις πολυεστερικές όπου τα αντιδρώντας της χημικής ένωσης υπάρχουν ήδη και απλά ο καταλύτης επιταχύνει τη διαδικασία, στην περίπτωση της εποξικής ρητίνης αυτά που αναμιγνύουμε, η ρητίνη και ο σκληρυντής είναι τα ίδια τα αντιδρώντα της αντίδρασης, με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητη η ακριβής μίξη τους κατά βάρος. Εάν δεν αναμιχθούν σωστά, τότε κάποιο από τα δύο αντιδρώντα θα βρίσκεται σε περίσσεια και το τελικό προϊόν θα έχει κατώτερες από τις αναμενόμενες μηχανικές ιδιότητες.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Κυρ 14 Σεπ, 2008 17:34

    GEL COAT Το "gelcoat" δεν είναι τίποτα διαφορετικό από πολυεστερική ή εποξική ρητίνη με ορισμένα έξτρα χημικά πρόσθετα. Είναι πολύ πιο πηκτό από μια απλή ρητίνη με την προσθήκη μιας θιξοτροπικής ουσίας και είναι το υλικό εκείνο που θα δώσει την τελική επιφάνεια αλλά και το χρώμα στο προϊόν.
    Εφαρμόζεται πάνω στην επιφάνεια του καλουπιού αφότου αυτό περαστεί με κερί και PVA (αν χρησιμοποιηθεί). Η εφαρμογή του γίνεται είτε με πινέλο, είτε με ειδικό πιστόλι αέρα.
    Βοηθά στο να δοθεί μια τέλεια επιφάνεια στο προϊόν αφού σχηματίζει μια σκληρή κρούστα η οποία εμποδίζει το ύφασμα να αποτυπωθεί στο καλούπι (print-through), με αποτέλεσμα είτε να έχουμε ένα άσχημο προϊόν, ή ακόμη χειρότερα να σπάσει το φιλμ του κεριού και το προϊόν να κολλήσει για πάντα στο καλούπι!
    1493992917_cfs-gelcoat-white-5kg+cat-zoom.jpg PVA (Polyvinyl Alcohol) Είναι σε υγρή μορφή και εφαρμόζεται πάνω από το φιλμ κεριού στην επιφάνεια του καλουπιού. Σχηματίζει ένα προστατευτικό φιλμ, το οποίο προστατεύει το κερί κατά την εφαρμογή της ρητίνης στο ύφασμα. Είναι δηλαδή μια δεύτερη δικλείδα ασφαλείας ενάντια στο κόλλημα του προϊόντος πάνω στο καλούπι. Χρησιμοποιείται συνήθως σε καινούργια καλούπια τα οποία δεν έχουν ακόμη "ψηθεί" 100%. Σε παλιά καλούπια είναι ανεπιθύμητο αφού αφήνει στο προϊόν μια τραχιά επιφάνεια η οποία θα πρέπει τελικά να γυαλιστεί. Το PVA στο τέλος γίνεται ένα λεπτό πλαστικό φιλμ το οποίο συνήθως αφαιρείται με ζεστό νερό.
    1493907832_tool,%20pva%202.jpg
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Κυρ 14 Σεπ, 2008 21:38

    Και μερικές φωτογραφίες παρακάτω από την πρώτη μου προσπάθεια στην κατασκευή σύνθετων υλικών.
    Χρησιμοποίησα 2 στρώσεις fiberglass cloth 2x2 105g/sqm και μία τελική στρώση fiberglass cloth 2x2 202g/sqm. Επίσης χρησιμοποίησα εποξική ρητίνη και gelcoat με τους αντίστοιχους σκληρυντές.
    Το αντικείμενο δεν ήταν και τίποτα ιδιαίτερο, μια επίπεδη πλάκα ήταν έτσι για να μάθω τα μυστικά wet-layup.

    Απαραίτητο εργαλείο ήταν μια ζυγαρειά ακριβείας με ακρίβεια γραμμαρίου. Μπορείς να μηδενίζεις τη ζυγαριά όταν βάζεις επάνω το δοχειάκι, οπότε μπορείς να μετράς την ποσότητα του υλικού που προσθέτεις.

    Εικόνα

    Εδώ ο σκύλος μου ο Rocky φαίνεται πως διασκέδαζε να παρακολουθεί τη διαδικασία! :P

    Εικόνα Εικόνα


    Το "καλούπι" που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα επίπεδο ξύλινο κομμάτι με αρκετά καλή επιφάνεια. Πρώτα περάστηκε η επιφάνειά του με 2-3 στρώσεις ειδικού κεριού για καλούπια.

    Εδώ φαίνεται η ανάμιξη του gelcoat με τον σκληρυντή του. Η αναλογία τους θα πρέπει να είναι 9% κατά βάρος για τον σκληρυντή. Το μίγμα ήταν πολύ κολλώδες και παχύ, κάτι που είναι θετικό για περίπλοκα καλούπια ώστε να επικάθεται στην επιφάνεια, να μην τρέχει και να διατηρείται σταθερό το πάχος του.

    Εικόνα

    Παρακάτω φαίνεται η επίστρωση του ξύλινου "καλουπιού" με το παχύ gelcoat.

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα

    Στη συνέχεια αφού στρώσεις ένα στρώμα περίπου 1mm πάχους gelcoat, θα πρέπει να περιμένεις κάμποση ώρα να παγώσει και μετά να αρχίσεις να στρώνεις το ύφασμα. Για α καταλάβεις πότε είναι έτοιμο το gelcoat για στρώση, είναι το εξής: Ακουμπάς το δάχτυλό σου πάνω στο gelcoat, αν αφήσει αποτύπωμα στο gelcoat και μείνει λίγο και στο δάχτυλο, τότε είναι ακόμη νωρίς. Το ιδανικό θα είναι όταν θα αφήσει αποτύπωμα το δάχτυλό σου, αλλά στο δάχτυλο δε θα κολλήσει καθόλου υλικό.

    Στην πρώτη φώτο φαίνεται το πέρασμα της επιφάνειας με ρητίνη. Η ρητίνη αναμίχθηκε με σκληρυντή σε ποσοστό 17%. Η εποξική ρητίνη έχει και άλλη μια δυσκολία εκτός της ανάγκης για ακριβή ποσοστά ανάμιξης. Στην αρχή τζελάρει αργά και έρχεται απότομα η στιγμή που όλα γίνονται πέτρα με μια απίστευτη θερμοκρασία, γύρω στους 200 βαθμούς! Εκεί είναι και το peak της εξώθερμης αντίδρασης. Οπότε εκτός από ακριβής θα πρέπει να είσαι και σίγουρος και φυσικά τα υφάσματα να τα έχεις ήδη κόψει ώστε να τα έχεις έτοιμα και να μη χάνεις χρόνο.
    Στην τελευταία φώτο φαίνεται η επίστρωση με τα υφάσματα και η διαπότισή τους με ρητίνη.

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα

    Και εδώ το τελικό κομμάτι.

    Εικόνα
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Δευ 15 Σεπ, 2008 19:05

    Fovera ola auta!! Mpelas vevaia...
    8odorh na foras maska otan ergasai, Panta!!!
    epishs prostateutika rouxa kai gualia!!!
    Kai to pio shmantiko einai na mhn afiseis ton skulo na ta plhsiasei ola auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sunexise thn kalh douleia!!
    anupomonw na dw ta telika proionta!!
    Epishs an vgoun kala 8elw na mou ftia3eis 2 pisw ftera giati oi zantes mou vgainoun e3w 5 ekatosta peripou apo ta kanonika ftera!!!!
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Δευ 15 Σεπ, 2008 19:53

    Γιώργο έχω όλο τον εξοπλισμό που χρειάζεται, μάσκα, γυαλιά, γάντια κτλ.
    Όμως νομίζω ότι θα πρέπει να ψάξω να βρω μια πιο επαγγελματική μάσκα γιατί σε αυτή που έχω τα φίλτρα φαίνονται λίγο υποτυπώδη και η μυρωδιά της εποξικής ρητίνης περνάει, σε μικρό ποσοστό αλλά περνάει. Το κακό με την εποξική είναι ότι έχει μια απαλή, γλυκιά μυρωδιά, η οποία δεν είναι ενοχλητική (όπως η μπόχα της πολυεστερικής) και νομίζεις ότι δε σου κάνει κακό, ενώ η αλήθεια είναι πως είναι πολύ τοξική...
    Γενικά ΌΛΑ τα υλικά που χρησιμοποιούνται στη διαδικασία είναι σκέτος κίνδυνος!

    Καλός ο σκύλος, έτσι; :twisted:

    Τις επόμενες μέρες πρόκειται να κάνω κι άλλες δοκιμές με πιο πολύπλοκα σχήματα, ενώ το άμεσο σχέδιό μου είναι να αγοράσω ένα έτοιμο nosecone και να βγάλω καλούπι από αυτό!
    Επίσης τρώγομαι να δοκιμάσω λιγάκι και με carbon ή kevlar.
    Το πλακάκι πάνω από την πεταλιέρα σκέφτομαι να το φτιάξω από carbon HM (υψηλής ακαμψίας) αφού σε αυτό το πλακάκι στηρίζεται η κολόνα του τιμονιού και το υλικό του πρέπει να είναι στιβαρό ώστε να μην μεταφέρονται στα χέρια σου διάφορες ταλαντώσεις.

    Όταν είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα, θα σου φτιάξω ό,τι θέλεις! :D
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Δευ 15 Σεπ, 2008 21:28

    o skulos einai foveros!!!

    Pare mia maska giati h ugeia panw apo ola!!
    Otan eisai etoimos pes mou egw endiaferomai mono gia carbon. Alla opws 3ereis exw ka iton filo mou ton paul apo thn carbon mods pou mou ta ftiaxnei ola se polu kales times, apla variemai na perimenw na er8oun apo agglia ta pragmata opote 8a me volepseis.
    Sunexise thn kalh douleia!!
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Δευ 15 Σεπ, 2008 21:37

    Μπορώ να σου φτιάξω για αρχή το nosecone από carbon, αρκεί όμως να έχω το original κομμάτι ώστε να φτιάξω καλούπι.
    Θα φτιάξω πρώτα για το δικό μου και θα σε ενημερώσω.
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Δευ 15 Σεπ, 2008 22:50

    den 8elw to nosecone ta pisw ftera 8elw.
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Psilos
    Συχνά εδώ
    Συχνά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 126
    Εγγραφή: Σάβ 01 Σεπ, 2007 15:45
    Τοποθεσία: Γλυφάδα - Πεύκη

    από Psilos » Τρί 16 Σεπ, 2008 00:19

    Μου έστειλε η Westfield δωρεάν ένα ολόκληρο nosecone (για την ακρίβεια δεν είναι nosecone, είναι όλο το εμπρός μέρος, από τη μούρη μέχρι το παρμπρίζ, έτσι είναι στο δικό μου με το FW style). Το έπιασα στα χέρια μου και δεν πρέπει να ζύγιζε πάνω από 4-5 κιλά! Είναι από fiberglass και περασμένο με gelcoat.

    Ευτυχώς που μας τα εξήγησε εδώ ο Θοδωρής και κατάλαβα τι ακριβώς και πώς το φτιάχνουν...

    Μου το έστειλαν εντός εγγύησης γιατί βρήκα μία ατέλεια στη βαφή που δεν μπορούσαν παρά να παραδεχτούν ότι υπήρχε (πραγματικά ασήμαντη, πιο πολύ το έκανα γιατί μου άργησαν την παράδοση.....χιχιχι), οπότε πλέον υπάρχει καπό για καλούπι, αν θέλει κανείς. Υπόψη ότι το δικό μου έχει μεντεσέδες μπροστά και κάτω χαμηλά και ανασηκώνεται προς τα επάνω και εμπρός, δεν αφαιρείται όπως στα περισσότερα kit cars. Μπορείτε ίσως να το δείτε και από φωτογραφίες.
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Τρί 16 Σεπ, 2008 15:18

    Shmera kai egw teleiwsa ola ta carbon kommatia tou autokinitou mou
    gia photos deite to gnwsto post mesa sto section MK Indy
    Ena pragma exw na pw polu fagoura re paidi mou auto to carbon, 3unomai olh mera parolo pou exw kanei mpanio afou teleiwsa thn douleia!!
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τρί 16 Σεπ, 2008 18:29

    Κόψατε καθόλου με τη σέγα; Αν ναι, θέλει προσοχή και καλή μάσκα γιατί οι μικροσκοπικές ίνες είναι επικίνδυνες!

    Εικόνα

    Γιώργο, η μορφή των πίσω φτερών είναι αρκετά απλή και νομίζω ότι θα τα καταφέρω να στα φτιάξω. Τώρα δεν ξέρω αν έχεις κάποια αισθητή διαφορά στη συνολική διάμετρο ελαστικού σε σχέση με τα προηγούμενα λάστιχα. Αν ναι, τότε ίσως τα πράγματα να δυσκολεύουν αφού θα πρέπει να αλλάξει και η ακτίνα των φτερών, όχι μόνο να γίνουν πλατύτερα.
    Εάν μπορέσεις να σταθεροποιήσεις κάπως το φτερό στο σημείο που θα στηριχτεί και να βγάλεις μια φωτογραφία θα είναι πολύ καλό. Θα βοηθήσει να δούμε αν με την ακτίνα που έχει το φτερό σου έχεις μεγάλο ή κανονικό διάκενο μεταξύ ελαστικού και φτερού.
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Τρί 04 Νοέμ, 2008 20:37

    Τις επόμενες ημέρες θα κάνω και τις πρώτες μου δοκιμές σε carbon. :D
    Παρήγγειλα 2 τετραγωνικά μέτρα carbon twill 2x2, 200 gr/sqm.
    Σκέφτομαι για αρχή να φτιάξω από carbon το panel πάνω από το pedalbox από το οποίο περνάει η κολώνα του τιμονιού. Αν όλα πάνε καλά θα προχωρήσω και σε άλλα panels! :D
  • Άβαταρ μέλους
    kastrato
    Moderator
    Moderator
    Δημοσιεύσεις: 828
    Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ, 2007 14:25
    Τοποθεσία: Dyonisos, Athens
    Επικοινωνία:

    από kastrato » Παρ 07 Νοέμ, 2008 12:11

    ante echidna ante!!!
    perimenw na dw apotelesmata gia na kanonisoume gia ta ftera.
    Ama 8es mporeis na vreis photos apo ta ftera topo8etimena stis photos sta link tou 8ematos mk indy metatroph apo ama3i dromou se agwnistiko...
    MK Indy Fireblade900RR
    Den mporw na katalavw giati vazetai moter apo autokinita sta autokinita sas
  • Άβαταρ μέλους
    Echidna
    Καθημερινά εδώ
    Καθημερινά εδώ
    Δημοσιεύσεις: 315
    Εγγραφή: Σάβ 13 Οκτ, 2007 17:33
    Τοποθεσία: Αίγιο

    από Echidna » Παρ 07 Νοέμ, 2008 12:33

    Γιώργο, θα είσαι Αθήνα το Σαββατοκύριακο;
    Μάλλον θα ανέβω για τα καθίσματα.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες